Darth Kjell Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det gjør meg kvalm å se så tydelig som nå at markedet ikke styres av fremgang, men hvem som kan markedsføre sine produkter smartest mulig ved å "holde igjen" eller slippe minimale modifikasjoner for å selge. Jeg vil ha mest ytelse pr krone i likhet med alle som faktisk trenger tenke på kostnaden av ting før de kjøper Ser ikke at dette har noe med saken å gjøre. Det er VELDIG få som oppgraderer hovedkort. De aller fleste kjøper hele datamaskiner. Hovedkort blir heller ikke markedsført som noe "must have". Hvor ofte ser du en HP- eller Dell-PC der reklamen legger vekt på hovedkortet? At Intel holder igjen eller slipper små oppgraderinger ser jeg ikke på som et problem. Du kan uansett får mye ytelse per krone med å kjøpe litt eldre utstyr. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det gjør meg kvalm å se så tydelig som nå at markedet ikke styres av fremgang, men hvem som kan markedsføre sine produkter smartest mulig ved å "holde igjen" eller slippe minimale modifikasjoner for å selge. Jeg vil ha mest ytelse pr krone i likhet med alle som faktisk trenger tenke på kostnaden av ting før de kjøper Ser ikke at dette har noe med saken å gjøre. Det er VELDIG få som oppgraderer hovedkort. De aller fleste kjøper hele datamaskiner. Hovedkort blir heller ikke markedsført som noe "must have". Hvor ofte ser du en HP- eller Dell-PC der reklamen legger vekt på hovedkortet? At Intel holder igjen eller slipper små oppgraderinger ser jeg ikke på som et problem. Du kan uansett får mye ytelse per krone med å kjøpe litt eldre utstyr. Det er nettopp en av grunnene til at jeg ALDRI kjøper ferdig maskiner, du aner jo ikke hva som sitter i den. Det er totalt fraværende med detaljert informasjon om hva som sitter inne i boksen du kjøper, derfor håndplukker jeg samtlige komponenter så jeg vet at jeg har kvalitet i alle ledd! Også slipper jeg å bli tvunget til å betale for garanti, operativsystem osv.. Og slipper en ferdig installert maskin med mye ferdig installert tull jeg overhode ikke er interessert i. Hva hjelper det meg at det står at PC-en har så så mye RAM osv.. Jeg vil gjerne vite nøyaktig hvilke minnebrikker vi snakker om, ikke kun mengden jeg får Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det er nettopp en av grunnene til at jeg ALDRI kjøper ferdig maskiner, du aner jo ikke hva som sitter i den.Det er totalt fraværende med detaljert informasjon om hva som sitter inne i boksen du kjøper, derfor håndplukker jeg samtlige komponenter så jeg vet at jeg har kvalitet i alle ledd! Tja, selv på forbrukermaskiner er det veldig lett å finne ut hvilket brikkesett det er, og hvis du graver litt finner du ganske greit ut hvilke kontrollere de har brukt i tillegg. Det er da svært få hovedkort som har bare kvalitetskomponenter, entusiasthovedkort (~2000) for tiden har jo ofte både Realtek og Marvell. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det gjør meg kvalm å se så tydelig som nå at markedet ikke styres av fremgang, men hvem som kan markedsføre sine produkter smartest mulig ved å "holde igjen" eller slippe minimale modifikasjoner for å selge. Jeg vil ha mest ytelse pr krone i likhet med alle som faktisk trenger tenke på kostnaden av ting før de kjøper Ser ikke at dette har noe med saken å gjøre. Det er VELDIG få som oppgraderer hovedkort. De aller fleste kjøper hele datamaskiner. Hovedkort blir heller ikke markedsført som noe "must have". Hvor ofte ser du en HP- eller Dell-PC der reklamen legger vekt på hovedkortet? At Intel holder igjen eller slipper små oppgraderinger ser jeg ikke på som et problem. Du kan uansett får mye ytelse per krone med å kjøpe litt eldre utstyr. Det er nettopp en av grunnene til at jeg ALDRI kjøper ferdig maskiner, du aner jo ikke hva som sitter i den. Det er totalt fraværende med detaljert informasjon om hva som sitter inne i boksen du kjøper, derfor håndplukker jeg samtlige komponenter så jeg vet at jeg har kvalitet i alle ledd! Også slipper jeg å bli tvunget til å betale for garanti, operativsystem osv.. Og slipper en ferdig installert maskin med mye ferdig installert tull jeg overhode ikke er interessert i. Hva hjelper det meg at det står at PC-en har så så mye RAM osv.. Jeg vil gjerne vite nøyaktig hvilke minnebrikker vi snakker om, ikke kun mengden jeg får Men da har du også nok kompetanse til å ikke gå på slike "triks"? Ser virkelig ikke problemet. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 No er det ikke så stor forskjell i ytelse på forskjellige hovedkort. Så det er ikke så rart at de ikke vektlegger det. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 No er det ikke så stor forskjell i ytelse på forskjellige hovedkort. Så det er ikke så rart at de ikke vektlegger det. Nei, men det er da stor forskjell på varmeutvikling og stabilitet. Sistnevnte er da utrolig viktig spør du meg Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Sant. Har en følelse at OEM produsenter vaneligvis setter inn low/mid end hovedkort. Ytelsesforskjelden er ikke så stor og produktet blir billige. dessverre er ikke disse like stabile. Svake chipset mindre varmeutvikling. Lenke til kommentar
Inspekta Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det gjør meg kvalm å se så tydelig som nå at markedet ikke styres av fremgang, men hvem som kan markedsføre sine produkter smartest mulig ved å "holde igjen" eller slippe minimale modifikasjoner for å selge. Jeg vil ha mest ytelse pr krone i likhet med alle som faktisk trenger tenke på kostnaden av ting før de kjøper Ser ikke at dette har noe med saken å gjøre. Det er VELDIG få som oppgraderer hovedkort. De aller fleste kjøper hele datamaskiner. Hovedkort blir heller ikke markedsført som noe "must have". Hvor ofte ser du en HP- eller Dell-PC der reklamen legger vekt på hovedkortet? At Intel holder igjen eller slipper små oppgraderinger ser jeg ikke på som et problem. Du kan uansett får mye ytelse per krone med å kjøpe litt eldre utstyr. Det er nettopp en av grunnene til at jeg ALDRI kjøper ferdig maskiner, du aner jo ikke hva som sitter i den. Det er totalt fraværende med detaljert informasjon om hva som sitter inne i boksen du kjøper, derfor håndplukker jeg samtlige komponenter så jeg vet at jeg har kvalitet i alle ledd! Også slipper jeg å bli tvunget til å betale for garanti, operativsystem osv.. Og slipper en ferdig installert maskin med mye ferdig installert tull jeg overhode ikke er interessert i. Hva hjelper det meg at det står at PC-en har så så mye RAM osv.. Jeg vil gjerne vite nøyaktig hvilke minnebrikker vi snakker om, ikke kun mengden jeg får Men da har du også nok kompetanse til å ikke gå på slike "triks"? Ser virkelig ikke problemet. Ser du ikke problemet? Les innlegget da. Kompetansen måtte vært på ingeniør nivå hos alle kjøpere da i tilfelle.. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er du sur fordi at Intel utsetter x48, eller fordi de gir det ut i det store og hele? Lenke til kommentar
Inspekta Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg er forbanna ja. Sitter med en utdatert spill pc og klarer faen ikke finne ut hva jeg skal kjøpe i virrvarret for det er stadig noe nytt og mye værstere rundt hjørnet! Vil ha mulighet til å oppgradere ram/skjermkort/cpu etter et par år i det minste, men det er jo ikke mulig lenger. Sinnet gjelder ikke spes HK Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Har alltid vert sånt en pc har holdbartid på et år til 2 hvis du oppgradere skjermkortet. (kun når det gjelder gaming og alt på fult) Lenke til kommentar
Nator Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 x48 kommer ikke i butikkene før 1. april tidligst nå. I hvert fall ikke MSIs kort. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Bare å flashe Asus Maximus Formula med Asus Rampage bios det,så har en et X48 kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå