Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

3 valg til leiebil.. kan du anbefale en av disse?

DeTomaso

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal leie bil i USA, Orlando og lurer på om dette kan være et forum hvor jeg kan få noen tips???

Har sjekket de aller fleste utleiesteder og ser at det kan være veldig forskjellige priser.

Tror jeg ender opp med autoeurope eller e-leiebil som ser ut til å ha de beste tilbudene (inkludert taxes og insurances).

Lurer på hva dere vil anbefale for en familie på 4?

Har ganske lik pris på en Jeep Liberty, Dodge Charger og en Pontiac Grand Prix... Noen som har erfaring med disse bilene?

Hva gir mest "value for money"??

Alle tips mottas med takk :-)

Hilsen Detomaso

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dodge Charger, uten tvil! en gammel klassiker i ny drakt (dog ikke fullt så rå), og ser dessuten meget bra ut!

Synes også den ser meget bra ut. Men er det en grei familiebil? Kan man sammenligne denne i størrelse med en europeisk biltype?

Må si at jeg først falt litt for Jeep Liberty men ser at jeg altså kan få en Charger billigere.

Skal ikke være enket å velge, spesielt når man ikke har et "forhold" til disse bilene fra før...

Detomaso

Lenke til kommentar

Liberty, er ikke det bare amerikanernes navn på Jeep Cherokee? I så fall er ikke dette noe stor bil heller altså. Har kjørt en Grand Cherokee og må si jeg var sjokkert over hvor trang den var i baksetet, og hvor lite bagasjeplass det var. Men det går vel an å stable bagasjen litt bedre i høyden enn det gjør i en Charger? På en annen side, Chargeren er jo definitvt den feteste av bilene.

Mener å huske at jeg har kjørt en Grand Prix som leiebil i USA før (om jeg ikke blander den sammen med en liknende Pontiac-modell da...), og den var faktisk overraskende romslig i kupeen. Ikke fryktelig generøst bagasjerom, men sikkert på linje med Charger kan jeg tenke meg. Hyggelig motor (V6'er), og ikke den mest "amerikanske" bilen jeg har kjørt når det gjelder fjæringskomfort. Men selvfølgelig, den manet ikke akkurat til aktiv kjøring.

Endret av Swe
Lenke til kommentar
Jeg hadde valgt Dodge Charger selv om Grand Prix er fin den også. Vet ikke hvor du bestiller bil i fra, men disse bilene representerer jo som regel bare klassen, så du kan ende opp med å få en annen bil innenfor samme kategori.

Jeg tenkte å benytte eleiebil.no, som bare er en type Kelkoo.. selv om jeg har forstått det slik at man betaler direkte til eleiebil... Er derfor ikke sikker på hvilket firma jeg ender opp med.

Tror nok at jeg går for Charger'n ja :-) Virker som en veldig kul bil og når prisen for 3 uker blir under 5 lapper er det jo et greit valg.

Har et lite spørsmål til: Jeg har jo en Garmin gps med nord-amerika kart innlagt som jeg tenkte å ta med meg... Hvordan er det med sigarettenner uttak i bilene? Fungerer dette på samme måte som i Norge? Det gjør vel mest sannsynlig det, men siden det er forskjell på elektrisitet i hjemmene kontra Norge så er det ihvertfall greit å få det avklart :-)

mvh Detomaso

Lenke til kommentar
Har du sjekket med www.suncars.no ?

De har kommet gunstig ut tidligere

God tur!

Hei.

Takk for tipset :-) De var noen $ dyrere enn eleiebil ihvertfall. Blir nok å handle med dem, og det blir nok en Charger.

Noen som kjenner til dette med strømuttak i amerikanske biler som jeg henvendte meg om i innlegget over?

mvh Detomaso

Lenke til kommentar
Noen som kjenner til dette med strømuttak i amerikanske biler som jeg henvendte meg om i innlegget over?

mvh Detomaso

Er 12 volt både amerikanske og europeiske biler, men diameteren på uttaket er bittelitt forskjellig, men det fungerer. Eneste ulempen er at amerikanske plugger sitter litt løst i europeiske uttak. Europeisk plug i amerikansk uttak pleier å gå fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...