Gå til innhold

IGN anmelder Devil May Cry 4; "the PS3 winds up winning out just slightly"


Anbefalte innlegg

Etter så mye mas om de loadetidene har jeg noe å si om de. Loadetidene på 360en tar fra 1sek til 3 maks når du spiller. Kommer du inn på video og sånt kan det ta litt lenger tid. Ble overasket over loadetidene på 360 da de er akkurat som på demoen og av og til virker de kortere.

 

Men er capcom og de er jo ikke kjent for å ikke ha minst loadetider

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er patetisk at man må begynne å installere spill på konsoll nå, det er derfor jeg har en PC.

 

En konsoll skal være å dytte plata inn i konsollen for deretter å spille, ikke noen ventetid, ikke noen installasjon.

Viser nå bare at hastigheten på Blu-ray drevet i PS3 er ikke akkurat noe å skryte av hvis det krever en installasjon for å få en ok lastetid.

Lenke til kommentar
Synes det er patetisk at man må begynne å installere spill på konsoll nå, det er derfor jeg har en PC.

 

En konsoll skal være å dytte plata inn i konsollen for deretter å spille, ikke noen ventetid, ikke noen installasjon.

Viser nå bare at hastigheten på Blu-ray drevet i PS3 er ikke akkurat noe å skryte av hvis det krever en installasjon for å få en ok lastetid.

 

mange special brownies har du spist idet siste?

de gir bare muligheten fordi folk skal få kunne forbedre loade tider hvis sånn er viktig

og blu ray hastigheten er mer enn nok, jeg har aldri hatt noe problem med det atleast=)

Lenke til kommentar

Angående loadetider er ikke dette noe problem på noen versjon tipper jeg.

 

DMC4 bruker også 360 sin HDD også, dersom du har HDD der, vil du også oppleve veldig korte loadetider, riktignok litt lenger enn PS3, men relativt lite loading i den versjonen også ifølge de med stoppeklokker på NeoGAF-forumet.

Dersom du har Arcade/Core uten HDD derimot, blir forskjellene selvfølgelig veldig mye større. :-/

 

Men ingen grunn til å tro at spillet ikke er spillbar fordet, det er først med denne generasjonen at vi nå begynner å bli kvitt loadetider, og det kommer til å bli bedre og bedre utover denne generasjonen, siden dette tydligvis er noe utviklerene har fokus på. :)

Forhåpentligvis bør dem kunne ha det, uten at det blir for mye pes i media dersom dem utnytter en versjon bedre enn en annen.

 

Loadetider har skjelden ødelagt spill før bortsett fra ekstreme tilfeller som f.eks. Smackdown vs. Raw, og tviler veldig mye på at det plutselig skulle være umulig å spille dette spillet på noen av plattformene.

 

De kan riktignok installerer mere på HDD (hele 5GB) i PS3-versjonen, samtidig som de viser en film om alt som har skjedd i DMC1-DMC3, hvor de ikke har samme størrelse krav på HD-installasjon. Men de har også optimalisert for å bruke HDD på 360, men de har ikke lov å bruke like mye plass der som på PS3, og dette er ingenting og bry seg om, dersom du heller ønsker å spille med 360-kontrolleren, synes jeg.

 

Forskjellen blir bare at hver gang spillet loader og du begynner å tenke 'skulle ønske jeg hadde PS3' på Arcade/Core, mens du rekker bare 'skulle ønske' dersom du har HDD til 360, mens PS3-spillerene bare rekker å tenke 'haha' under loading.

Til gjengjeld så må vi jo innstallere greiene en liten stund før spillet, for å dra nytte av det, og med mindre det er mye backtracking så går det sikkert opp i opp uansett. :)

Lenke til kommentar

Krav om installering fortsetter.

 

Like that of the recently released Devil May Cry 4 on the PS3, Lost Planet on the PS3 will require an install on your system before you play. However, the install process appears to be a bit quicker; while DMC4 was close to a half hour, Lost Planet appears to be in the range of 15-20 minutes.

 

http://ps3.ign.com/articles/849/849818p1.html

 

Så ser ut som dette kommer til å bli vanligere. Tipper GTA4 blir det neste.

Lenke til kommentar
Tipper GTA4 blir det neste.

 

Håper det, på tidligere GTA-spill og Bully spessielt, var det i grenseland til å gå over smertegrensen på min gamle PS2 fat, når du gikk inn i bygninger o.l.

Kjempeflott å få unnagjort dette, slik at du slipper å sitte igjennom lange loadetider når du begynner å spiller.

 

Det er ikke så gale som du ser ut til å frykte da, mange kommer nok til å klare å kvitte seg med loadetidene helt, og bare benytte Blu-ray-drivet som i Uncharted, men på multiplattform-titler vil det nok være mest realistisk å forvente at utviklerene ser mere på harddisken enn BD-drevet. :)

Lenke til kommentar

Harddisklagring er ypperlig det, i de tilfellene hvor det trengs. Gir kjappere loadingtider og mindre slitasje på laseren.

 

Om man "sparer inn" tiden igjen er uvesentlig for min del. Det gir en bedre spilleopplevelse, og det er jo bare å gjøre noe annet mens det installerer.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Det jeg lurer litt på er hvordan han skulle få "Super Nintendo Loading Times" ut av en konsoll, når ikke engang en stor og kraftig PC er i nærheten av "Super Nintendo Loading Times".

 

Ingen spill jeg har sett eller hørt om som har blitt utgitt etter 2005 har hatt "Super Nintendo Loading Times".

Lenke til kommentar
Synes det er patetisk at man må begynne å installere spill på konsoll nå, det er derfor jeg har en PC.

 

En konsoll skal være å dytte plata inn i konsollen for deretter å spille, ikke noen ventetid, ikke noen installasjon.

Viser nå bare at hastigheten på Blu-ray drevet i PS3 er ikke akkurat noe å skryte av hvis det krever en installasjon for å få en ok lastetid.

 

mange special brownies har du spist idet siste?

 

Spar meg for meningsløs pisspreik.

 

de gir bare muligheten fordi folk skal få kunne forbedre loade tider hvis sånn er viktig

og blu ray hastigheten er mer enn nok, jeg har aldri hatt noe problem med det atleast=)

 

Så vidt jeg forstod så var denne installasjonen påkrevd, og ikke valgfritt. Hvis dette er valgfritt så beklager jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...