Gå til innhold

Vil dere anbefale N82 eller N95 8 GB?


Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd begge disse mobilene og har en å anbefale? Vet det står mye i de to respektive tråden om N95 8GB og N82, men lurer på om noen har prøvd begge og kan anbefale en av dem. Har selv en N82 nå, men det er alltid gøy å lukte på noe nytt... Noen med noe å dele?

Endret av martyman1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en N95 8GB, og har prøvd N82 en del ganger.

N82 har udugelige taster der man ikke se hva som står over hver tast. Jeg bruker ikke kamera, så det kan jeg ikke si så mye om, men siden N82 har blitz burde den ta bedre bilder når det er dårlige lysforhold.

N95 8GB har større skjerm, og gode taster.

Innmaten er så godt som lik.

Lenke til kommentar

Saken er vel ganske grei:

 

Er du fornøyd med tastene på N82, og har behov for best kamera, behold den.

 

Vil du ha større skjerm, ikke bryr deg om kameraet eller ikke er fornøyd med tastene til N82, bytt til N95.

 

Dette med lagringskapasiteten synes jeg ikke er noe å bruke som argument, da 8GB minnekort til N82 koster under 500kr. Og med N82 kan du ha flere kort, men N95 8GB kan du ikke få mer enn de 8GB.

 

 

Jeg har selv N82, og tastene tok meg maks 1 dag å venne meg til.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom en N95(8gb) og N82 er jo ikke så alt for stor, de tekniske spesifikasjonen er så og si identisk, forskjellen er at N95(8gb) har infrarød noe ikke N82 har. Derimot har N82 ordentlig blitz noe ikke N95(8gb) har.

 

N95(8gb) er jo en større mobil, fysisk sett, i forhold til N82, det gir da N95(8gb) større skjerm, 2.8 tommer mot N82 sine 2.4 tommer. Nå er ikke 0.4 tommer så alt for mye, men det er jo en forskjell. Så har vi minne, hvor da N95(8gb) kommer med 8gb ut fra boksen, men i gjengjeld har den ikke muligheten til å bytte, noe du kan på N82, og som nevnt over så koster ikke 8gb minnekort så alt for mye, og disse minnekortene får jo bare større kapasitet, så du kan ha muligheten til å få most inn enda mer gb per kort på N82'en. Så har vi disse omtalte tastene på N82, noe liker de ikke og motsatt. Jeg vil si at alt har med tilvenning å gjøre.

 

Alt i alt så er begge to suverene mobiltelefoner, som så og si inneholder alt en kan tenke seg i en mobil den dag idag. Jeg har selv N82 og er meget fornøyd og tastene har ikke vært noe problem for min del. Nå det er sagt så har jeg heller aldri vært noe fan av skyve telefoner, ikke at N95(8gb) er dårlig av den grunn. Liker N82 pågrunn av at den er passe stor, fin og kompakt, ikke noe å skyve inn eller ut, muligheten for flere minnekort, godt kamera og alle de godene S60 operativsystemet bringer. Så jeg anbefaler N82 såklart, men igjen N95(8gb) er ingen dårligere mobiltelefon, så uansett hvilken mobil du bestemmer deg for vil du nok bli fornøyd.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Forskjellen mellom en N95(8gb) og N82 er jo ikke så alt for stor, de tekniske spesifikasjonen er så og si identisk, forskjellen er at N95(8gb) har infrarød noe ikke N82 har. Derimot har N82 ordentlig blitz noe ikke N95(8gb) har.

 

N95(8gb) er jo en større mobil, fysisk sett, i forhold til N82, det gir da N95(8gb) større skjerm, 2.8 tommer mot N82 sine 2.4 tommer. Nå er ikke 0.4 tommer så alt for mye, men det er jo en forskjell. Så har vi minne, hvor da N95(8gb) kommer med 8gb ut fra boksen, men i gjengjeld har den ikke muligheten til å bytte, noe du kan på N82, og som nevnt over så koster ikke 8gb minnekort så alt for mye, og disse minnekortene får jo bare større kapasitet, så du kan ha muligheten til å få most inn enda mer gb per kort på N82'en. Så har vi disse omtalte tastene på N82, noe liker de ikke og motsatt. Jeg vil si at alt har med tilvenning å gjøre.

 

Alt i alt så er begge to suverene mobiltelefoner, som så og si inneholder alt en kan tenke seg i en mobil den dag idag. Jeg har selv N82 og er meget fornøyd og tastene har ikke vært noe problem for min del. Nå det er sagt så har jeg heller aldri vært noe fan av skyve telefoner, ikke at N95(8gb) er dårlig av den grunn. Liker N82 pågrunn av at den er passe stor, fin og kompakt, ikke noe å skyve inn eller ut, muligheten for flere minnekort, godt kamera og alle de godene S60 operativsystemet bringer. Så jeg anbefaler N82 såklart, men igjen N95(8gb) er ingen dårligere mobiltelefon, så uansett hvilken mobil du bestemmer deg for vil du nok bli fornøyd.

Jeg er så enig så enig.Bra innlegg.Har selv N82,har hatt N95 men det er noe med skyvemekanismen og størrelsen som ikke helt tiltaler meg.Men har lyst å prøve N95 8GB,den er jo litt stilig i sort da.N82 i sort hadde vært stilig.Men jeg tror nok at det er bedre batterikapasitet i N82 selv om det er oppgitt noe annet,jeg er i alle fall imponert av batteriet.
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Selv hadde jeg valgt en annen modell da jeg syntes at disse telefonene blir for like med mindre du har f.eks problemer med tastene,designet eller noe sånt på N82.

Men jeg liker og prøve mye forskjellige merker,operativsystemer, og løsninger på mobiler da jeg ikke er så avhengig av noen spesielle funksjoner, men er jo ikke alle som gjør det.

Lenke til kommentar

Ser for meg at byggekvaliteten på N82 vil føles noe svakere. Er på utkikk etter telefone selv. Usikker på om jeg skal gå for en av disse 2 eller en av de andre smarttelefonene med touch screen. Taster er nå bedre å skrive på enn på skjerm.

 

Hvordan er det med batteri tid i mellom disse 2?

Lenke til kommentar

Hørt mange som klager på at N95 er veldig "slarkete", og mange som har en N82 som knirker mye når man trykker på den. Min N95 er det ikke mye slark i, men den har vært pent/lite brukt. De N82-ene jeg har testet har ikke knirket noe spesielt, men har ikke brukt den i lengere perioder.

 

Batteriet er vel bedre på N82 enn på N95 om jeg ikke husker feil?

 

edit: Sjekka batteri tid i Prisguiden -->

 

N95

Taletid i GSM-nettet: 6.5 timer

Hviletid, maks: 228 timer

Taletid i 3G-nettet: 3 timer

Batterikapasitet: 950 mAh

 

N82

Taletid i GSM-nettet: 4.3 timer

Hviletid, maks: 223 timer

Taletid i 3G-nettet: 3.16 timer

Batterikapasitet: 1050 mAh

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Jeg bytte nylig ut min N95 mot en N82 black og sier meg så langt svært fornøyd med det :)

Batteriet er bedre, kameraet er bedre og tlf er en del raskere, ellers er det jo ikke de helt store forskjellene spesifikasjonsmessig. Eneste minuset med N82 er at den veldig lett får riper i displayet.. Men tror nok ikke jeg hadde tatt meg bryet med å gå fra N82 til N95 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...