Gå til innhold

DVI til HDMI+8800GT = problemer!

Vaio

Anbefalte innlegg

Skaffet meg en Inno3d Geforce 8800GT. + min gode L24WP fra LG.

Dette er resultatet: Oppløsningnsproblem + Halveskjermen bortevekk.

P1010278.jpg

Etter mye søking rundt nettet, viser deg seg at det er en driver problem fra nVIDIA.

nVidia liker ikke DVI til HDMI interface :wallbash:

En kake til den som finner løsningen.

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må det være spesielt for akkurat den skjermen. Kjører DVI -> HDMI med XFX 8800GTS og BenQ G2400W uten problemer med drivere. Kjører Vista Ultimate 64 med oppløsning 1920x1200. Eller forsto jeg kanskje ikke spørsmålet?

Lenke til kommentar

Da må det være spesielt for akkurat den skjermen. Kjører DVI -> HDMI med XFX 8800GTS og BenQ G2400W uten problemer med drivere. Kjører Vista Ultimate 64 med oppløsning 1920x1200. Eller forsto jeg kanskje ikke spørsmålet?

nei, du forsto den. Men dette er problemet.. så

Lenke til kommentar
Anyone with a super smart solution?

Vanskelig å se at dette skyldes driveren. Du skriver i starten over her flg. sitat: "Etter mye søking rundt nettet, viser deg seg at det er en driver problem fra nVIDIA. nVidia liker ikke DVI til HDMI interface :wallbash: " Sitat slutt.

Kan du legge ut en link til hva du viser til, og hvem beskriver hva som går galt med driveren? Alt jeg ser er at ikke hele skjermen er aktiv og det sier meg lite. Det jeg kan se er at du har Nvidia kontrollpanel oppe og at alt der ser normalt (les default) satt ut med oppløsningen til 1920 x 1200 og 60 Hertz.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja ser det der, forskjellige kort og skjermer, ser ut som et driverproblem likevel. Det kan se ut som driveren oppfatter skjermen som en TV. Litt sent nå, men mener å huske at det er noen valg i Nvidia kontrollpanel som kan være verdt å prøve før du knuser skjermen. Skal kikke på det i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...