Gå til innhold

jobb uten erfaring?

Anbefalte innlegg

jeg har søkt i 3 måneder nå!

lett på finn.no, deltidsjobb.no, nav.no

får ikke noe jobb. Ingen svarer meg. Er det fordi jeg ikke har noe arbeidserfaring? men alle begynte jo en eller annen gang på en jobb uten arbeidserfaring.

Jeg søkte på jobb som kassemedarbeider.

Alle ignorerer meg. Andre bekjente sier at man ikke får jobb hvis man ikke går gjennom kontakter.

er så lei livet mitt og regningene hoper seg opp nå ettersom jeg ikke får stipend lenger. hade bra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har søkt i 3 måneder nå!

lett på finn.no, deltidsjobb.no, nav.no

får ikke noe jobb. Ingen svarer meg. Er det fordi jeg ikke har noe arbeidserfaring? men alle begynte jo en eller annen gang på en jobb uten arbeidserfaring.

Jeg søkte på jobb som kassemedarbeider.

Alle ignorerer meg. Andre bekjente sier at man ikke får jobb hvis man ikke går gjennom kontakter.

er så lei livet mitt og regningene hoper seg opp nå ettersom jeg ikke får stipend lenger. hade bra

Finn ut hvem som er sjefen på jobben du ønsker å jobbe på, spørr etter han/hun og møt opp PERSONLIG med en CV. Spørr om det kanskje er behov for en ansatt til.

det nytter IKKE å bare sende rundt CV'er, du MÅ snakke FACE to FACE med sjefene og gjøre et godt intrykk der å da.

Lenke til kommentar

Enig i at det lønner seg å møte opp personlig. Spesielt der de søker folk.

Man kan også slenge inn en søknad på steder de ikke søker etter folk. Har noen venner som har fått jobb på den måten. Da kan man i tillegg levere søknader på steder det kan være interessant å jobbe, framfor en tilfeldig matbutikk.

Lenke til kommentar

det beste er nok å skrive både cv og søknad etter mal og møte opp personlig

mal søknad: http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/260944.html

mal CV : http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/261002.html

og hvis du føler du har en litt dårlig håndskrift så skriv på data

hvis du vil så kan du legge ut søknad og cv her så vi kan vurdere det, for hvis du skriver en bra søknad og cv, leverer personlig og er positiv og FORTSATT ikke får jobb så er det noe gærernt

det er som du selv sa: alle må begynne en plass

Lenke til kommentar

Noe mange arbeidsgivere leter etter er engasjement, og vilje til å jobbe. Å spore dem opp å snakke til dem face til face som en sa, er å anbefale.

For å si det på en annen måte, var du ansvarlig for ansettelser, hva ville du se etter?

En solid og formell CV er et godt hjelpemiddel, samt slenge inn hvorfor du er så interresert i jobben (selv om du ikke er det)

Håper det gidde deg noe å tenke på.

Endret av HelgeVarne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...