Pirmin Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei Snart er det morsdag og ideene til morsdagsgave står ikke helt i kø, men jeg har kommet på at siden jeg er den lykkelige far til hennes barnebarn hadde det sikkert vært fint å få se hva vi gjør om dagene Tanken er å brenne en cd-plate med noen av de mange bildene jeg har av min familie, en cd som hun kan spille på sin dvd-spiller. Det jeg sliter med er å finne et program der jeg på en enkel måte kan velge ut de bildene jeg vil ha på cd`n.. Noen forslag? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei Snart er det morsdag og ideene til morsdagsgave står ikke helt i kø, men jeg har kommet på at siden jeg er den lykkelige far til hennes barnebarn hadde det sikkert vært fint å få se hva vi gjør om dagene Tanken er å brenne en cd-plate med noen av de mange bildene jeg har av min familie, en cd som hun kan spille på sin dvd-spiller. Det jeg sliter med er å finne et program der jeg på en enkel måte kan velge ut de bildene jeg vil ha på cd`n.. Noen forslag? Jeg forstår ikke helt problemet? Et program som velger ut bildene for deg? Når jeg brenner bilder på CD eller DVD går jeg til de mappene jeg har bildene mine, velger ut selv de jeg skal brenne, og samler de i en egen mappe og drar denne inn i brenneprogrammet. Men utvelgelsen av bilder gjør jeg jo "manuelt" selv. RandiA Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det jeg sliter med er å finne et program der jeg på en enkel måte kan velge ut de bildene jeg vil ha på cd`n..FastStone MaxView eller ImageViewer (http://fastsone.org) er gode programmer, der du enkelt kan vise bildene, og kopiere de til én mappe, som du siden kan brenne ut. Jeg pleier å gjøre det med bilder jeg skal ha på papir, da legges de til fremkalling. MaxView er kjappere, og har ikke noen arkivering/redigeringsmulighet (utover rotasjon av bilder og noen andre svært enkle funksjoner), mens ImageViewer har litt mer avanserte funksjoner for redigering av bilder også (skjønt det erstatter på ingen måte Photoshop). Lenke til kommentar
zyx Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei Snart er det morsdag og ideene til morsdagsgave står ikke helt i kø, men jeg har kommet på at siden jeg er den lykkelige far til hennes barnebarn hadde det sikkert vært fint å få se hva vi gjør om dagene Tanken er å brenne en cd-plate med noen av de mange bildene jeg har av min familie, en cd som hun kan spille på sin dvd-spiller. Det jeg sliter med er å finne et program der jeg på en enkel måte kan velge ut de bildene jeg vil ha på cd`n.. Noen forslag? Hva med å kjøpe en digital bilderamme og legge inn bildene på den? Det er jo en genial gave! https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=10030 Kan trygt anbefale både Kodak og Jobo. Kjøpte en Jobo PDJ701 til foreldrene mine til jul og de syntes de var en kjempefin gave i hvert fall... Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Endte opp med memories on tv, ganske enkelt og fort gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå