Gå til innhold

Gigabyte GA-P35-DS3R hovedkort, E6750 @ 2GHz :S

aGal

Anbefalte innlegg

Har et Gigabyte GA-P35-DS3R med en Intel E6750 CPU.

Har stilt inn alt så si riktig i bios men når jeg kjører CPU-Z så står det at CPU kjører 6 multiplier istede for de 8 jeg har valgt i bios. Kjører også bus speed på 333,3MHz.

Den kjører med andre ord 2GHz istede for de 2,67GHz jeg egentlig forventa å se, er det noe spesielt som gjør at CPU clockes ned da den ikke brukes 100% ?

Eller er det bug i CPU-Z ?

(har prøvd å google og finne ut av det selv uten hell :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er prosessoren som skrur seg ned 6x multiplier når den er ikke brukt noe særlig. Du kan skru det av hvis ønskelig ved å skru av C1E/EIST i bios. Egentlig hvis du har ikke planer om å overklokke, så er det bedre la det være slik som det er nå.

Lenke til kommentar
Det er prosessoren som skrur seg ned 6x multiplier når den er ikke brukt noe særlig. Du kan skru det av hvis ønskelig ved å skru av C1E/EIST i bios. Egentlig hvis du har ikke planer om å overklokke, så er det bedre la det være slik som det er nå.

Ok, ingen planer om å overclocke per i dag da PC-en funker flotters til det jeg bruker den til. Men kjekt å vite til senere !

Takker for svar

Lenke til kommentar

imponerende klokk på den prosessoren.. åssen ram kjører du på den? tror rambrikkene mine er begrensninga mi.. har bare 6400brikker, skulle ønske jeg hadde kjøpt 8500..

og hva er fornuftig spenning på minnebrikker? har de på 2,1V nå, hvor langt kan man strekke det før det er skummelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...