Kazuo Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Er rottweilere "farlige" / i samme sjanger som amstaff og pitbull? Har møtt så mye rottweilere de siste ukene gjennom hundekurs og diverse, men har ikke møtt EN rottweiler jeg i min villeste fantasi kunne sett for meg at kunne gått løs på meg. Har de rykte på seg for å være agressive, eller havner de i denne kategorien fordi de ser så massive og sterke ut? Hunder blir ikke mer sosiale enn man gjør dem til. Det er menneskelige feil som sørger for tragediene dessverre. I USA er rottweiler kjent som en vakthund av høyt kaliber og er faktisk forbudt mange steder i USA. Jeg møtte igår en rottweiler som gikk bak hunden(amstaff) min og sniffet litt så begynte å knurre, kunne endt veldig galt heldig hvis tar jeg ansvar og hadde min i bånd noe den andre eieren ikke hadde. Kan også legge til at min hund er angrepet av typiske familie hunder tidligere slike jakthunder usikker på rase navn. Så synes all det snakket om "er de like farlige" burde legges bort det viser bare at personen som snakker ikke vet noe om amstaffer eller pitbuller i mine øyne. Man kan vel definere en hund som farlig på en ting og det er str ikke noe annet. Sier seg selv at jo større og mer kraftig en hund er jo mer skade kan den gjøre dermed mer farlig en eks en chi hund. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå