Gå til innhold

IGN anmelder Devil May Cry 4; "the PS3 winds up winning out just slightly"


Anbefalte innlegg

Synes det er patetisk at man må begynne å installere spill på konsoll nå, det er derfor jeg har en PC.

 

En konsoll skal være å dytte plata inn i konsollen for deretter å spille, ikke noen ventetid, ikke noen installasjon.

Viser nå bare at hastigheten på Blu-ray drevet i PS3 er ikke akkurat noe å skryte av hvis det krever en installasjon for å få en ok lastetid.

 

mange special brownies har du spist idet siste?

 

Spar meg for meningsløs pisspreik.

 

de gir bare muligheten fordi folk skal få kunne forbedre loade tider hvis sånn er viktig

og blu ray hastigheten er mer enn nok, jeg har aldri hatt noe problem med det atleast=)

 

Så vidt jeg forstod så var denne installasjonen påkrevd, og ikke valgfritt. Hvis dette er valgfritt så beklager jeg.

 

Kjøp Xbox versjonen hvis det er så farlig å måtte gå gjennom en liten installasjon da.. Slutt å sutre please..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp Xbox versjonen hvis det er så farlig å måtte gå gjennom en liten installasjon da.. Slutt å sutre please..

 

Harddisker fyller seg fort opp hvis det blir flere av disse "små" 5 GB installasjonene. Så da sitter man da med, slik som Hagforce sier, med 22 minutters ventetid hvis du vil spille et annet spill enn de som er lagt inn på disken.

 

Jeg gjentar meg selv ved å si at konsoller skal være plug and play, du skal sette inn en cartridge eller CD/DVD/Blu-ray og spillet skal starte. Men hvert til sitt, jeg har sytet nok i denne tråden :p

Lenke til kommentar

Noen som har fått sitt sendt fra absoluttspill? Fikk mail her en dag om at det kom til å bli sendt i dag, men står bare "klar for sending" som status på siden dems foreløpig.

 

EDIT: Fikk nettopp mail om at det var sendt, så får det nok i morgen. Gleder meg! :D

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Hmm.

 

Installering av 5GB data!!

4 slike spill på 20GB utgaven og du bruker 22min hver gang du bytter mellom spill som ikke har plass!

Håper det er valgfritt med installasjon.

 

Samme som jeg prøver å forklare, men da får man bare dyttet i trynet at man er fanboy og kan kjøpe seg større disk.

Nå står det jo over her at Capcom er igang igjen med installasjon på Lost Planet utgaven til PS3 også.

Hadde det vært valgfritt hadde jeg ikke giddet å si noe i denne tråden engang, men en påkrevd installasjon på 20 min & 5GB er i min mening helt latterlig!

Lenke til kommentar
Noen som har fått sitt sendt fra absoluttspill? Fikk mail her en dag om at det kom til å bli sendt i dag, men står bare "klar for sending" som status på siden dems foreløpig.

 

EDIT: Fikk nettopp mail om at det var sendt, så får det nok i morgen. Gleder meg! :D

Fikk du mail det var frekt :p, den mailen tror jeg ikke har fått

Men det stod att det skulle bli sendt idag ;), dem hadde skrivet en "skriveleif" att spillet skulle bli sendt 05.05.2008 :p

Lenke til kommentar
Hmm.

 

Installering av 5GB data!!

4 slike spill på 20GB utgaven og du bruker 22min hver gang du bytter mellom spill som ikke har plass!

Håper det er valgfritt med installasjon.

Nå er vel den minste utgaven her til lands 40GB, så da er det snakk om henholdsvis 8 og 12 slike spill. Hittil har det kommet to spill som krever så mye plass, DMC4 og Oblivion. Siden de fleste spill krever lite eller ingen lagringsplass, bør man kunne påberegne å ha minimum 20 spill uten at det blir et problem, i all overskuelig fremtid, selv på den minste versjonen. Har man mange flere spill enn det, er man uansett geek nok til å sette inn en ny harddisk. Eventuelt avinstallere "flodhester" som DMC4 og Oblivion.

 

Litt ekstra stress, men i 360s tilfelle er det jo spill som blir ubrukelige av den motsatte årsaken. Burnout kan for eksempel ikke spilles online på de versjonene som ikke har harddisk.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Noen som har fått sitt sendt fra absoluttspill? Fikk mail her en dag om at det kom til å bli sendt i dag, men står bare "klar for sending" som status på siden dems foreløpig.

 

EDIT: Fikk nettopp mail om at det var sendt, så får det nok i morgen. Gleder meg! :D

Fikk du mail det var frekt :p, den mailen tror jeg ikke har fått

Men det stod att det skulle bli sendt idag ;), dem hadde skrivet en "skriveleif" att spillet skulle bli sendt 05.05.2008 :p

 

Hehe, får alltid det jeg. :)

 

Fikk også mailen med skrivefeil i! :p

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Skulle ønske flere xbox spill hadde mulighet for installasjon, støyen fra DVD spilleren driver meg til vanvidd!

 

Skjønner at noen syntes det er frustrerende at man må installere, men hvis valget står mellom obligatorisk installasjon eller ingen installasjon så velger jeg den obligatoriske uten tvil.

Lenke til kommentar

Enig med Duckwings her.

Irriterer meg grenseløst at en god feature som HDD-installasjon skal hele tiden bli fremstilt som noe negativt, slik som i siste Penny Arcade o.l.

 

Skjønner ikke problemet, HDD'en som står i PS3 kan like gjerne bli brukt, hvis ikke kan folk bare selge den på Finn.no, og kjøpe en 360 Arcade og Wii for pengene du får, og dermed ungå HDD-installasjon for alltid.

Og vi med PS3 kan nyte spilla med å hente data fra raskeste plass og oppleve å måtte sitte gjennom minst mulig loading mens vi spiller. :)

Lenke til kommentar
Enig med Duckwings her.

Irriterer meg grenseløst at en god feature som HDD-installasjon skal hele tiden bli fremstilt som noe negativt, slik som i siste Penny Arcade o.l.

 

Skjønner ikke problemet, HDD'en som står i PS3 kan like gjerne bli brukt, hvis ikke kan folk bare selge den på Finn.no, og kjøpe en 360 Arcade og Wii for pengene du får, og dermed ungå HDD-installasjon for alltid.

Og vi med PS3 kan nyte spilla med å hente data fra raskeste plass og oppleve å måtte sitte gjennom minst mulig loading mens vi spiller. :)

 

Helt enig med du.

Men det må da kunne være valgfritt.

Ser ikke noen grunn til at dette ikke kan gjøres på 360, men da valgfritt.

Dette kommer sikkert.

 

Men tvungen installasjon på 22min :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg mener nå at tanken bak konsoll er jo litt det at du skal slippe å "installere" spillet. Om dette er for å minke laste-tiden. Synes jeg det skulle vært valgfritt, slik at de som vil spille med en gang, og kanskje ha litt lengre laste-tid. Ikke skal måtte vente på en "installasjon" i omtrent 25min.

 

Men er nok enig i at m.t.p. PlayStation 3, så er jo HD'en innebygd. Slik at dette er ikke noe å grine over egentlig.

 

ONT: Vil nok kanskje se flere spill til PlayStation 3 bli bedre etterhvert.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Å ønske at Ps3 ikke skal kunne installere spill er jo som å ønske at fremdrift ikke skal bli oppnåd.

 

Jeg vil at spillet mitt skal kunne spilles uten loading tider, tenk på Uncharted Drakes Fortune, i 2 genrasjoner har vi måttet sitte igjennom loading tider nå er det endelig på tide at vi slipper dette. Denne genrasjonen har ført med seg mer nytt enn på evigheter(tenker da minst på Wii).

 

Xbox 360 har revlusjonert måten vi spiller online på konsoll, men dette klager ingen over selv om før denne genrasjonen var dette en Pc greie akkurat som med å instalere på HDD.

 

Ps3 har brakt med seg et nytt format, men også innebyged harddisk i alle maskiner noe som gir utviklere muligheten til å minske loading tider og tilogmed ta de bort helt.

 

Det eneste Ms gjorde feil når de bygde Xbox 360 var å ikke ta med en HDD på alle varianter, hvis de hadde gjort dette ville vi sett spill store spill som Mass Effect ol. som ikke trengte loading tider.

 

Så slutt å whine fordi dere må vente 22 minutter...

Lenke til kommentar
Å ønske at Ps3 ikke skal kunne installere spill er jo som å ønske at fremdrift ikke skal bli oppnåd.

For min del, og tydeligvis mange andre i denne tråden, er det ikke det at man må installere som er problemet, men at man ikke får velge om dette er noe man ønsker eller ikke.

Lenke til kommentar
Å ønske at Ps3 ikke skal kunne installere spill er jo som å ønske at fremdrift ikke skal bli oppnåd.

For min del, og tydeligvis mange andre i denne tråden, er det ikke det at man må installere som er problemet, men at man ikke får velge om dette er noe man ønsker eller ikke.

Det er vel antageligvis fordi spillet ikke var tunet nok til å kjøre bra på PS3 uten installeringen. Hadde det vært valgfritt, ville mange av de dumme forbrukerne aldri funnet ut av det, og de ville sittet igjen med et langt dårligere inntrykk av spillet. Multiplattformsutvikling har sine skyggesider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...