Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med delvis/tidvis lagg-Løsning

Anbefalte innlegg

Hadde nylig en aha-opplevelse. Oppgraderte pc til 3 GB ram og ny AMD 6400+ X2 (hadde 3800+ før). Tenkte dette skulle øke fps på S.T.A.L.K.E.R og HL 2 noe mer enn før, noe det forsåvidt gjorde. (Det var en stund siden jeg hadde spilt sist). Men problemet var at hvert 30 sek lagget det forferdelig for så å bli bra igjen i de neste ca. 30 sek osv. Trodde det var relatert til driver el.l, men oppdaget at GPU klokken ble sterkt redusert i periodene det lagget. Jeg sjekket grafikkortet fysisk, og la merke til at det var helt svart rundt vifta og vifteinntaket.

Dette grafikkortet (Gainward GeForce 7900GT 512MB DDR) har en kanal med tynne kjøleribber og luftkanalene er veldig smale. Masse støv hadde blokkert seg i disse luftkanalene, slik at jeg måtte demontere hele kjøleren fra grafikkortet og blåses ren kjøleribber og vifte. Jeg anbefaler å bytte ut kjøleren med noe ala.:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319310. Man slipper i alle fall å demontere hele kjøleren for å rengjøre den. Dessuten vil man få 10-20 grader lavere load temp.

Jeg vil også anbefale å ikke bruke kjølere med veldig smale luftkanaler (mellom ribbene) til CPU.

Endret av EraserDead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...