Tokse Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hei. Med hjelp av SpeedFan, så har jeg funnet ut at CPU-viften kjører best med 2000rpm mht kjøling og støy. Uansett, jeg må stille dette inn i speedfan hver gang jeg slår på PCen. Hvordan kan jeg gjøre slik at vifta starter opp på den innstilligen jeg vil? Slik som det er i RivaTuner med skjermkortvifta? Eller må jeg gjøre dette i BIOS? Her finner jeg ikke et slikt valg, finner kun hvor mange rpm vifta går, men kan ikke endre. (Asus P5N-E SLI) Noen som vil hjelpe? Takk Å få Speedfan i oppstarten er bare å kopiere det inn i startup-mappen på startmenyen (i XP ihvertfall...) Men det garanterer ikke at den starter med den innstillingen du hadde på vifta. Du kan prøve å følge rådene til Nukemaster her: http://www.tomshardware.co.uk/forum/247094-12-help-speedfan Jeg har prøvd på det, men vifta bråker videre på 100% etter hver oppstart. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Har nå slengt inn de nye viftene, og det viste seg at jeg ikke trengte Zalman FanMate2. Viftene var stillere enn CPU-vifta uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå