Jo Are Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) GamePro har vist testet hvilken kontroll på de nye konsollene (ps3, X360, wii) som holder ut lengst, og testen gikk vist ikke så bra for ps3. Her er listen: Xbox 360: 56 timer og 56 minutter. Wii: 36 timer og 43 minutter. Playstation 3: 18 timer og 41 minutter. Link: Spillmagasinet GamePro Syns dette er litt rart siden mange her på forumet og andre steder har skrøtet av batteriet på ps3 kontrollen, personlig syns jeg og at det er bra. De andre konsollene i testen har jeg ingen erfaring med. Endret 4. februar 2008 av Jo Are Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Overrasker jo ikke.. min varer aldri 18 timer i strekk med spilling.. det må være med medvind og noen som dytter bak.. 360en har jo en tungt og stort batteri. I tillegg bruker jo PS3 kontrollen bluetooth teknologi, mulig dette drar ekstra mye ? har ikke tid til å lese kilden , må på skolen Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det plager i alle fall ikke meg siden det er så lett å lade ps3 kontrollen. Men, jeg er imponert over kapasiteten til X360 kontrollen. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg syns ikke min engang holder 18 timer, kanskje 10 eller noe. Må lade den en del. Men så vidt som jeg har skjønt så bruker 360 vanlige batterier? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det blir jo helt feil å sammenligne dette når Wii og 360 (?) bruker vanlige batterier... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Eh who gives a flying turd. Etter 18 timer sammenhengende spilling må de aller fleste normale mennesker ta en 6-timers i bingen uansett. Plenty tid å lade opp igjen da. Er du ikke såpass normal at dette er tilfellet har du sikkert innsett problemet og har en ekstra oppladet kontroller på lur... Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Blir jo fort slik når de sammenligner med de beste ikke-ladbare batterine på markedet. We used Duracell CopperTops for 360 and Wii testing. Litt teit at ikke det kom med i Spillmagasinets oversettelse. Endret 4. februar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Nå spørs det jo om de testet de oppladbare batteriene som hører til kontrolleren eller vanlige batterier. Uansett er det ikke så farlig om ps3 kontrollen går ut på strøm så fort siden det følger med ladekabel i motsetning til de andre, men det er jo litt rart at den tar så mye strøm når de andre kontrollerene har vibrasjon. edit: så over nå, sammenlikningen blir jo ikke rettferdig da. Endret 4. februar 2008 av gormers Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Som det allerede er påpekt, 18 timer på ps3 mot 56 timer på X360 sier oss svært lite når det er snakk om ulike typer batterier. Sammenlikningen mellom X360 og wii er helt grei. Synes de like gjerne kunne ha testet det oppladbare batteriet til MS når de først var i gang. Etter egen erfaring med det oppladebare batteriet på X360 vil jeg påstå det varer signifikant lengre enn 18 timer, oppmot 30 timer er inntrykket mitt, men jeg har aldri målt tiden. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Et annet svært suspekt punkt: But due to the lack of an auto-off feature like the Wii and 360, Sixaxis lasted a meager 18 hours and 41 minutes Due to the lack of an auto-off feature? Vil det si at Wii og 360-kontrollerene faktisk var slått av i deler av testtiden? Det beviser vel bare at GamePro er og forblir de amøbene de alltid har vært. Skal man teste batterikapasitet er det vel en forutsetning at kontrollene er skrudd på under testtiden. Hvis ikke blir det jo bare et random resultat etter som hvor ofte GamePro "glemmer" å skru av PS3-spakene manuelt. Endret 4. februar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Et annet svært suspekt punkt: But due to the lack of an auto-off feature like the Wii and 360, Sixaxis lasted a meager 18 hours and 41 minutes Due to the lack of an auto-off feature? Vil det si at Wii og 360-kontrollerene faktisk var slått av i deler av testtiden? Det beviser vel bare at GamePro er og forblir de amøbene de alltid har vært. Skal man teste batterikapasitet er det vel en forutsetning at kontrollene er skrudd på under testtiden. Hvis ikke blir det jo bare et random resultat etter som hvor ofte GamePro "glemmer" å skru av PS3-spakene manuelt. Jeg stusset også på hvorfor i all verden det skulle ha noen innvirkning på testresultatet. De skulle testet dualshock 3 også. Batteriet i den er 10 ganger bedre enn i sixaxis-en, dog den nok bruker litt med batteri pga. rumble. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Men hvor vanskelig er det å sette PS3-kontrollen på lading? Tar ca 3-4 sekunder, og den lades. Nå setter jeg bare i pluggen når det kommer melding på skjermen og fortsetter bare med spillingen. Wii så hvidt jeg vet har ikke noen som helst mulighet til lading av batteriene, 360 har et stativ, men det må kjøpes separat. Ps3 er bare å plugge inn USB-kabelen Men også, jeg er enig med geofrank, de tester bare "la oss se hvor lang tid vi må la kontrollene stå før lading". Det de burde gjøre er å ta testen om igjen med kontinuerlig spilling, da GP likegodt kan ha sett 50t på DVD og latt kontrollen ligge. Endret 4. februar 2008 av S-r-ex Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Et annet svært suspekt punkt: But due to the lack of an auto-off feature like the Wii and 360, Sixaxis lasted a meager 18 hours and 41 minutes Due to the lack of an auto-off feature? Vil det si at Wii og 360-kontrollerene faktisk var slått av i deler av testtiden? Det beviser vel bare at GamePro er og forblir de amøbene de alltid har vært. Skal man teste batterikapasitet er det vel en forutsetning at kontrollene er skrudd på under testtiden. Hvis ikke blir det jo bare et random resultat etter som hvor ofte GamePro "glemmer" å skru av PS3-spakene manuelt. Haha Da må jeg bare si det at mine kontroller kan vare i dagevis. (så lenge de er skrudd av) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Bare for å ha det på det rene, s-r-ex, med "play & charge kit" på x360 lader du på samme måte som på ps3, ledning fra kontrolleren til en usb-port, og du kan fortsette å spille under ladingen. Endret 4. februar 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Bare for å ha det på det rene, s-r-ex, med "play & charge kit" på x360 lader du på samme måte som på ps3, ledning fra kontrolleren til en usb-port, og du kan fortsette å spille under ladingen. Ja, det som hadde vært interessant hadde vært en sammenlikning mellom en slik og PS3-kontrolleren, under spilling. Noe sier meg at resultatet hadde blitt veldig annerledes. Det er godt mulig 360-spakene hadde stukket av med seieren, men jeg har spilt mye Xbox, og det er ikke nevneverdig mindre lading der i gården. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Bare for å ha det på det rene, s-r-ex, med "play & charge kit" på x360 lader du på samme måte som på ps3, ledning fra kontrolleren til en usb-port, og du kan fortsette å spille under ladingen. ja, men det er ekstrautstyr? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Batterilevetiden har jo ikke mye å si så lenge man kan lade når som helst. Hvis man stadig må stikke ut og kjøpe Duracell-batterier kaster man jo bort mere tid (og penger) på det... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Når har Sony tenkt å legge til ein skikkelig auto-off modus på PS3 kontrollen? Savner egentlig dette. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Når har Sony tenkt å legge til ein skikkelig auto-off modus på PS3 kontrollen? Savner egentlig dette. Får håpe det kommmer i neste update, men tviler. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 har en kontroll på lading uansett jeg så slipper jeg tenke på det.. sliter vel kanskje på batteriet, men da har jeg unnskyldning for å kjøpe dualshock etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå