marjusen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) dere sitter vel ikke der og tror at dem la fra seg x360 kontrollern i ett par timer mens dem tok en dusj?? poenget er jo at den skrur seg av ganske kjapt ved inaktivitet. dvs når spill loader, når du feks spiller uncharted er det ganske mye film...og da synes jeg det er bra at kontrollern skrur seg av for å spare batteriet...ikke slik som ps3 at kontrollern står på hele tiden... det er jo det som er poenget..er mange spill som bruker litt tid på å loade..og mange spill som har en del filmsnutter osv slik som uncharted og sikkert mange andre type spill.. når dem tester bærbare batterier så er det ofte at den ene bærbare slår den andre pga avangserte strømsparingsfunksjoner.. som gjør at den skrur den cpu kraft osv for å spare batteriet så det holder lenger.. Marius EDIT: Kan godt forstå at overskriften her er missvisene også da.. konklusjonen burde heller være: x360 kontrolleren har smarte strømsparingsfunksjoner ved inaktivitet som gjør at den holder mye lenger en ps3 sin kontroller. ett minus til på ps3 er at du ikke kan velge om du vil bruke oppladabare eller ikke Endret 5. februar 2008 av marjusen Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) den testen blir feil ved at den ikke tar for seg forskjellen på spilltid og standbytid.. blir som på mobiltelefoner, alltid opplyst om standbytid og taletid, som jeg regner med at alle kan forskjellen på. taletid er ihvertfall mye kortere enn standbytid. testen til UrgeLoL blir jo mer riktig om det da er snakk om bare spilltid Testen har også sagt at Ps3 bruker mer batteri fordi den ikke slås av automatisk, betyr dette da at de andre ble slått av under testen? Hva er da vitsen med testen, burde det ikke være like forutsetninger? En test av batterilevetiden til 2 gjennstander burde være skrudd på hele tiden. Man trenger ikkje å slå av de to andre kontrollene, de fikser dette sjøl. Sikkert det som er meint. Og om det slår så mye ut på PS3 at den ikkje slår seg av automatisk, vel da har vel Sony no å fikle med til neste oppdatering. For det er dumt å ikkje ha den muligheten. om man er så dum å dra fra ps3'en sin i en uke uten å slå den av så er man ikke mye lur, kan fort begynne å brenne i sånt. Endret 5. februar 2008 av tanngarden Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 poenget er jo at den skrur seg av ganske kjapt ved inaktivitet. dvs når spill loader, når du feks spiller uncharted er det ganske mye film...og da synes jeg det er bra at kontrollern skrur seg av for å spare batteriet.. Hehe, tror det hadde blitt jævlig irriterende i lengden. Filmsnutt som fader over i en actionsekvens hvor du må trykke på knapper kjapt. Faen, så er plustelig kontrollen skrudd av. Det ville jo vært helt på trynet. 360-kontrolleren gjør vel heller ikke dette, etter hva jeg har erfart. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 om man er så dum å dra fra ps3'en sin i en uke uten å slå den av så er man ikke mye lur, kan fort begynne å brenne i sånt. Kem gjør no slikt? Om man da slår på Folding @ Home noen timer, i mens man er på jobb. LIgger kontrollen der og koser seg uten å slå seg av Fort å glemme det å slå av kontrollen manuelt, spesielt om man er vant med slikt fra f.eks 360. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 poenget er jo at den skrur seg av ganske kjapt ved inaktivitet. dvs når spill loader, når du feks spiller uncharted er det ganske mye film...og da synes jeg det er bra at kontrollern skrur seg av for å spare batteriet.. Hehe, tror det hadde blitt jævlig irriterende i lengden. Filmsnutt som fader over i en actionsekvens hvor du må trykke på knapper kjapt. Faen, så er plustelig kontrollen skrudd av. Det ville jo vært helt på trynet. 360-kontrolleren gjør vel heller ikke dette, etter hva jeg har erfart. Nå er det vel slik at den skrur seg på såpass kjapt at du ikke merker at den er avskrudd... slik er det jo med ps3 kontrollern også når du skrur på konsollen...funker jo med engang man trykker på knappen x360 kontrollern skrur seg på fra standby med hvilken om helst knapp..og det så fort at du ikke merker det er stor forskjell på en avskrudd kontroller og en standby kontroller...en som ligger i standby trenger ikke koble seg på nytt osv.. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Nå er det vel slik at den skrur seg på såpass kjapt at du ikke merker at den er avskrudd...slik er det jo med ps3 kontrollern også når du skrur på konsollen...funker jo med engang man trykker på knappen Tok tiden nå. Bruker ca. 3 sekunder på å bli aktiv. x360 kontrollern skrur seg på fra standby med hvilken om helst knapp..og det så fort at du ikke merker deter stor forskjell på en avskrudd kontroller og en standby kontroller...en som ligger i standby trenger ikke koble seg på nytt osv.. For det første er vel standby når noe er skrudd på, men ikke i bruk. Altså PS3-kontrolleren som ligger på bordet mitt er nå i standby. Er den dvalemodus-funksjonaliteten du snakker om på Xbox ny? Jeg har aldri opplevd noe slikt når jeg har spillt 360. Endret 6. februar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 ps3 kontrollern går ikke i standby nei..den er enten på eller av. er også forskjell på standby og dvalemodus Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvordan er det med Blu-ray/DVD-fjernkontrollen til PS3? Den bruker jo også bluetooth, men går vel i en slags standby mellom hver gang man trykker på en knapp? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hvordan er det med Blu-ray/DVD-fjernkontrollen til PS3? Den bruker jo også bluetooth, men går vel i en slags standby mellom hver gang man trykker på en knapp? Ja, den slår seg av automatisk. Er det en stund siden du har trykket på den, merker du at det er en liten delay på første trykk, mens den slår seg på. Dette hadde selvfølgelig vært supert å ha på PS3-spaken også, under meny, film og folding. Men under et spill er det jo klart den må være på, i alle fall ha en langt høyere timeout-tid. Endret 6. februar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 PS3 kontrollen slår seg automatisk av når man slår av konsollen så sant man har oppdatert firmware. Og man kan trykke på PS knappen å slå av kontrollen der hvis man ønsker. Jeg spiller svært lite, bruker PS3 mest til film, og når kontrollen må lades plugger jeg den bare i PC-en, for jeg har samme plugg til kortleseren min (og den står jo i hele tiden). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå