robox Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Håper jeg postet dette på riktig plass. Uansett, det har det seg slik at en jeg bor sammen med har litt kluss med politiet fra tid til annen og denne gangen endte det med en ransakelse hos oss mens jeg var ute på jobb en uke. Når jeg kom hjem hadde politiet brutt seg inn i garasjen min og reist fra døren bendt opp. Heldigvis var ingenting stjålet, men jeg driver med mye bilrep på fritiden og har mye kjemikalier og annet som kan påvirkes av kulde stående ved inngangen. Den lille varmeovnen som står i verkstedet klarte jo ikke å holde temperaturen oppe med døren delvis åpen og minusgrader ute og dette resulterte i at det meste som sto ved inngangsdøra er ødelagt, støpeplast og diverse annet har "koagulert" osv, dvs ubrukelig. Dette er ting som har kostet meg en goood del penger å kjøpe inn opp gjennom og mye av det var halvfullt osv, men fullt brukende og jeg må jo fremdeles kjøpe dette nytt fordi det brukes regelmessig alt sammen. Jeg jobber mye for tiden og har ikke rukket ned til politistasjonen i åpningstiden enda, når jeg har kommet etter jobb får jeg bare beskjed om å komme i normal åpningstid uansett hva jeg sier. Jeg skal få ordnet meg litt fri midt på dagen denne uken så jeg kommer meg ned, men jeg vet dessverre ikke hva jeg skal si, kreve eller fremgangsmåten for dette for ikke å bli overkjørt. Har ikke rare erfaringen med politiet på denne måten og trenger vel egentlig all den veiledningen jeg kan få.. Setter stor pris på vettuge svar her. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Tror dette blir fremgangsmåten, etter at du har pratet med dem: Jeg vil klage på politiet Hvis du er misfornøyd med hvordan du er blitt behandlet av politiet, eller mener politiet har gjort en feil, har du tre muligheter for å klage på politiet: Klage på politiets tjenesteutøvelse Dersom du mener at politiet har gjort en feil, uten at det er begått straffbare forhold, sender du en klage til politimesteren i det aktuelle politidistriktet. Dersom du er uenig i politimesterens avgjørelse i saken, kan denne påklages til Politidirektoratet. Dette gjøres ved at du sender klagen til det politidistriktet klagen gjelder. Distriktet samler alle saksdokumentene og sender saken videre til Politidirektoratet som klageinstans. Klage på politiet om diskriminering på bakgrunn av etnisitet eller andre forhold kan også rettes til Likestillings- og diskrimineringsombudet. Anmeldelse av ansatte i politiet eller påtalemyndigheten Dersom du mener polititjenestemenn eller -kvinner har begått straffbare forhold i tjenesten, etterforskes dette av Spesialenheten for politisaker. En anmeldelse sendes til Spesialenheten eller politiet. Spesialenheten etterforsker så saken ved fem regionale enheter som avgir innstilling til lederen om hvordan påtalespørsmålet bør avgjøres. Klage på etterforskning av straffesaker Klager på etterforskning av straffesaker skal behandles av påtalemyndigheten, det vil si politiet, statsadvokaten eller Riksadvokaten. Dersom du har spørsmål om klage på etterforskning av straffesaker, kan du kontakte ditt lokale politi på tlf. 02800. Hentet fra politiet.no EDIT: Les brosjyre her! Det enklester er nok uansett å ta seg en tur ned til dem, og forhøre deg litt ydmykt først. Forklar situasjonen, og si at du er et uskyldig offer i denne saken. Lykke til! Endret 4. februar 2008 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå