HAGA2 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Etter oppdatering av siste drivere til skjermkortet er det flere spill som ikke lengre fungerer. Jeg av installerte Catalyst 3.1 og reinstallerte 3.0 men spillene mine fungerer fremdeles ikke. (RedAlert2 & Need for Speed) Er det flere som har opplevd problemer & er de noen som har forslag på løsning.... MVH Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg anbefaler folk å uninstalle driveren, for å så rote rundt i registeret under HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlVideo for å så slette alle keys her (ALLE! Men ikke slett keyen Video ). reboot, blabla ventevente, legge inn drivere på nytt, reboote, legge inn ControlPanel, reboote... osv... Noen drar det så langt å sier at du burde slette alle atixxx.inf filene i root:WindowsINF mappa... Jeg synes dette er unødvendig, seff. vil Windows detecte kortet automatiskt hvis du ikke gjør dette, men det er inget problem... Bare å vente til den er feri', spør den deg om driver, bare cancel, vent til den blir ferdig og legg inn driveren etterpå. (Jeg går ut ifra at du har Win2K/WinXP... Er så veldig lenge siden jeg har gjort dette på en Win9x basert maskin så jeg kan ikke garantere at keys og strings er der jeg beskrev dem nå på disse systemene...) Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Last ned driver cleaner,hadde samme problemet som deg men etter at jeg fjernet driverne fra kontroll panelet"legge til fjern",kjørte jeg driver cleaner før jeg installerte de nye driverne og da virket alt som det skulle. Virker både for Ati og Nvidia. http://www.driverheaven.net/cleaner/DCSetup_10.zip Lenke til kommentar
HAGA2 Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Fant ut at det faktisk var en gammel version av RAGE3D som skapte problemer for meg. Ved å avinstallere Rage3D3.43 så virket alt som det skulle. Etterpå installerte jeg Rage3D Version 3.48 og alt virker som en drøm. Tenkte andre som har problemer kunne ha nytte av mine problemer & løsninger. MVH Pentium 4 - 2.26 Abit BDii-7-Raid 512 mb 60+30 GB HD ATI RADEON 8500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå