Bjerknez Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Er det noen her som ble like overasket som meg når dinside.no kåret VW Tiguan som vinner? At den vant over Rav4 og Quaskai (eller åssen det skrives) er en ting.. dette er noe jeg ser på som konkurenter... men at den også vant så vidt over BMW X3 var overaskende! Begge biler hadde sine svakheter og styrker... men Tiguan vant så vidt på samlet poeng... Utrolig spør du meg... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Qashqai ... Men, ja. Jeg ble litt overrasket, egentlig. Man skal jo ta i betraktning at X3 koster en del mer (om jeg ikke husker feil), og hadde det som ankepunkt, muligens sammen med plassforhold. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Bladet BIL hadde tidligere i vinter en SUV-test med de mest populære modellene, og her vant CR-V. Dette var før Tiguan var tilgjengelig, men i siste nummer hadde samme blad en test av Tiguan mot CR-V, og her vant Tiguan. Kanskje den bare ER så bra? Som en digresjon hadde de også med en tilleggsartikkel om Passat 4M mot CR-V og Tiguan, og Passaten kom bedre ut på de fleste punktene, bortsett fra seff. fremkommeligheten (bakkeklaring 13 cm mot 18,5/19,5 cm). Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hvor er testen? BMW X3 gjorde det ihvertfall ikke kjempebra når det kom til fremkommeligheten i testen mot Freelander og Tiguan. http://www.dinside.no/php/art.php?id=506209 Lenke til kommentar
papertiger Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 tror det var totalpakken som kom best ut (kombinasjon av diesel og automat, interiør etc. til en bra pris), bmw hadde vel sine punkt der den var best, mens Land Rovern var best i terrenget (der det etter min mening bare er en gimmick å ha gode egenskaper - hvem kjører de utenfor skogsveien??). Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ikke overraskene synes jeg, Tiguan er en veldig god bil, er vel den som kom sist av alle, så VW har hatt god tid på å stundere de andre å sette sammen en bil uten samme feil som de andre lider av. og RAV4 begynner å dra en god del på årene nå. men selv ser jeg på alle disse bilene som "leke" offroad biler er for folk som skal ha en vanlig by bil som ser ut som man kan kjøre i terrenget med. Alltid så morsomt å se folk med rav4, x3 osv som sitter fast fordi dem trudde de hadde kjøpt seg off road bil Lenke til kommentar
Golito Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ikke overraskene synes jeg, Tiguan er en veldig god bil, er vel den som kom sist av alle, så VW har hatt god tid på å stundere de andre å sette sammen en bil uten samme feil som de andre lider av.og RAV4 begynner å dra en god del på årene nå. men selv ser jeg på alle disse bilene som "leke" offroad biler er for folk som skal ha en vanlig by bil som ser ut som man kan kjøre i terrenget med. Alltid så morsomt å se folk med rav4, x3 osv som sitter fast fordi dem trudde de hadde kjøpt seg off road bil så enig! "vanlig" bil kjører bedre, er billigere, veier mindre, og bruker mindre drivstoff.. Skal man ha firehjulstrekk gjør som en i familien min, kjøp deg defender lekesuvene spinner bare på et hjul framme og bak uansett;p Lenke til kommentar
Carman Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 syntes ikke det var rart idetheletatt! tiguanen er helt klart bedre... som storebror touareg... de kan så og si ikke sette seg fast... fordi om ett eller flere av hjulene ikke har grep, kobler den det rett og slett ut, og tar kraften fra det/de hjulet/hjulene, og fordeler den på de hjulene som har grep... Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 syntes ikke det var rart idetheletatt! tiguanen er helt klart bedre... som storebror touareg... de kan så og si ikke sette seg fast... fordi om ett eller flere av hjulene ikke har grep, kobler den det rett og slett ut, og tar kraften fra det/de hjulet/hjulene, og fordeler den på de hjulene som har grep... Er jo dette som er normalt på lekeoffroad-bilene og som ikke fungerer skikkelig i praksis. Du ender jo med ett eller to hjul som er dødt og ikke gjør noe som helst - VELDIG upraktisk når man står i snøen/søla eller skal opp en skikkelig bratt steinrøys. Takke meg til skikkelig 100% luftsperre på for- og bakaksel Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 syntes ikke det var rart idetheletatt! tiguanen er helt klart bedre... som storebror touareg... de kan så og si ikke sette seg fast... fordi om ett eller flere av hjulene ikke har grep, kobler den det rett og slett ut, og tar kraften fra det/de hjulet/hjulene, og fordeler den på de hjulene som har grep... Er jo dette som er normalt på lekeoffroad-bilene og som ikke fungerer skikkelig i praksis. Du ender jo med ett eller to hjul som er dødt og ikke gjør noe som helst - VELDIG upraktisk når man står i snøen/søla eller skal opp en skikkelig bratt steinrøys. Takke meg til skikkelig 100% luftsperre på for- og bakaksel Poenget er jo at disse skal gi økt fremkommelighet femfor tradisjonelle personbiler, og det gjør de jo. Så til sitt formål vil jeg si de fungerer. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Uansett, så synes jeg det var litt kult at en Tiguan kan hevde seg såpass blandt X3 som jo blir betegnet som en luksus SUV. Det eneste jeg ikke helt liker med Tiguan, er midtkonsollen... De fleste liker den... men jeg synes den ser litt billig ut. Da mener jeg altså selve designet på konsollen. Kvaliteten ellers er sikkert bra. Lenke til kommentar
Carman Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 syntes ikke det var rart idetheletatt! tiguanen er helt klart bedre... som storebror touareg... de kan så og si ikke sette seg fast... fordi om ett eller flere av hjulene ikke har grep, kobler den det rett og slett ut, og tar kraften fra det/de hjulet/hjulene, og fordeler den på de hjulene som har grep... Er jo dette som er normalt på lekeoffroad-bilene og som ikke fungerer skikkelig i praksis. Du ender jo med ett eller to hjul som er dødt og ikke gjør noe som helst - VELDIG upraktisk når man står i snøen/søla eller skal opp en skikkelig bratt steinrøys. Takke meg til skikkelig 100% luftsperre på for- og bakaksel Poenget er jo at disse skal gi økt fremkommelighet femfor tradisjonelle personbiler, og det gjør de jo. Så til sitt formål vil jeg si de fungerer. Ja Nemmlig! bare tulla... men jeg har titti en touareg, mens den har kjørt i 40 grader opp, og 40 grader ned, og han kunne stå stille i bekke bakkene, uten brems eller håndbrekk! på grunn av ett eller annet jeg ikke husker! Lenke til kommentar
zilixiz Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det var automat og den stod i "park"? Lenke til kommentar
Carman Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Nei.. den hadde en slags sperre, som gjorda at hjulda ikke gikk rundt, så lenge du ikke gassa... han kjørte i 40 grader oppover. så plutselig slapp han gassen, uten å trille bakover... Endret 5. februar 2008 av Carman Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Uansett, så synes jeg det var litt kult at en Tiguan kan hevde seg såpass blandt X3 som jo blir betegnet som en luksus SUV. Det eneste jeg ikke helt liker med Tiguan, er midtkonsollen... De fleste liker den... men jeg synes den ser litt billig ut. Da mener jeg altså selve designet på konsollen. Kvaliteten ellers er sikkert bra. Enig, det ser ut som midtkonsollen bare er flytta fra en Golf pluss og over til en Tiguan. Noe av grunnen til at ikke X3 vant, var det faktum at den har dårlig fremkomlighet + lite utstyr til en høy pris, mens Tiguan var mer bil for pengene. Men dette var jo bare en test for SUV'er med diesel og automat!! Så hvis Outlander og Cr-v hadde vært med hadde kanskje stillingen vært litt annerledes??? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Nei.. den hadde en slags sperre, som gjorda at hjulda ikke gikk rundt, så lenge du ikke gassa... han kjørte i 40 grader oppover. så plutselig slapp han gassen, uten å trille bakover... Er den sånn til vanlig kjøring også? Man kan ikke trille uten å gi gass i nedoverbakker fordi da låser hjula seg? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 det er ikke noe hill decent ting han tenker på ? Fleste biler med automat, ruller ikke bakover når de står i drive, men nå vet jeg ikke om de gjør det i 40 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå