ein_2 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Har en medion laptop som slår seg av momentant når en kobler vekk laderen/strømforsyningen. Batterimåleren viser at batteriet er fulladet. Kan det være feil med batteriet selv om batterimåleren viser fulladet? Btteriet er av typen BTP-90BM. Kan en måle det for å finne ut om det er det som er kaputt? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hvor gammelt er batteriet? Hvor lang var batteritiden før du merket dette? Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Hvor gammelt er batteriet? Hvor lang var batteritiden før du merket dette? Batteriet er 3 år. Batteritiden var ca i 2 timer i forrige uke. Fungerte helt normalt inntil nå. Nå kutter den helt ut med engang, selv om strømmåleren viser at det er fulladet. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Elektronikken i batteriet har nok tatt kvelden, det samme skjedde med et av mine Dell batterier. Du må nok kjøpe deg et nytt. Ebay er en fin plass å kikke. Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har du prøvd å ta ut batteriet, la det være frakoblet en stund (30min el). Batterier kan ha en dum egenskap å "huske".. samtidig må du ha koblet vekk nettadapter. Håper det løser problemet! Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Har du prøvd å ta ut batteriet, la det være frakoblet en stund (30min el). Batterier kan ha en dum egenskap å "huske".. samtidig må du ha koblet vekk nettadapter. Håper det løser problemet! Har prøvd å frakoble batteri og strømforsyning over natta, men det hjalp ikke. Har nå bestilt nytt batteri, så får jeg se om det hjelper. Endret 6. februar 2008 av ein_2 Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har du prøvd å ta ut batteriet, la det være frakoblet en stund (30min el). Batterier kan ha en dum egenskap å "huske".. samtidig må du ha koblet vekk nettadapter. Håper det løser problemet! Har prøvd å frakoble batteri og strømforsyning over natta, men det hjalp ikke. Har nå bestilt nytt batteri, så får jeg se om det hjelper. Ja, da høres det nok ut som elektronikken i batteriet har tatt kvelden. Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Nå i dag virket batteriet normalt igjen. Jeg skjønner ikke noe av dette. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Nå i dag virket batteriet normalt igjen. Jeg skjønner ikke noe av dette. Batteri er det sjelden lett å skjønne seg på. Man må helst være noe mer enn en kjemiker for å forstå det. Så trøst deg med at det er normalt Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Nå i dag virket batteriet normalt igjen. Jeg skjønner ikke noe av dette. Hehe.. litt eldre laptop batterier kan oppføre seg snodig, vanligvis elektronikk som "låser" seg og lignende. Men vil anta at det samme problemet oppstår igjen etter litt tid. Men får vel være glad så lenge det virker. Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Nå viser batteriet 0% men virker forsatt. Kan maskinen virke uten strøm på batteriet da? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Nå viser batteriet 0% men virker forsatt. Kan maskinen virke uten strøm på batteriet da? Nei Er nok blant annet den sensoren som viser hvor mange prosent batteri det er igjen som har tatt kvelden. Batteriet virker da fortsatt? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Har det seg ikke sånn at noen PCer kutter ut batteriet når den er laddet helt fult? Tror det er ved nyere modeller av Li-Ion batterier men vet ikke lang tid tilbake du må gå før at de brukte det. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nå viser batteriet 0% men virker forsatt. Kan maskinen virke uten strøm på batteriet da? Hvis du har laderen i vil jo laptopen få strøm direkte fra den ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå