Simen1 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg mottok nettopp en opprørende samtale. Det var ei dame med myk stemme som påsto jeg hadde ringt en telefonsextjeneste for over 3000 kr. Hun ville kreve meg for penger. Jeg har aldri ringt sånne samtaler og vil anmelde henne for å drive grunnløs utpressing. Hun ringte fra ukjent nummer og jeg har kontaktet operatøren for å spørre om de kan fortelle meg hvem som ringte. Samtalen forløp omtrent slik: - Simen her - Jeg ser i våre papirer at du har ringt for over 3000 kr til vår telesex-tjeneste uten å gjøre opp for deg. - Hvem er det som ringer? - Mener du at du ikke vil betale det utestående slik at vi må gå til inkasso? - Hvem ringer du på vegne av? - <klikk> Hva er egentlig rette instans for å anmelde en sånn sak? Jeg regner med det beste er å gå via forbrukerombudet og la de opprette et gruppesøksmål mot utpresseren. Er det flere av dere som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Sikker på at det ikkje berre er ein kamerat som har det litt kjekt med deg? Inpoc har jo slike lure-samtaler der brukaren kan velje mellom ulike replikkar som skal brukast ved å trykkje på ulike tal på mobilen. Akkurat det du beskriv her, meiner eg å hugse at eg har sett i ein reklame. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Ja. Jeg var vel 16 år, og mottok en faktura på diverse tjenester jeg ikke hadde ringt. Fakturaen var på 150.- säder, så jeg betale den. Orket ikke styre med det. I etterkant kom det en artikkel på trykk om flere som hadde mottatt samme faktura, så det var bare juks og bedrag. Ble anmeldelse. Men tilbake til deg; jeg ville kontaktet politiet og meldt i fra. Dersom "firmaet" som ringte deg er basert i utlandet blir det en case, men meld i fra uansett. Dersom firmaet kan sende ut faktura med norsk kontonummer, betyr det at de er brønnøysundregistert, og kan anmeldes og siktes som alle andre. Selv om det kan være en tulletelefon, ville jeg fortsatt gjort noe med det; du kan ikke være sikker, og det er viktig å få fokus på slike ting - mye juks ute og går. Endret 4. februar 2008 av eirik_a Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg kom dessverre ikke så langt at jeg fikk spurt om kontonnummer (jeg tenkte på det etterpå at det måtte være en bra måte å identifisere svindleren på). Dama la på. Om det er "humor" så er det i så fall meget usmakelig humor som jeg ikke nøler med å anmelde. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Her er lenkje til lurofonen til Inpoc: http://www.inpoc.no/shop/lurofonen/index.vsp?id=11013 Såg samtala om lag slik ut? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Det var ikke eksakt som noen av de der, men det forundrer meg ikke om det er en tilsvarende "humor"-leverandør. Særlig siden "svaret" ikke var noe svar på det jeg spurte om. Noen satt sikkert og lo kraftig. Jeg har oppdatert første innlegg med samtalens forløp. Har lyst til å anmelde det selv om var humoristisk ment. Jeg ønsker sånne "humor"-tjenester død og begravet! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 U`ve been punked! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå