KristineS Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Når jeg er ferdig med vgs. vurderer jeg å dra til Namibia og jobbe som frivillig på Noah´s ark der. Du kan sjekke ut prosjektet her: http://www.x-plore.no/1-prosjekter.cfm?ProjectID=1 Det jeg lurte på var om det var noen her som har vært med på dette, eller kjenner noen som har vært med på dette. Eller om det er noen som har vært i Namibia og vet litt om hvordan klimaet og sånt er der. Blir kjempeglad for svar:) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Regn med at det kan bli varmt. http://www.wunderground.com/global/stations/68110.html Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Kult. Hvordan er opplegget? Hvor mye arbeid i forhold til fritid? Må dere betale mye selv? Namibia er et flott land. Mye sand og ørken, få mennesker og vakker natur. Nasjonalparkene i nord er utrolige. God tur!! Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 det koster omtrent 35.000,- for 8 uker, som er det jeg tenker på. I tillegg så kommer det flybilletter som blir på minst 20.000,-. Så det blir en temmelig så dyr tur. Vet ikke hvordan det er med fritid/arbeid. Det er en av grunnene til at jeg prøver å finne ut om det er noen andre som har vært med på det;) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Du kan ikke regne med at de kan stole på eller gi kritiske oppgaver til turister som er der et par uker. Det blir antagelig stort sett å være med på å fore og se på dyra og kanskje å spa litt møkk om du er (u)heldig. Det er antagelig ikke så mye annet å gjøre der. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det er jo latterlig dyrt! Skal de ha folk til å jobbe gratis, burde de i det minste få gratis opphold. Du kan jo reise jorda rundt for den summen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 8 uker er veldig lenge og veldig dyrt. Har skjønt at dette er en eksotisk "petting zoo". Tror mange ville gått lei etter et par dager. Til den prisen burde du heller blitt der kortere tid og reist litt rundt for pengene. Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Betale for aa gjoere frivillig arbeid? Har hoert om lignende opplegg foer og jeg kan bare si latterlig. 35000,- synes jeg var altfor dyrt. Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg kjenner ei som nettopp har kommet hjem fra Kenya, også i sammenheng med x-plore, og hun var helt i ekstase! De fikk kose med alle dyrene, reise på safari og kutte opp mat til dyrene ^^ Jeg vurderer også å dra til Namibia, da det alltid har vært min store drøm å dra til Afrika for å se (!) de store kattedyrene - og her får jeg tilbudet om å få jobbe med dem Jeg kan nesten ikke vente ^^ (Jeg er vel egentlig ferdig med vurderingsfasen, men.. ) Javel, det er dyrt, men hvor mye betaler man ikke for 2 uker i syden? Dette er 8 uker med kost og losji, samt en opplevelse for livet! Broren min betalte 10.000 for en tur ut til Galapagos-øyene, og sier at dette antageligvis var en av de viktigste turene han noen gang har vært på. Jeg tenker sånn: Du betaler rimelig mye for å være i syden i to uker eller mer, og der opplever du vanligvis ingenting (bortsett fra drikking og soling, og dette er noe jeg blir lei etter noen dager). Jeg betaler GLADELIG 30.000 for å jobbe med foreldreløse dyr i fire uker. Lett Jeg gleder meg til å dra på en tur jeg aldri kommer til å glemme. Det skal nevnes at noen av disse pengene går direkte til Noah's ark, så du gir et bidrag samtidig som du gjør noe aktivt, som du igjen kan ha stor glede av. Når det kommer til klima i Namibia så må du huske på at årstidene er litt forskjøvet Jeg tenker å være der i fire uker rundt juni-juli, og dette er høsten ellerno der nede, noe som vil si at det blir rundt 30-35 grader om dagen og kaldt om natten. Namibia har 300 soldager i året, så det lover da godt, gjør det ikke? ^^ Si ifra om du bestemmer deg for å reise sommeren 2010, for da drar jeg dit ;D Jeg foreslår at du sender en mail til x-plore - de kan svare på alle dine spørsmål Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Fortsatt dyrt IMO ... for 50 000 kunne du fått en mye mer spennende reise. Jeg hadde aldri betalt den summen for å spa møkk og mate dyr. Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Pff, jeg jobbet gratis et år med å spa møkk og børste hester bare for å være nær hestene - fikk ikke ri engang, og jeg syntes det var helt greit. For den som er interessert i å jobbe med dyr så er dette et helt fantastisk tilbud. Jeg tror det er flere enn meg som har drømt om å få se disse dyrene på nært hold, og da er det helt utrolig at vi kan få lov til å jobbe med dem. I juleferien skal jeg møte ei som har vært i Namibia, på Noah's ark, og hun blir visst helt drømmende bare hun snakker om det ^^ Dessuten er det ikke bare å spa møkk og fôre dyr ^^ Dette er noe av det man har muligheten til: - Hjelpe til på klinikken for sårede dyr sammen med kvalifiserte veterinærer og dyreleger - Stelle og gi omsorg til dyrebabyer - Delta og assistere i dyrenes morgen/ formiddag og nattmating (I løpet av nattmatingen vil du få muligheten til å se de natteaktive dyrene) - Besøke løver og andre store kattedyr som holder til på området - Besøke de andre villdyrene på området - Mulighet til å se sør afrikanske gaseller og antiloper Man kan lese mer om det her Men om man ikke er interessert i sånne ting så kan jeg jo selvfølgelig forstå at det er dyrt å betale for å jobbe frivillig, men for meg er dette en liten pris å betale for noe jeg tror kommer til å bli den beste turen jeg noen gang har hatt^^ For meg, hvor det å få holde en ørn er noe som kan få meg til å være helt i hundre flere dager etterpå, er dette bare helt utrolig ^^ Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg er også glad i dyr, men poenget mitt er at jeg aldri i livet ville betalt 50 000 for å jobbe frivillig med dyr ... For 50 000 ville jeg heller: Fly til Johburg ... 12000-ish Leie bil ... 8-10 000-ish Kjørt til Krüger Kjørt til Cape Town Flydd til Botswana ++++ Vil tro det blir kjedelig å være samme sted 2 måneder. Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hver sin smak Jeg tenker bare å tilbringe en måned der, men brukeren som ville være der i to måneder brenner sikkert enda sterkere for dette enn hva jeg gjør Det skal dessuten nevnes at de pengene du betaler også inkluderer kost, losji, transport til og fra flyplassen, profesjonell opplæring av kvalifiserte dyrepassere, veterinærer, dyrleger og miljøvernere, annen trening/opplæring og 24 timers support Og dette er vel mer for folk som ikke bare er glad i dyr, men virkelig brenner for å gjøre noe sånt Lenke til kommentar
chls Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg har vært på Harnas (Noah`s Ark) og det var en opplevelse! MEN; det er altfor dyrt, og ALTFOR MANGE FRIVILLIGE! Jeg ville ikke reist dit igjen! Jeg har også vært på ett annet prosjekt i Sør-Afrika, som var TUSEN GANGER BEDRE enn Harnas! MYE mer kontakt med dyrene, færre frivillige, og ikke minst bare 1/3 av den prisen jeg betalte når jeg reiste med x-plore! Mer info; christelstokke.blogspot.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå