kaffebryggare Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Jeg prøvde å lage en .bat fil for å åpne og lukke CD-romen min, men endte opp med et program som fyller opp pc-en med RAM ^^ :loop: open D: close D: GOTO :loop: Endret 10. februar 2008 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) men endte opp med et program som fyller opp pc-en med RAM ^^Jeg trenger det programmet. Jeg har bare 512 mb. Det hadde vært konge med mer ram! Endret 4. februar 2008 av tsg1zzn Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 det kan ha noe med at "open d:" og "close d:" ikke er gyldige kommandoer i dos, og at den går i loop, hvis den funker da, det er 1 feil i "goto :loop:" som kan gjøre at den ikke funker... anbefaller deg å faktisk lære litt om bat før du begynner å lage noe... Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 det kan ha noe med at "open d:" og "close d:" ikke er gyldige kommandoer i dos, og at den går i loop, hvis den funker da, det er 1 feil i "goto :loop:" som kan gjøre at den ikke funker... anbefaller deg å faktisk lære litt om bat før du begynner å lage noe... Poenget her er at jeg syntes at det er kjempegøy å kjøre programmet, og da bruker pcen 100% av CPUen ^^ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 prøv å få den til å telle til 100 da Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) prøv å få den til å telle til 100 da Få PC-en til å telle til hundre?? Jamen da kræsjer den jo....? (det var sikkert det som var poenget ditt) Endret 6. februar 2008 av Bennythen00b Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 hvorfor skal den kræsje hvis den teller til hundre da? har script som teller uten at noe kræsjer jeg... Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 hvorfor skal den kræsje hvis den teller til hundre da?har script som teller uten at noe kræsjer jeg... Helv***te!! Skrev feil... Jeg mente imens programmet kjørte, og egentlig så tror jeg ikke at PC-en hadde kræsjet uansett.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 hvorfor skal den kræsje hvis den teller til hundre da?har script som teller uten at noe kræsjer jeg... Helv***te!! Skrev feil... Jeg mente imens programmet kjørte, og egentlig så tror jeg ikke at PC-en hadde kræsjet uansett.. tar jo ikke mer enn 1 sec å kjøre det som teller til 100 da, halve utfordringen er jo å få det til å stoppe på 100... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 prøv å få den til å telle til 100 da Få PC-en til å telle til hundre?? Jamen da kræsjer den jo....? (det var sikkert det som var poenget ditt) Poenget mitt var å dytte deg litt videre, og gi deg en utfordring. Sett at du kan lagre verdier med SET funksjonen f.eks. SET Teller=0 Hvis du bruker /A vil den oppføre seg som om det er tall SET /A Teller=0 Da kan du bruke SET /A Teller=1 + 1 For å skrive denne ut bruker du % %Teller% Funksjonen for å skrive til skjermen heter ECHO For å sjekke om noe er sant, bruker du IF IF ETELLERANNET == Hei THEN GOTO END Labels deklarere du med f.eks :END Nå skal du kunne vite alt du trenger for å telle til 100 og skrive det på skjermen. En utfordring fra meg til deg. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Hvorfor i *******, skal jeg få PC-en til å telle til hundre?? Jeg laget denne tråden for å meddele at jeg laget et program som nesten kræsja PC-en. Btw: Jeg prøvde å lime alle kodene dine inn i en .bat, men den talte ikke til hundre (Og HVIS du skulle til å skrive: "Ja men det var bare et UTGANGSPUNKT", så vet jeg det fra før. Jeg er bare elendig på programmering) Endret 9. februar 2008 av Bennythen00b Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 hvorfor skal den kræsje hvis den teller til hundre da?har script som teller uten at noe kræsjer jeg... Helv***te!! Skrev feil... Jeg mente imens programmet kjørte, og egentlig så tror jeg ikke at PC-en hadde kræsjet uansett.. tar jo ikke mer enn 1 sec å kjøre det som teller til 100 da, halve utfordringen er jo å få det til å stoppe på 100... Nå snakket jeg ikke om det der "telle til hundre" programmet... Jeg snakket om at hvis jeg hadde kjørt et script som talte til hundre, IMENS jeg kjørte mitt eget script/program (som automatisk booster CPU-bruken opp til 99-100%). DA tipper jeg at PC-en KANSJE kunne ha kræsjet OK?? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 OK?? ø... nai. Jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Hvorfor skal pcen nesten klikke hvis den bruker 99-100% av cpuen? Jeg laget denne tråden for å meddeleat jeg laget et program som nesten kræsja PC-en. Tenk hvis alle skulle gjøre det Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) hvorfor skal den kræsje hvis den teller til hundre da?har script som teller uten at noe kræsjer jeg... Helv***te!! Skrev feil... Jeg mente imens programmet kjørte, og egentlig så tror jeg ikke at PC-en hadde kræsjet uansett.. tar jo ikke mer enn 1 sec å kjøre det som teller til 100 da, halve utfordringen er jo å få det til å stoppe på 100... Nå snakket jeg ikke om det der "telle til hundre" programmet... Jeg snakket om at hvis jeg hadde kjørt et script som talte til hundre, IMENS jeg kjørte mitt eget script/program (som automatisk booster CPU-bruken opp til 99-100%). DA tipper jeg at PC-en KANSJE kunne ha kræsjet Batch scriptet ditt er feil (siden det ikke finnes noen kommando som heter hverken open eller close) og skriver vel bare "Bad command or file name" til det uendelige. Her er et program i maskinkode som gjør det samme EB FF PC-en hadde ikke kræsjet, det er litt av poenget med protected memory og multi-threading. Endret 10. februar 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 OK?? ø... nai. Jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Hvorfor skal pcen nesten klikke hvis den bruker 99-100% av cpuen? Jeg laget denne tråden for å meddeleat jeg laget et program som nesten kræsja PC-en. Tenk hvis alle skulle gjøre det Den KLIKKA faktisk... But, whatever... Skal be om stenging av tråden Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 En utfordring fra meg til hernil. Done! @echo off set /A tall=0 cls :loop echo %tall% set /A tall=%tall% + 1 if %tall% equ 101 goto end goto loop :end pause > nul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg