Gå til innhold

IPhone eller HTC Touch Cruise


SPiLL

Anbefalte innlegg

Skal ha en ny telefon, men usikker på hvem av disse 2 jeg skal velge.

Det blir en av disse modellene, så forslag om andre modeller trenger jeg ikke høre om.

 

Hva burde jeg velge?

Skriv gjerne fordeler og ulemper disse telefonene har.

Endret av SPiLL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har kommet ned til å velge mellom disse to telefonene så har du vel et godt inntrykk om hva du har lyst på. Nå må du tenke på hva du har behov for -- trenger du HSDPA? Trenger du å kunne sende MMS?

 

Det er noen veldig enkle spørsmål du kan stille deg, og så velge. It's that easy.

Lenke til kommentar
Siden du har kommet ned til å velge mellom disse to telefonene så har du vel et godt inntrykk om hva du har lyst på. Nå må du tenke på hva du har behov for -- trenger du HSDPA? Trenger du å kunne sende MMS?

 

Det er noen veldig enkle spørsmål du kan stille deg, og så velge. It's that easy.

 

angående det med mms, så fins det 3partsprogrammer til iphone som fikser dette.. så det skulle ikke være et problem.

Lenke til kommentar

Tja, har du prøvd iPhone?

 

Hvorfor jeg ville valgt iPhone er jo av morsomme grunner.

 

1. Jailbreak - Legge inn massevis av 3. parts programmer, f. eks. NES, PSX, Gameboy Advance, program slik at du kan sende MMS ++, er sikker på at du kan finne mange artige touch spill, skriveprogrammer, noe du mangler eller noe i den dur.

2. Google Maps. Ja, vet du har slemme tanker om at dette er noe rævva greier, men det er ganske bra og ringen som viser hvor du er akkurat nå er ganske eksakt (spørs hva slags x-sim du har). Dessuten slipper du en teit dame som forteller deg hvor du skal ta av osv.

3. Design. Apple skuffer ikke på design.

4. Kvalitet. Ripefritt glass. Ikke kom å si at en iPhone er like lett å ripe opp som en gammelgenerasjons iPod med blankpolert metall som bakdeksel.

5. Store taster til å ringe med.

6. Tastatur

7. Customize, miks opp iPhone interface helt til din stil.

8. iPod - Egen iPod del av telefonen.

9. Mail - Helt utrolig digg mail.

10. Safari - Verdens beste nettleser, nå også på en mobiltelefon.

11. Briefefaktor.

12. Youtube.

13. 16 GB (8 GB om du er av den litt sjenerte typen)

14. Utrolig Wi-Fi.

 

Har sikkert tusenvis av andre små til store grunner om hvorfor akkurat man skal velge iPhone. Saken er den at andre "smartphones" ikke er smarte i det hele tatt.

 

Syns trådstarter burde prøve både HTC sin skit og iPhone, så får han vel vurdere selv.

 

Jeg vil sterkest anbefale iPhone.

 

Varierer vel stort fra person til person hvem du egentlig er, hva skal du bruke mobiltelefonen din til? Er jo mange sånne skitsekker som bare tenker spesifikasjoner, mens de kun bruker 1/5 av mobilen.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med asbjohor. Jeg har hatt HTC touch før og vil bare nevne at Iphone ut klasser htc touch. Utrolig flaut når en kompis kom på besøk med Iphone. Da merker du hvor dårlig htc en egentlig er lagt iforhold.

 

Ikke dum deg.

Gå for Iphone. Det er mine ord.

Endret av NextoN
Lenke til kommentar

Mente mest sannsynlig at iPhone er riktig valg, hvis du ser i signaturen hans i tillegg :p Nå har ikke jeg brukt HTC-en, men har sett video av den, og fancyfaktoren har en del lavere enn iPhone-ens. Virker på mange måter som en dårlig iPhone-kopi når man ser på fancy touchløsninger fra HTC, som ikke kan måles med iPhones.

 

Men som folk sier, kommer ann på hva slags telefon du har lyst på. Ser egentlig ikke iPhones mangel på 3G som et veldig stort problem. Den har så god nettleser, at gleden blir stor så fort man kommer innenfor et WLAN :p Neste ulempe er selvfølgelig at du må hacke den, og er vel ingen måtte å gjøre dette softwaremessig på 1.1.3 så vidt jeg vet ;)

Lenke til kommentar
"Ikke dum deg og gå for Iphone. Det er mine ord."

 

skal det ikke stå htc istedenfor iphone?

 

 

Ble skrevet i farten. Se editen.

 

Bare lurer på hvilke stort problem er det at den ikke har 3G? Slik som jeg ser det og har erfart er 3G oppskrytt. Dessuten det liker ikke mobilregningen datatrafikk.

Endret av NextoN
Lenke til kommentar
Tja, har du prøvd iPhone?

 

Hvorfor jeg ville valgt iPhone er jo av morsomme grunner.

 

1. Jailbreak - Legge inn massevis av 3. parts programmer, f. eks. NES, PSX, Gameboy Advance, program slik at du kan sende MMS ++, er sikker på at du kan finne mange artige touch spill, skriveprogrammer, noe du mangler eller noe i den dur.

2. Google Maps. Ja, vet du har slemme tanker om at dette er noe rævva greier, men det er ganske bra og ringen som viser hvor du er akkurat nå er ganske eksakt (spørs hva slags x-sim du har). Dessuten slipper du en teit dame som forteller deg hvor du skal ta av osv.

3. Design. Apple skuffer ikke på design.

4. Kvalitet. Ripefritt glass. Ikke kom å si at en iPhone er like lett å ripe opp som en gammelgenerasjons iPod med blankpolert metall som bakdeksel.

5. Store taster til å ringe med.

6. Tastatur

7. Customize, miks opp iPhone interface helt til din stil.

8. iPod - Egen iPod del av telefonen.

9. Mail - Helt utrolig digg mail.

10. Safari - Verdens beste nettleser, nå også på en mobiltelefon.

11. Briefefaktor.

12. Youtube.

13. 16 GB (8 GB om du er av den litt sjenerte typen)

14. Utrolig Wi-Fi.

 

Har sikkert tusenvis av andre små til store grunner om hvorfor akkurat man skal velge iPhone. Saken er den at andre "smartphones" ikke er smarte i det hele tatt.

 

Syns trådstarter burde prøve både HTC sin skit og iPhone, så får han vel vurdere selv.

 

Jeg vil sterkest anbefale iPhone.

 

Varierer vel stort fra person til person hvem du egentlig er, hva skal du bruke mobiltelefonen din til? Er jo mange sånne skitsekker som bare tenker spesifikasjoner, mens de kun bruker 1/5 av mobilen.

 

Ekstremt useriøst innlegg! Men må bare le litt... Har sett seriøst på både Iphone og HTC Touch, og er ingen fan-boy av noen av delene. Det du nevner med customizing, blir jo litt å skyte seg selv i foten, da WM er veldig gode på akkurat dette. Jeg mener iPhone har et ekstremt potensiale - men er fortsatt for uferdig (MMS kan man få ja- men å ikke ha dette ferdig fra apple er jo latterlig). Synes HTC er veldig fine og gode mobiler med et hav av muligheter (men neste generasjon iPhone kommer til å bli veldig bra har jeg tro på)

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig med DKH. Er du ute etter customizing, så ville jeg ha gått for HTC. Som kjent kan man modde hva du vil på en telefon med Windows Mobile.

 

Og nei, man kan ikke costumize iPhone til det ukjennelige. Det som ligger inne i Installeren, er det du kan laste ned. Altså, det er mange mange flere programmer og mods til WM enn til iPhone.

 

iPhone er en nydelig brife-telefon. That's it. Det er en mote-telefon.

 

Selv er jeg faktisk en Eplegutt. Tro det eller ei. Men jeg har selv en HTC Touch, og jeg er storfornøyd. En kompis av meg har iPhone. Greit at jeg ble litt misunellig i begynnelsen, men nå har jeg blitt lei den. Det sier jo litt når jeg ikke eier en selv.

 

Skal jeg ha meg en iPhone, så venter jeg til neste modell!

Lenke til kommentar
Tja, har du prøvd iPhone?

 

Hvorfor jeg ville valgt iPhone er jo av morsomme grunner.

 

1. Jailbreak - Legge inn massevis av 3. parts programmer, f. eks. NES, PSX, Gameboy Advance, program slik at du kan sende MMS ++, er sikker på at du kan finne mange artige touch spill, skriveprogrammer, noe du mangler eller noe i den dur.

2. Google Maps. Ja, vet du har slemme tanker om at dette er noe rævva greier, men det er ganske bra og ringen som viser hvor du er akkurat nå er ganske eksakt (spørs hva slags x-sim du har). Dessuten slipper du en teit dame som forteller deg hvor du skal ta av osv.

3. Design. Apple skuffer ikke på design.

4. Kvalitet. Ripefritt glass. Ikke kom å si at en iPhone er like lett å ripe opp som en gammelgenerasjons iPod med blankpolert metall som bakdeksel.

5. Store taster til å ringe med.

6. Tastatur

7. Customize, miks opp iPhone interface helt til din stil.

8. iPod - Egen iPod del av telefonen.

9. Mail - Helt utrolig digg mail.

10. Safari - Verdens beste nettleser, nå også på en mobiltelefon.

11. Briefefaktor.

12. Youtube.

13. 16 GB (8 GB om du er av den litt sjenerte typen)

14. Utrolig Wi-Fi.

 

Har sikkert tusenvis av andre små til store grunner om hvorfor akkurat man skal velge iPhone. Saken er den at andre "smartphones" ikke er smarte i det hele tatt.

 

Syns trådstarter burde prøve både HTC sin skit og iPhone, så får han vel vurdere selv.

 

Jeg vil sterkest anbefale iPhone.

 

Varierer vel stort fra person til person hvem du egentlig er, hva skal du bruke mobiltelefonen din til? Er jo mange sånne skitsekker som bare tenker spesifikasjoner, mens de kun bruker 1/5 av mobilen.

Denne tråden hjalp meg veldig mye i mitt valg, og spesielt denne posten her.

 

Her var det ting jeg ikke visste og som gjorde meg 100% klar på å kjøpe meg en iphone :D

Ett problem; Hvordan går det med (æ ø å) her i norge? :hmm:

 

Takker for respons :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...