NeiTakk Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Bruker å ta bilder i RAW+JPG format med Canon 40D. Har sammenlignet JPG fra kamera og JPG som er konvertert fra RAW. Synes da jeg får bedre kvalitet på JPG bildet når jeg konverterer fra RAW. Men dette er på pc skjermen. Bruker å vise bilder i JPG på flatskjermen i stua til familie og venner. Da er JPG som er konvertert fra RAW av mye dårligere kvalitet en JPG som er rett fra kamera. Bildene er svært kornete og uskarpe. Bruker Digital Photo Professional og Photoshop Elements 6 til å konvertere RAW til JPG. Noen som har noen forslag på hva som er galt? Hadde vært fint å høre hvordan andre konverterer RAW til JPG (fremgangsmåte). Endret 4. februar 2008 av Lenari Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du har lagt på (omtrentlig) samme dose med justeringer på det konverterte bildet som du har stillt inn kameraet til å gjøre på jpg-filene...? Svært kornete og uskarpe ser jeg på som en liten overdrivelse, men ikke uventet dersom du kjører rett gjennom konverteren uten justeringer etter beste evne... Lenke til kommentar
tulste Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 I DPP har jeg hørt at hvis du setter kvaliteten på 7 når du konverterer til jpg, så er det det samme som kameraet gjør, så da blir det likt tror jeg Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Prøvd å bruke andre RAW programmer? f.eks RAWShooter Essentials etc? I rawshooter Essentials blir alle bildene jeg tar med Canon EOS 350D ganske gode. Har ikke noe problem med bildene mine!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå