mongojarle Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Heisann! Kjøpte meg en Corsair HX620W psu akkurat. Jeg pleier å lade mobilen min via usb fra PC-en, men de siste dagene har den ikke ladet seg i det hele tatt når jeg har koblet den til. Derfor målte jeg akkurat spenningen på USB rett fra hovedkortet, og den ligger på 4.6V, noe som kan forklare hvorfor telefonen ikke lader ordentlig (den lader litt noen ganger, men absolutt ikke slik den skal). Noen som vet hva dette kan komme av? Det andre jeg har i maskinen er: Asus P4C800 Deluxe HK P4 2.8 "prescott" 4 WD disker 1 dvd-brenner GF 6800gt Terratec lydkort Vifter som alle går på 12V. Tilkoblet USB har jeg tastatur, en HP printer, en usb-hub (som har egen strømforsyning, Vusb her er i hvertfall 5.2V). Everest rapporterer at +5V ligger på ca. 4.9V, og jeg har målt den selv til 4.97V med voltmeter. Er det noe rart her eller? edit: Jeg har en dell skjerm med usbhub (den tidligere nevnte) og minnekortleser. Når jeg har koblet hubben til en (hvilken som helst) usb-port bak på PC-en dropper spenningen på de andre portene bak på pc ned til 4.6V. Tar jeg ut skjermen, så ligger Vusb bak på PC-en på 4.97V. Altså virker det som om usb-hubben på skjermen trekker mye strøm fra usb, slik at den trekker ned de andre spenningnene. Det har ikke vært slik før. Kan det hende det er noe galt med skjermen? Endret 5. februar 2008 av jale Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 BUMP Tidligere i dag var Vusb på 4.6V som den var i går (skjermen koblet til). Nå, et par timer senere er Vusb på 4.45V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå