Gå til innhold

Rimelig minne, men passer det til PC?

ken571

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ute etter å oppgradere minnet på min PC, og kom da over dette ved søk i prisguiden her på hardware.no. DDR400 ECC 1024 MB

Er det noen som vet om dette kan brukes i PC eller om det er noe spesielt tilpasset APPLE? Det står jo at det er PC3200 (DDR400). Det var veldig billig, så jeg tenkte dette måtte sjekkes.

mvh

Ken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg er ute etter å oppgradere minnet på min PC, og kom da over dette ved søk i prisguiden her på hardware.no. DDR400 ECC 1024 MB

Er det noen som vet om dette kan brukes i PC eller om det er noe spesielt tilpasset APPLE? Det står jo at det er PC3200 (DDR400). Det var veldig billig, så jeg tenkte dette måtte sjekkes.

mvh

Ken

Med mindre hovedkortet ditt takler ECC kan de ikke brukes.

Lenke til kommentar

Takk for ett hurtig svar. Jeg har ett Asus P4C800-E Deluxe kort, og i manualen står følgende:

"Dual-channel memory architecture 4 X 184-pin DDR DIMM sockets for up to 4GB memory. Supports PC3200/2700/2100 unbuffered ECC or non-ECC DDR DIMMs"

Tolker vel dette dithen at da skal det kunne brukes?

-Ken

Lenke til kommentar

Takk for ett hurtig svar. Jeg har ett Asus P4C800-E Deluxe kort, og i manualen står følgende:

"Dual-channel memory architecture 4 X 184-pin DDR DIMM sockets for up to 4GB memory. Supports PC3200/2700/2100 unbuffered ECC or non-ECC DDR DIMMs"

Tolker vel dette dithen at da skal det kunne brukes?

-Ken

1. Jeg er på langt nær ekspert på RAM - men du får sjekke om RAM'en er "unbuffered".

2. Den er ikke på lager - får de den noen gang inn?

3. Prisen var utrolig lav for 2GB - feilprising har også tidligere vært tema på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...