HulkHaugen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Hei! Har tenkt til å kjøpe meg 2GB ram til en Acer Aspire 1694WLMi. Det jeg finner av info om den er: Ram Installed Size: 1 GB / 2 GB (max) Technology: DDR II SDRAM Configuration Features: 2 x 512 MB RAM Speed: 333 MHz Skal ikke banne på at dette stemmer, fordi det finnes jo flere av disse maskinene, men vet at det er DDR2, så tviler på at Acer bruker forskjellig minnefrekvenser på de forskjellige maskinene som er bygd på 1690-plattformen. Det som forundrer meg er at det står SDRAM, Forventet at det skulle stå SO-DIMM eller noe sånt.. Uansett, så lurte jeg på om disse vil passe fint: Kingston ValueRAM DDR2-667 1024MB SO-DIMM Faktisk så er det de billigste SO-DIMM DDR2 brikkene. Gjør det noe om jeg bruker de fremfor en lavere PCxxxx-verdi? Pcen oppererer vel på det den er god for uansett..? EDIT: Kan jo nevne at det er et Intel 915PM Express chipset. Nei, jeg kan ikke sjekke med CPU-Z eller liknende da jeg ikke er hjemme Kommer hjem og 9 dager, så tenkte å bestille nå, å ha dem liggende klare.. EDIT2: Dette sier Intel om brikkesettet: - Support for dual channel DDR2 400/533 MHz memory technology Endret 4. februar 2008 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå