Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man bruke HSL farger i Java ME?

Jeg lager en enkel "Flashlight" applikasjon til bruk på mobiltelefoner, og har til nå implementert støtte for å velge ferdigvalgte farger (svart, hvit, rød, blå, gul og grønn), men vil også ha en mulighet til å velge farge basert på HSL verdier. Hvordan kan jeg lage en konverterer i Java? Jeg har søkt på google, men finner ingen som virker...

java.awt.Color er ikke i ME, men er det en annen klasse som kan brukes?

Også prøver jeg å lage en strobe funksjon (lyset blinker av og på), men jeg får heller ikke den til å fungere riktig. Den virker når perioden er kort, men slutter å virke med eneste gang perioden går under 850 ms. I emulatoren virker det, men på min K610i viker det ikke. Er det bare en begrensning i mobilen eller er det mulig å gjøre noe med det?

Programmet med kode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke finner en som allerede gjør jobben i standardbiblioteket, kan du jo lage en konverterer selv. :) Det finnes godt kjente metoder (les: formler) for å gjøre om RGB-verdier til HSI og tilbake igjen, så da er det bare å finne de (Google) og begynne å programmere! :D

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Kanskje burde du lese innlegget igjen.

Jeg bruker Java ME, som ikke har standardbiblioteket.

Java ME klasse biblioteket består av java.lang, java.utils, java.io og ME spesifikke klasser. Ingen ting av java.awt er med.

Og, jeg vet at man har mange gode metoder for å konvertere og jeg har søkt på google allerede, men har ikke greit å implementere dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...