Gå til innhold

Alternativ til K850i?


Roiku

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en K800i som jeg har hatt i snart ett år nå og føler for å bytte ut. K850i er jo den naturlige oppfølgeren, men etter litt forsking blir jeg skeptisk. Den har fått et litt dårlig rykte her og der, på tross av Amobil.no sin toppkarakter. Denne runden vil jeg fokusere på kvalitet fremfor kvantitet. Den trenger ikke være lett, men gjerne liten. Jeg har også litt lyst på en skyvetelefon dersom en passer med ønskene. Candybaren begynner jeg å bli litt lei og klapp gidder jeg rett og slett ikke.

 

Ting den absolutt må ha er Bluetooth, bra/grei musikkspiller og tilhørende mulighet for stor lagringsplass, rimelig stort display med god skarphet, bra batteritid (dermed er N95 utelukket, eller hva?) Den må også ha kjapp respons i menyene.

 

Ting den veldig gjerne kan ha uten at det er et must er Wi-Fi, 3G/EDGE/Super-3G, Smart-funksjoner

 

Broren min har nylig kjøpt en Nokia E65 som jeg likte veldig godt. Fast og fin i fisken og lær-utseendet var lekkert. Det irriterer meg litt at SE ikke har en innlysende favoritt, da mine 5-6 siste mobiler har vært SE og jeg har derfor ladere liggende overalt. Jeg har en P1i som jobbtelefon som jeg lader med disse, både i bil, ved senga, på PCen, stua, på jobb osv. Jeg har en lader overalt omtrent, og det er litt surt å kjøpe et annet merke så jeg må ha enda flere ladere liggende. Finnes det adaptere fra SE til f.eks Nokia?

 

Eventuelle kandidater jeg har snust litt på er den Viewty dingsen fra LG, men jeg er litt skeptisk så jeg vil gjerne ha litt mer input om den, E65 som sagt, W960i (men det skremmer meg litt at testen sier den har for lavt volum da jeg liker å ha det høyt av og til!) og W580i som ser ut som en skikkelig lekkerbisken! Minuset med W580i er at den har tilkoblingene på siden og dermed går det ikke an å lade den i bilen og at den kanskje er litt i "billigste laget".

 

Pris er ikke-tema så lenge telefonen er verdt det. W960i hadde jeg kjøpt glatt hadde det ikke vært for de minusene testen trakk frem, spesielt og med at jeg har P1i fra før som er nær identisk slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett på iphone? super til musikk :) tror jeg har lest at W960 ikke føles så dyr ut, pga alt plastikken som er på den (ikke helt hva jeg mente da, beste jeg fikk til :p hehe) . syns du skal gå for iphone jeg ;) super telefon, rask i menyene, god skjerm osv osv. (men da har du jo det "problemet" med laderene igjen -_- )

Lenke til kommentar

LG ville jeg personlig ikke satset på, da alle LG-telefonene jeg har prøvd har vært dårlige i brukervennlighet samt menysystemet (som for meg ble rotete?). Nokia og Sony Ericsson synes jeg har ryddige, fine menyer og også brukervennlighet generellt er på topp hos de to merkene. Prøvde en N95 8GB for noen dager siden, og den har fått en utrolig "deilig" slidefølelse, og kvaliteten er på høyde med SEs telefoner.

 

N95 8GB dekker vel også alle dine kriterier, utenom batterikapasitet. 8GB-versjonen har vel fått litt større batterikapasitet enn sin forgjenger om jeg ikke tar helt feil? Dessuten er jo laderen så liten at du får plass til den bak øret :)

 

E65 har jeg også testet litt, og den synes jeg også er en knalltelefon. God slide, tynn og høøy kvalitetsfølelse. K850i er forsåvidt grei den, men litt plastikk-aktig og småknirkete (den jeg prøvde). Synes SE har mistet litt "konkurranseevnen" på toppen etter at N95 kom i april i fjor. Før var SE mitt førstevalg.

 

Edit: Åånei, så på den LG Viewty-greia du var inn på. Fin var den, men touch + LG = må bli dårlig. Jeg hadde i allefall ikke kjøpt den. Samme med Samsung og touchscreen generelt forøvrig.

 

Edit: Fikset noen skrivefeil.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Takk for det 2bb1. N95 8GB har jeg ikke sett særlig på, men hvis det stemmer at den har fått forbedret batterikapasitet så er det vel ikke et helt urealistisk valg. Har du noen telefoner å sammenligne batteritiden med? Det slår meg som logisk at en telefon så proppet med ting og tang må bli fort tom. Den har jo mindre batteri enn min P1i (som har 1100mAh om jeg ikke husker feil) og N95 har vel like stor skjerm? Det var forresten W580i, ikke W850i jeg tenkte på. Vet ikke om du leste feil eller om du skrev feil.

Lenke til kommentar

Oi, nei skulle skrive K850i jeg :)

 

Det er 950 mAh i N95, mens i N95 8GB er det 1200 mAh, så det er jo en vesentlig forbedring.

 

Dessuten trenger du ikke å ha påslått alle funksjonene mobilen har, men bare de du trenger. Om alt av teknologier er avslått og du bare ringer og sender sms så holder den en god stund, for å legge frem et eksempel.

 

Vil be deg om å ta en titt på 8GB-versjonen i butikken. Du kan umulig ikke like den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...