NeverMind Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hei. Har problemer med hardisken. Har en 40 gb IBM. Jeg finner hardisken i bios (før det klikka helt tok det 4-5 min før jeg fant den i bios) men rett etterpå kommer det beskjed om at den ikke kan leses. (hører små jobbelyder fra den) Når jeg booter med oppstartsdiskett finner jeg alle partisjonene mine i dos. MEN når jeg prøver gå innpå C: der windows ligger kom det opp 3 filer med masse uleselige tegn. (virus?) Nå kommer jeg ikke inn på c i hele tatt. Har prøvd å formatere c: men det går ikke. Siden c ikke kan leses... Hva har skjedd? Er hardisken ødelagd? mvh Oppgitt pc eiger Lenke til kommentar
Folo Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 får du fdisk til å funke? gå inn der og slett partisjonen. gå på IBM sine sider og last ned feautre tool eller hva det nå hva. så kan du blandt annet sletta master boot record. kanskje det hjelper Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Formatering og fdisk funker ikke. kan noen gi meg en adresse til de IBM toolsene..? Lenke til kommentar
sof Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Formatering og fdisk funker ikke. kan noen gi meg en adresse til de IBM toolsene..? Du er eier av de berømte 40giggerne til IBM hadde 3 selv en gang. Dårligste harddiskene jeg har vært borti. Disken din har sikkert kræsja slik som min(e) gjorde. Måtte sende til IBM fabrikken og så fikk jeg ny tilbake som kræsja en uke etterpå, men det klarte jeg å fikse sånn halveis... men men, poenget er at disken din har kanskje kræsja for godt. De IBM diskene der er kjent for det. Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Får ikke til den disketten. Kommer opp "starting" men kommer ikke videre. På siden deres står det : "DFT can only be used with x86 based processors" har en amd 1.34 ghz - er den x86 based? nevermind... Lenke til kommentar
sof Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 ja, CPU'en din er x86 - basert. Rart det der. Prøv de andre verktøyene som er der... Eller bytt disken først som sist. En liten fugl sa meg at det er god kjøling som er "være eller ikke være" for disse diskene... (Har forresten en i maskina mi her også, den funker som bare det, er 1.5 år gammel. Men den har egen kjøling...) sof Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Fjern ALLE partisjoner med FDISK (logiske,utvidet og primary) ALT SKAL vekk. så installerer du operativstystem på nytt. husk å formater. du blir sikkert bedt om det av installasjonsprogrammet. hadde relativt samme problem som deg. balte i 2dager før eg kom fram til det eg skreiv over Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Har prøvd med fdisk. Men hører bare de samme små jobbelydene fra hardisken. Klarte ikke å kjøre FDISK. Brukte oppstartsdiskett for 98... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har prøvd med fdisk. Men hører bare de samme små jobbelydene fra hardisken. Klarte ikke å kjøre FDISK. Brukte oppstartsdiskett for 98... Lever den inn og få en nye på garantien, ibm har 3års garanti på sine disker. Har selv 4 stykk 46GB ibm disker som er 2år nå. Har egen vifte på dem. Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Er det ikke stress å sende den i retur da? Vet ikke om jeg har kvittering på den hos komplett. Tror det var far min som bestillte den.. Har bestillt ny hardisk uansett. (Maxtor diamond 80 gb 9 plus 8 mb ) Er det mulig å få noe av dataene på hardisken ut? via nettverk eller noe liknende? virker jo som det bare er c som har klikket. Klarer å lese de andre partisjonene.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 http://www.fdisk.com/home/ Fdisk siden som kan hjelpe? http://www.bootdisk.com/ Her kan du finne nyere oppstart disketter? Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg hadde en gang et problem med en 45 Gig disk, tror det var IBM. Hard-disken krasja helt og lagte di merkeligste skrapelyder. Fikk den til i sikkerhetsmodus, men den var TREIG, milt sagt. Har siden den gang hørt om mange som har hatt samme problemet med disse 45 gig diskene. Tror di fleste har gått til helvete etter en liten stund i bruk. (Derfor anbefaler jeg ikke hard-disker fra IBM lenger, er fornøyd me WD) Men tror bare dette gjelder 45 diskene.... PS. sende inn min 45 gig hard-disk og fikk igjen en 60 gig hdd.... Tror nok jeg hadde gjordt det hadde jeg vært deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå