lohelle Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Tok et bilde her forleden. Ikke noe "blinkskudd" kanskje, men første gang jeg har panorert med vidvinkel! Syns det ble litt stilig. Har ikke redigert noe særlig, så det er litt å hente der. Litt lysere, og kanskje litt mer kontrast i snø osv. Men en kommentrar eller 2 skader ikke da! Endret 4. februar 2008 av lohelle Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Veldig fin fartsfølelse men litt kalde og kjedelige farger. Litt mer redigering kunne spritet opp Skarpt og fint Har du exif og beskrivelse av teknikk? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Veldig fin fartsfølelse men litt kalde og kjedelige farger. Litt mer redigering kunne spritet oppSkarpt og fint Har du exif og beskrivelse av teknikk? Redigerte litt på det. Det er tatt med Canon EF 17-40 F4L ved 17mm. Lukkertid er 1/30 eller noe slikt. Sprang ved siden av (litt fremfor) mens jeg tok bildet. Bildet var egentlig en god del mørkere (skulle brukt spotmåling osv), så det kan ikke justeres i det uendelige heller. Og det var litt mørkt ute (skumring) Endret 4. februar 2008 av lohelle Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Tok et bilde her forleden. Ikke noe "blinkskudd" kanskje, men første gang jeg har panorert med vidvinkel! Syns det ble litt stilig. Har ikke redigert noe særlig, så det er litt å hente der. Litt lysere, og kanskje litt mer kontrast i snø osv. Bildet var fint, og har lite eller ingenting å utsette på komposisjon og utførelse. Men det er litt å hente på etterbehandlingen som du sier, her har jeg stort sett bare justert levels og økt fargemetningen litt... Jeg synes i hvert fall fargene ble mye bedre... Endret 4. februar 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Bildet var fint, og har lite eller ingenting å utsette på komposisjon og utførelse. Men det er litt å henge på etterbehandlingen som du sier, her har jeg stort sett bare justert levels og økt fargemetningen litt, samt en svak oppskarping... Jeg synes i hvert fall fargene ble mye bedre... Takk for tilbakemelding. Av en eller annen grunn så ser det bra ut i PS og "kjedelig" ut på web. I PS ser bildet faktisk ca ut slik som bildet ditt k-ryeng ser på på web. Forklaring? Hva gjør jeg feil? Fargeprofil? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Forklaring? Hva gjør jeg feil? Fargeprofil?Fargerom, antakelig behandler du bildet i AdobeRGB i PS, og konverterer ikke til sRGB når du legger det på nett. Tips er å bruke "Save for web" når du skal lagre bilde for å legge ut her, selv om du da mister Exif-informasjon. Da blir i hvert fall farger riktig, og det er mer vesentlig for oss enn exif, som du jo kan skrive manuelt... Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Flott! Da er det sRGB jeg må passe på å lagre som. Endret 4. februar 2008 av lohelle Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Flott! Da er det sRGB jeg må passe på å lagre som. Save for web.. Endret 4. februar 2008 av lohelle Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Save for web..Da er vi enige ;-) Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Save for web..Da er vi enige ;-) Jepp! Men sRGB skal gjøre det samme? Eller? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jepp! Men sRGB skal gjøre det samme? Eller?Jada, men du får ikke velge kompresjon etc på samme måte, så jeg foretrekker 'Save for web' uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå