aGal Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Har et Gigabyte GA-P35-DS3R med en Intel E6750 CPU. Har stilt inn alt så si riktig i bios men når jeg kjører CPU-Z så står det at CPU kjører 6 multiplier istede for de 8 jeg har valgt i bios. Kjører også bus speed på 333,3MHz. Den kjører med andre ord 2GHz istede for de 2,67GHz jeg egentlig forventa å se, er det noe spesielt som gjør at CPU clockes ned da den ikke brukes 100% ? Eller er det bug i CPU-Z ? (har prøvd å google og finne ut av det selv uten hell ) Lenke til kommentar
camxer Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det er prosessoren som skrur seg ned 6x multiplier når den er ikke brukt noe særlig. Du kan skru det av hvis ønskelig ved å skru av C1E/EIST i bios. Egentlig hvis du har ikke planer om å overklokke, så er det bedre la det være slik som det er nå. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Det er prosessoren som skrur seg ned 6x multiplier når den er ikke brukt noe særlig. Du kan skru det av hvis ønskelig ved å skru av C1E/EIST i bios. Egentlig hvis du har ikke planer om å overklokke, så er det bedre la det være slik som det er nå. Ok, ingen planer om å overclocke per i dag da PC-en funker flotters til det jeg bruker den til. Men kjekt å vite til senere ! Takker for svar Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 er det nødvendig å slå av C1E/EIST hvis man overklokker egentlig? Jeg kjører fsb på 420, altså 2,4/3,36ghz med hhv 6x og 8x multiplier.. noen vits å slå av hvis det er stabilt? har ikke behov for full ytelse hele tiden, kun når jeg fyrer opp et spill... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg kjører min Q6600 på 4.0ghz helt stabilt med C1E/EIST på, men det er noen hovedkort/biosversjoner der ute som sliter litt med de på. Men i utgangspunktet skal ikke C1E/EIST ha noen negativ innvirkning Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 imponerende klokk på den prosessoren.. åssen ram kjører du på den? tror rambrikkene mine er begrensninga mi.. har bare 6400brikker, skulle ønske jeg hadde kjøpt 8500.. og hva er fornuftig spenning på minnebrikker? har de på 2,1V nå, hvor langt kan man strekke det før det er skummelt? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Skal sies at det er med relativt bra vannkjøling - på luft klarer den 3.6 24/7. Jeg bruker 2x2gb Geil Black Dragon PC8500 som jeg kjører på 2.3v - hvor mye volt minnet ditt klarer varierer fra type til type. Endret 4. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå