jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 når jeg tar ./compile på xchat 2.0.0 får jeg denne feilmeldingen. checking for GLIB - version >= 2.0.3... *** 'pkg-config --modversion glib-2.0' returned 2.0.3, but GLIB (2.0.6) *** was found! If pkg-config was correct, then it is best *** to remove the old version of GLib. You may also be able to fix the error *** by modifying your LD_LIBRARY_PATH enviroment variable, or by editing *** /etc/ld.so.conf. Make sure you have run ldconfig if that is *** required on your system. *** If pkg-config was wrong, set the environment variable PKG_CONFIG_PATH *** to point to the correct configuration files no configure : error : "cannot find glib" --- Hva er galt og hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
power Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 legge inn glib.... evt pakken som inneholder glib... Litt søking på freshmeat ga meg denne linken Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Oi... forbered deg på dependency he11vette. Måtte gjøre det samme ved innstallasjon av xchat 2.0 (i Slackware 8.1). Tror jeg endte opp med innstallasjon av 10-15 ekstra pakker før jeg var i mål. Sett av god tid Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 OK da har jeg et spørsmål til: Hvordan kan jeg avinstallere den gamle glib versjonen som den mener jeg har? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Du trenger ikke å gjøre det - mener å huske/tro at forskjellige glib-versjoner kan leve sammen. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Men hva må jeg gjøre da for å få det til å virke? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Begynn med å innstallere ny versjon av glib. Så får du sikkert beskjed om at glib krever (dependency) av x antall andre programmer/pakker. Da må du innstallere de pakkene - som igjen krever innstallasjon av andre pakker. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå