JAPF Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg skulle prøve å sette opp en statisk IP adresse på pcen min. Jeg har ett speedtouch 510i modem, og skrev inn 10.0.0.138 for å komme inn på instillingene på den. Dum som jeg var startet jeg programmets "easy setup" uten å vite hva den gjorde. Dette førte til at jeg mistet internetttilkoblingen helt, og jeg greier ikke å få den tilbake igjen.... Jeg er sikker på at det ikke er en så altfår vanskelig måte å få det til å funke igjen, men jeg er ikke veldig flink med IP adresser, masker, DNS osv... Noen som kan hjlepe meg? (igjen) OG jeg blåaser i om det er dynamisk eller statisk nå, bare det virker igjen. Jeg kan bare lese dette på skolen, ettersom hele internett hjemme ikke funker. Takker for svar! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du kan jo starte med å resette alt etter fakbrikkinstillinger, og konfigurere den på nytt? Regner med at alt lyser som det skal på ruteren også, så du er sikker på at alt er som det skal være inn til deg? Lenke til kommentar
JAPF Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Du kan jo starte med å resette alt etter fakbrikkinstillinger, og konfigurere den på nytt? Regner med at alt lyser som det skal på ruteren også, så du er sikker på at alt er som det skal være inn til deg? ringte telenor får å få de riktige instillingene, det virker nå. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) du trenger ikke røre modemet ditt for å sette opp en statisk ipadresse. Telenor tilbyr ikke statisk ipadresse til privatkunder så uansett hva du gjør med det så vil det få forskjellig ipadresse (eksternt altså) hver gang det kobler seg opp. men du kan sette opp statisk ipadresse på pcen din (dvs at du har alltid den samme ipadressen i det lokale nettverket) les her: http://portforward.com/networking/staticip.htm Endret 10. februar 2008 av madmats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå