Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Passer disse delene på Asus P5E HK? Q9300 OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB GFX: Vet ikke bare at det er PCI-E SamsungSpinpoint250GB HX 520W Blir aldri ferdig med å finne PC men nå må jeg nesten skaffe meg siden min ble føkka i går Kom gjerne med forlsag til andre deler, men skal koste under 6K Takker til alle svar Endret 4. februar 2008 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Skal gå helt fint det der, men merk at 45nm firekjerne er muligens utsatt til mars/april, og til da har det kommet andre alternativer på hovekort som du burde vurdere. X48 chipset tenker jeg på da, som erstatter dagens X38. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Tenkte å skaffe PCen før TG, kanskje litt lurt eller så sitter jeg på TG med et kabinett og ikke noe mer. . Kunne Q6600 vært et annet alternativ med tanke på at det er 65nm, vet ikke helt hva som er bra med 45nm, men har mest lyst på 45nm siden flest folk anbefaler det, og PCen skal helst være fremtids rettet, og da hadde det kanskje vært kjekt med x48 HK som støtter både DDR2 og 3, for har bare tebkt til å ha 2 GB DDR 2 i starten uansett. MSI X48C Platinum dette HK virker kjekt og det er ganske billig bare det støtter de andre komponentene. Endret 4. februar 2008 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Hehe, ja jeg skjønner deg der ja. Q6600 er ikke gammeldags enda akkurat, forskjellene mellom de to CPU-ene er ikke store. Q9400 har 100Mhz mer, og 6MB L2 cache på hver av "delene" på CPU(Intel firekjerne har delt opp firekjernen i 2 deler, ikke i 4 som AMD, så cache deles mellom 2 deler), mot Q6600 4MB hver. Andre ting som er verdt å nevne er SSE4 støtte, som gir bedre medieaksellerasjon med mere, og det som alle snakker om, nemlig 45nm produksjonsteknikk. Alt i alt er Penryn(nye serien) et mye bedre kjøp med tanke på nåværende pris. Har derimot hørt rykter om at de nye quadene er dårligere overklokkere. Et alternativ er å kjøpe en 45nm dobbelkjerne som er i salg nå. Det kortet du nevner passer helt fint til nevnte oppsett. Hardware.no melder at X48 blir forsinket en del i første omgang, og om det blir levert til produsent i mars en gang, så kan jeg ikke garantere at du får det før TG=) http://www.hardware.no/artikler/intel_utsetter_x48_/48118 Ser også at det står der at eneste forandringen er offisiell støtte for 1600Mhz FSB. Endret 4. februar 2008 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kjem X48 med støtte for SLI? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nei, SLI er for det meste forbeholdt Nvidia. Dette er fordi at det koster penger å kjøpe lisenser for sli, mens crossfire er totalt gratis for produsenter. SLI vil komme på intels kommende skulltrail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå