MrLova Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei, Jeg lurer på om noen her har erfaring med de overnevnte selskaper? Jeg tenker da i første rekke på programmere. Vet dere om noen IT selskaper som trenger utviklere med 2 års erfaring, med master innen programmering. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Vet dere om noen IT selskaper som trenger utviklere med 2 års erfaring, med master innen programmering. Eeeh, tuller du? Bare på finn.no så ligger det jo mange hundre stillinger å søke på. Master og programmeringserfaring er jo en vinner for tiden. Jeg har ikke erfaring med noen av disse selskapene, men er jo typiske rekrutteringsbyråer som også kan videreformidle deg til den typen jobber. Jeg har bare snakket med et par slike og min erfaring var at de hadde lite å tilby som ikke lå på finn.no/nav, men det er sikker forskjellig. Lenke til kommentar
MrLova Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Var nok litt uklar. Jeg vet at det ligget en god del annonser på finn.no. De fleste av disse er lagt ut av typiske bemanningsselskaper som de jeg nevnte i tittelen. Det jeg lurer på er egentlig 3 ting: 1) Jeg er pr definisjon litt skeptisk til disse rekrutteringsselskapene. Eneste grunnen til at de eksisterer er at bedrifter som leier arbeidskraft fra disse vil ha mulighet til å ansette folk på kortsiktig basis. De vil kunne avslutte arbeidsforholdet raskt. Derfor lurer jeg på om noen her har samme oppfatning eller sitter med helt andre historier rundt dette? 2) Hvilke selskaper ansetter folk direkte hos seg for å arbeide med produktutvikling av egne produkter? I Hordaland. 3) Hvilke selskaper har godt rykte på seg for å være et bra sted å jobbe? Hvilke har dårlig rykte`? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Nå tror jeg du har misforstått litt og blander rekrutteringsoppdrag og vikaroppdrag. Det du beskriver i 1 er vikartjenester, men disse selskapene gjør mye mer. Disse selskapene jobber også for å rekruttere personer til faste stillinger i selskaper, så i mange (de fleste(?)) tilfeller så er dette til faste stillinger. Hvis det er en vikarstilling de utlyser så vil dette stort sett være beskrevet i annonsen. Altså er det ingen grunn for å være negativ til en stilling selv om den er utlyst av et rekrutteringsbyrå. Det betyr ofte bare at firmaet har satt ut denne fasen av rekrutteringsprosessen. Mange store norske selskaper gjør dette. Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Går du innom Elan it så pass på å få ALT skriftlig er mitt tips. Ikke godta noe muntlig uansett. Lenke til kommentar
MrLova Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Går du innom Elan it så pass på å få ALT skriftlig er mitt tips. Ikke godta noe muntlig uansett. Basert på negative erfaringer? Isåfall, kan du utdype? Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Joa.. Jeg gikk gjennom de og fikk en jobb. Først en 5 mnd fast med avtale osv. Deretter fikk jeg kun muntlig avtale om forlengelse osv.. alt dette var ok til jeg plutselig ble syk og skulle ha sykepenger. Vell.. jeg hadde ikke no avtale med de "skriflig" så.. resten sier seg selv. Ene konsulenten på elan sa den andre konsulenten skulle skrive ut de avtalene og det ble bare møl.. jeg mistet 2 ukers lønn pga de. Lenke til kommentar
llth Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Da vil jeg gjerne få gi en varm anbefaling til Sonja hos Vikar1 i Oslo. Ryddig, ærlig, hyggelig og real. Jeg jobbet for henne i bare noen måneder, og har diverse erfaringer med andre byråer. For mange år siden var Xtra Personell meget, meget bra, hvordan det er nå vet jeg ikke. De tok skikkelig vare på oss, var flinke til å tilby kurs og sosialt samvær og var lydhøre når vi hadde klager å komme med. Jeg jobbet der som kursinstruktør og av og til som konsulent. Noen av dem som har vært med fra starten av jobber der fremdeles, noen av dem forsvant til Vikar1 for en stund siden, så de kan ha hatt sine meningsforskjeller. Adecco ga ikke noe godt inntrykk for ett år siden, og var kjipe på lønn. Det var ikke Sonja. Men han jeg hadde kontakt med var grei nok, vi "fant" ikke hverandre helt, tror jeg, selv om også han er gammel ringrev i bransjen. ElanIT ga inntrykk av å være som 80-tallets japper, store ord med magert resultat og ga aldri tilbakemeldinger når de sa de skulle. Skulle jeg velge å jobbe som konsulent igjen eller vil bytte jobb ville jeg ringt Sonja først. Og enda hender det jeg ringer bare for å si hei. Men det gjør jeg med en på Xtra også, enda det nå er over 10 år siden jeg jobbet for dem sist. Han jobber ikke med rekruttering eller oppdrag lenger, så ikke spør etter navnet. Helt subjektiv synsing: Dfind tror jeg også _kan_ være bra, jeg kjenner for lite til dem. Men de passer muligens bedre for de unge og fremadstormende som gjerne jobber 12-timer-dager, ikke for en som meg som har vært i bransjen halve mitt liv. Jeg ble kontaktet for en stilling som rekrutterer for dem, men siden det å "selge" konsulenter absolutt ikke er min greie hadde jeg ikke lyst på mer enn halve jobben, altså selve rekrutteringen. Og det gikk ikke, fant vi etter intervju nr. 3. Personlighetstesten viste meget sterk selgerprofil. Og det har jeg nok, men bare når det passer meg. Dessuten liker jeg ikke å være selger. Service er noe annet. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei, Jeg lurer på om noen her har erfaring med de overnevnte selskaper? Jeg tenker da i første rekke på programmere. Vet dere om noen IT selskaper som trenger utviklere med 2 års erfaring, med master innen programmering. Er selv inne i en prosess med UpSource. Er veldig fornøyd med dem så langt. Jeg fikk en kontaktperson å forholde meg til, som stod for det første intervjuet. Etter at han hadde intervjuet meg og funnet ut hva jeg kan og ikke kan, blir jeg presentert for en bedrift til en stilling. Jeg tror det kan være en fordel å bli presentert av UpSource i stedet for å søke direkte. I hvert fall for stillingen jeg nå er aktuell for, fordi UpSource har et godt samarbeid med denne bedriften. Kontaktpersonen min mente i hvert fall at dette kunne øke mine sjanser for å bli kalt inn til intervju. Upsource er først og fremst et rekruteringsselskap slik at de finner stort sett folk til faste stillinger. Dette ser i hvert fall jeg som en fordel. Jeg har ikke noe å utsette på firmaet så langt i hvert fall. Kan sikkert oppdatere om det dukker opp noe negativt. Lenke til kommentar
miamiur Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg har erfaring fra Jobzone i Trondheim og er virkelig ikke fornøyd med de! For all del, hold deg langt unna de! Hadde en crappy jobb, og da jeg leverte oppsigelse der(fordi jeg hadde vært heldig og blitt tilbudt en stilling på en bedre plass med flere timer etc) fikk jeg ei kjefteskur uten like og under oppsigelsestiden fikk jeg ofte telefoner fra noen i Jobzone som kjeftet. Jeg gjorde jobben min bra, og det vet jeg, så det går ikke på det. Et eksempel på en samtale er: "Jeg skal bare si deg det at de folkene du jobber for kommer til å bli sinte! Det lover jeg deg!" Jeg beklaget at jeg skulle slutte der, men det gjorde de pissed. De to siste dagene av oppsigelsestiden min var jeg ikke på jobb og da presterte de å ringe både min far og brødrene mine fordi jeg ikke hadde tatt tlf den ene gangen de hadde ringt. De løy bl.a. om lønn, og sa at de hadde prøvd å ringe meg så utrolig mange ganger at de måtte bare begynne å ringe til slekta. Da jeg svarte med at jeg faktisk har anropsliste på tlf min, og at jeg kan be om spesifisert tlf.regning beklaget de seg og sa "det var kanskje ikke heeeelt sant det de hadde sagt da" Jeg har også erfaring fra Kelly Services, vet ikke om du sikter til de her, men de er jeg svært svært fornøyde med De gjør en skikkelig jobb, oppfører seg proffesjonelt og gjør ting på en meget bra måte. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det er sikkert store forskjeller på de forskjellige regionale avdelingene, men her er mine Trondheims-erfaringer: Manpower: Jeg var hos dem på samtale og de skulle ta kontakt - Elan IT ble ikke nevnt selv om jeg ga ettertrykkelig beskjed om at det var "noe" innen IT jeg ville jobbe med og at jeg hadde relevant erfaring fra før. At de ikke en gang nevnte ElanIT synes jeg er veldig rart. Xtra personell: Fikk ett intervju via dem, men fikk dessverre ikke jobben. Hørte ikke noe fra dem etterpå. Fikk oppdrag hos ElanIT når jeg var aktiv hos dem, så det kan godt hende at det hadde blitt noe mer, men de kommer uansett på en 2.plass proffice: Registrerte, hørte ikke mer kelly services: registrerte, hørte ikke mer movere: registrerte, var på samtale, og de garanterte at de skulle finne noe, men hørte ikke mer fra dem ElanIT: Ble kjent med dem etter jeg hadde vært hos xtra - Registrerte meg, fikk samtale, deretter intervju og det førte til et ett år langt oppdrag i en stor statlig bedrift. Etter dette fikk jeg muligheten hos en annen stor statlig bedrift som jeg begynte i nå nylig. Selvfølgelig vil da ElanIT få 1.plassen hos meg, men det kan godt hende at jeg har vært heldig. De er flinke sosialt, ringer nå og da for å høre hvordan det går, inviterer til fest etc. Det er likevel bittert å ha korttidskontrakter, da det alltid er en liten usikkerhet til stede. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Magellan IT og Vikar1: De er mindre firmaer men virker som ryddige folk og har lang erfaring. Veldig hyggelige folk! Begge holder til i Oslo sentrum. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Utrolig på hugget dere IT folk virker å være. Kjipe vikarbyråer støvsuges med henvendelser, for et kjipt arbeidsliv det har utviklet seg til generelt. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Elan-IT datterselskapet til Manpower kan jeg anbefale. De er ryddige, holder kontakten og lytter på hva man har og si. Oppsigelse ved jobbskifte ble også gjort ryddig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå