tomarild Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei! Har følgende specs i min PC, og lurer på om det er mulig å klokke opp prosessoren til stabile 3.6 GHz. I forhold til varme og om hovedkortet støtter overklokkinga. Min PC: - EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 - Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz, Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte - Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2 - Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology x 2 (Totalt 4 gig) - Hiper Strømforsyning 730W Sort, 80mm Vifte, ATX/EPS, 4xSATA, 4xPCI-E, 24pin - Silverstone SST-TJ05B ATX/E-ATX, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) - XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit - 3 X Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM Pr i dag så har dette systemet en Intel Core 2 duo E6600, 2 gig RAM. Jeg har gått til innkjøp av E6850, 2 nye Gig RAM og en Zalman-kjøler. Spørsmålet er altså om dette kan tåle en overklokking til 3.6 Ghz. Blir glad for alle svar! Tom A Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ja, enkelt og greit. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Ja, enkelt og greit. Så bra! Tusen hjertelig! Tror du det er nok plass i det kabinettet mitt til at jeg kan få inn den Zalmankjøleren også? Er du sikker på at det blir nok kjøling? Er det eventuelt noe mer jeg burde sørge for på den fronten? Nok en gang takk for svar! Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Bytt Hiper'n! Hvis du vil ha døde komponenter innen et par uker, bruk Hiper'n men anbefaler deg å bytte ASAP! Bare søk på Hiper her på forumet eller på nett og se hva de skriver om den, det er lite hyggelige omtaler om den drittPSU'en. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Link til kabinett? Sorry! Dette er kabinettet mitt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330004 Når det gjelder PSU... hva anbefales isåfall til en PC som min? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 de fleste kabinett er vel 20 cm brede.. så etter hk er montert så er det vel plass til kjøler med en høyde på 16 cm.. anbefaler på det varmeste (eller kaldeste, hehe) den kjølern jeg har.. Thermalright ULTRA120 Extreme... er også veldig fornøyd med psu-en min.. kansje den modellen større (750w) eller så ville jeg ha valgt mist kansje.. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 de fleste kabinett er vel 20 cm brede.. så etter hk er montert så er det vel plass til kjøler med en høyde på 16 cm.. anbefaler på det varmeste (eller kaldeste, hehe) den kjølern jeg har.. Thermalright ULTRA120 Extreme... er også veldig fornøyd med psu-en min.. kansje den modellen større (750w) eller så ville jeg ha valgt mist kansje.. Takker for alle svar som kommer! Er det flere som har dårlig erfaring med den Hiperstrømforsyningen jeg har? Trenger noen merker på noe som i så fall er bedre. Genialt hvis dere linker til f.eks Datakjeden (som er den raskeste butikken jeg kan kjøpe fra). Og jeg er ganske grønn på dette, så er det noen som kan si hva forskjellen er på en vifte som den Hiper´n og den kjøleren fra Zalman som jeg har kjøpt. Man trenger begge? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 netshop oslo har mist da.. ellers som jeg sier så er jeg happy med den psu som står i signaturen min.. har ingen erfaring med hiper da så skal ikke si noe negativt om den da.. ellers vil eg anbefale deg i å kansje bruke prisguiden her på hardware.. hardware hadde i januar en artikkel om alle strømforsyningene de hadde testet i 2007.. les den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå