teflonpanne Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Fikk nettopp min første programmeringsjobb i et nyoppstartet firma, yay! Til å begynne med er bare en prøveperiode for å se om det funker for meg og dem. De spurte om det var greit for meg med 125 kr timen til å begynne med, noe jeg syns var helt ok. Det er hovedsaklig cv'en, få litt erfaring og det at denne jobben er mye mer spennende enn en butikkmedarbeiderjobb osv som betyr noe, lønnen bryr jeg meg ikke så mye om siden jeg klarer meg greit økonomisk med studielån ved siden av. Men siden de sa ".. til å begynne med" håper jeg at de kanskje hintet til at når denne prøveperioden er over og firmaet begynner å gå rundt at det kan bli en evt. lønnsøkning. Derfor lurer jeg på hva som er vanlig lønn for en deltidsjobb til en med så liten (les: ingen) erfaring fra før av er. Sånn at hvis de spør meg hva jeg syns er greit så slipper jeg å komme med noe som er alt for lite eller alt for mye. Hvis noen har liknende jobb eller vet hva lønnsnivået er så setter jeg pris på informasjon. Takk. Endret 4. februar 2008 av teflonpanne Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hvilken utdannelse har du under beltet? Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Studerer profesjonsstudiet i informatikk på blindern på andre året, så ikke mye enda. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Studerer profesjonsstudiet i informatikk på blindern på andre året, så ikke mye enda. Åååå så knall, jeg også håper på et jobbtilbud under studie så jeg kan stupe inn i etter endt utdannelse. Blir informatikk på meg også. <3 Høres ut som en grei timeslønn da, det er mer enn tariffen hehe. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Hehe, var ganske flaks at jeg fikk denne jobben. Kjente tilfeldigvis en i firmaet som tenkte på meg når de trengte enn deltidsansatt Du får ha lykke til med studier og jobb Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Høres ut som en grei lønn det. Jeg lå på 130 kr/t med omtrent samme erfaring og utdannelse. Lenke til kommentar
Schlesien Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg. Er student på profesjonsstudiet i informatikk ved UiO selv. Andre året. Har hatt en deltidsjobb i litt under et år. Min timelønn var til å begynne med 150 og gikk opp til 160 før sommeren (jobbet fulltid i 5-6 uker på sommeren). Jeg aner ikke om 150 er en bra lønn eller ikke, men jeg var veldig fornøyd da sjefen foreslo det. Satser på at lønna kanskje går opp et lite hakk før årets sommer. Blir gode penger av noen intensive jobbeuker på sommeren. Jeg syns du kan foreslå 140-150 kr hvis de spør deg. Kanskje enda litt høyere hvis de ønsker deg der på sommeren og lignende. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Dere som får slike jobber: Hva får dere å gjøre egentlig? Tatt i betraktning at dere fremdeles er veldig tidlig i utdannelsen og ikke har så mye erfaring. Blir det vann over hodet? eller får dere oppdrag som lar seg gjøre ved siden av studiet? Lenke til kommentar
Schlesien Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Dere som får slike jobber: Hva får dere å gjøre egentlig? Tatt i betraktning at dere fremdeles er veldig tidlig i utdannelsen og ikke har så mye erfaring. Blir det vann over hodet? eller får dere oppdrag som lar seg gjøre ved siden av studiet? For min del består det stort sett av å oppdatere bedriftens database på ulike områder. Enten ved hjelp av SQL direkte opp mot basen eller via webapplikasjonen som de andre programmererne i firmaet har utviklet. Da jeg ikke har så mye erfaring med de rammeverk og prog.språk som benyttes, består ikke jobben i hovedsak av programmeringsarbeid, men vel så mye vedlikeholdsarbeid (opp mot databasen). Planen er etterhvert at jeg skal få oppgaver rettet mot utvikling og programmering etter hvert som jeg lærer systemet bedre å kjenne og får mer kunnskap gjennom studiet. Dette er nok en god løsning for både meg og bedriften. Merker selv at det er for tidlig å sette seg altfor dypt inn i systemet vi har. Kunnskapen er jo ganske begrenset etter bare halvannet år på universitetet, selv om progresjonen er stor. Så en god del av jobben dreier seg om vedlikeholdsarbeid, å oppdatere databasen. Kan selvsagt være kjedelig til tider, men fordelene er mange. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jepp, det er uansett kjempe bra å ha en slik jobb. Håper på jeg finner noe likt! Trenger noe på cv-en som har noe med data å gjøre. Ikke matbutikk. (). Begynner ikke før til høsten da. Skal bli kjekt uansett. Takk for at du deler din erfaring Andre er velkommen til å gjøre det samme! Lenke til kommentar
Schlesien Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Her i Oslo er det hvertfall veldig lett for informatikkstudenter å skaffe seg deltidsjobb/sommerjobb. På oppslagstavlene henger det annonser fra firmaer som har deltidsjobber å tilby, så hvis man bare går litt inn for det, skulle det være lett match å skaffe seg en liten jobb ved siden av studiet. Dog kan jeg tenke meg at det er i Oslo det kanskje er lettest å skaffe slikt. Men det er kanskje her du skal studere? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Er nok Uib på meg :/ Hehe, men det må da være mulig her også. Lenke til kommentar
kris45 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Fikk nettopp min første programmeringsjobb i et nyoppstartet firma, yay! Til å begynne med er bare en prøveperiode for å se om det funker for meg og dem. De spurte om det var greit for meg med 125 kr timen til å begynne med, noe jeg syns var helt ok. Det er hovedsaklig cv'en, få litt erfaring og det at denne jobben er mye mer spennende enn en butikkmedarbeiderjobb osv som betyr noe, lønnen bryr jeg meg ikke så mye om siden jeg klarer meg greit økonomisk med studielån ved siden av. Men siden de sa ".. til å begynne med" håper jeg at de kanskje hintet til at når denne prøveperioden er over og firmaet begynner å gå rundt at det kan bli en evt. lønnsøkning. Derfor lurer jeg på hva som er vanlig lønn for en deltidsjobb til en med så liten (les: ingen) erfaring fra før av er. Sånn at hvis de spør meg hva jeg syns er greit så slipper jeg å komme med noe som er alt for lite eller alt for mye. Hvis noen har liknende jobb eller vet hva lønnsnivået er så setter jeg pris på informasjon. Takk. jaja cirka 150 k, tjener det på 2 mnd, lager spill Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Dere som får slike jobber: Hva får dere å gjøre egentlig? Tatt i betraktning at dere fremdeles er veldig tidlig i utdannelsen og ikke har så mye erfaring. Blir det vann over hodet? eller får dere oppdrag som lar seg gjøre ved siden av studiet? Jeg programmerer stort sett små server-programmer for å automatisere en del ting, mens hovedprogrammerern lager webløsningen. Funker ganske greit, begynte jo å programmere en del år før jeg begynte på uni. så det har gått helt bra hittil. Men takk for tips, håper jeg skal jobbe en del til sommern, så skal foreslå noe rundt 140-150 da hvis de spør Kris45: hæ? Flott for deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå