DrinkOrDie Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 jeg har søkt i 3 måneder nå! lett på finn.no, deltidsjobb.no, nav.no får ikke noe jobb. Ingen svarer meg. Er det fordi jeg ikke har noe arbeidserfaring? men alle begynte jo en eller annen gang på en jobb uten arbeidserfaring. Jeg søkte på jobb som kassemedarbeider. Alle ignorerer meg. Andre bekjente sier at man ikke får jobb hvis man ikke går gjennom kontakter. er så lei livet mitt og regningene hoper seg opp nå ettersom jeg ikke får stipend lenger. hade bra Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 jeg har søkt i 3 måneder nå!lett på finn.no, deltidsjobb.no, nav.no får ikke noe jobb. Ingen svarer meg. Er det fordi jeg ikke har noe arbeidserfaring? men alle begynte jo en eller annen gang på en jobb uten arbeidserfaring. Jeg søkte på jobb som kassemedarbeider. Alle ignorerer meg. Andre bekjente sier at man ikke får jobb hvis man ikke går gjennom kontakter. er så lei livet mitt og regningene hoper seg opp nå ettersom jeg ikke får stipend lenger. hade bra Finn ut hvem som er sjefen på jobben du ønsker å jobbe på, spørr etter han/hun og møt opp PERSONLIG med en CV. Spørr om det kanskje er behov for en ansatt til. det nytter IKKE å bare sende rundt CV'er, du MÅ snakke FACE to FACE med sjefene og gjøre et godt intrykk der å da. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Se etter annonser i avisene.... Lenke til kommentar
DrinkOrDie Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Se etter annonser i avisene.... er det en vits? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Enig i at det lønner seg å møte opp personlig. Spesielt der de søker folk. Man kan også slenge inn en søknad på steder de ikke søker etter folk. Har noen venner som har fått jobb på den måten. Da kan man i tillegg levere søknader på steder det kan være interessant å jobbe, framfor en tilfeldig matbutikk. Lenke til kommentar
Reklame Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 vekteryrket skriker etter flere ansatte. 3-dagers kurs til et par tusen kroner, og garantert arbeid Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Dersom han ikke har vekterkurs vil han ha bedre sjangs på butikk, og han må dessuten punge ut for vekterkurs del 3 etter en periode i arbeid. Vaktselskaper tar ikke inn hvem som helst slik alle skal ha det til. Skulle ønske yrket krevde fagbrev. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det finnes bare 3 måter å skaffe seg jobb på: Møt opp! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det finnes bare 3 måter å skaffe seg jobb på: Møt opp! kan jo være en ide å se på søknaden osv, hvordan den er utformet Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Min erfaring er at en samtale med sjefen sjøl er det aller mest effektive, men for all del, skriver du som ei kråke og leverer søknaden på dopapir kan det eksistere et forbedringspotensiale. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 det beste er nok å skrive både cv og søknad etter mal og møte opp personlig mal søknad: http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/260944.html mal CV : http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/261002.html og hvis du føler du har en litt dårlig håndskrift så skriv på data hvis du vil så kan du legge ut søknad og cv her så vi kan vurdere det, for hvis du skriver en bra søknad og cv, leverer personlig og er positiv og FORTSATT ikke får jobb så er det noe gærernt det er som du selv sa: alle må begynne en plass Lenke til kommentar
HelgeVarne Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Noe mange arbeidsgivere leter etter er engasjement, og vilje til å jobbe. Å spore dem opp å snakke til dem face til face som en sa, er å anbefale. For å si det på en annen måte, var du ansvarlig for ansettelser, hva ville du se etter? En solid og formell CV er et godt hjelpemiddel, samt slenge inn hvorfor du er så interresert i jobben (selv om du ikke er det) Håper det gidde deg noe å tenke på. Endret 14. februar 2008 av HelgeVarne Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 hvor gammel er du? bil lappen? det med vekterkurs så er det en typisk ting som nav betaler for deg, kjenner jo ikke til situasjonen din men nav gjør mye for å få folk ut i arbeid, betaler buss lappen osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå