Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli mer enn en venn?

Gjest Guest_Jan-Banan_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Jan-Banan_*

Jeg er en gutt på 18, og har begynt å like ei på jobben ganske godt. Det virker som om hun også liker meg, men vi er på en måte bare venner og jeg føler det er vanskelig å bli bedre kjent med henne. Jeg har vært på fest med henne et par ganger, men ellers snakker vi bare på jobben, litt på SMS og på MSN.

Samtalene blir liksom bare om jobbting, felles bekjente, litt småprat, hva vi gjorde i helgen osv. ikke noe "dypere". Føler vi har en del til felles, men samtidig synes jeg det er vanskelig å finne noe å snakke om på en måte.

Noen tips til hvordan jeg kan bli "bedre kjent" med henne?

Er dautrøtt, så innlegget er sikkert litt kronglete formulert - men håper noen skjønner hva jeg vil frem til. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe av det samme problemet...

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, Vi er gode venner, men jeg er redd for å ødelegge vennskapet våres hvis vi prøver, og det ikke fungerer.

Hvordan ta steget fra venn til noe mere?

Jenta er litt sjenert og ikke så mye frampå. Men er det noen måte jeg kan spørre på om jeg har sjangsen for henne?

Jeg prøver ofte å finne på noe jeg kan si neste gang jeg møter henne, men hver gang hun dukker opp, så blir jeg nervøs, og ekstremt redd for å drite meg ut, og holder derfor en veldig lav profil...

noe hjelp? :)

Lenke til kommentar

Vel, er vanskelig å komme med noe "spesifikke" tips anngående slik, da det er veldig varierende fra relasjon til relasjon.

Så det eneste tipset jeg klarer å komme med, er å prøve å øke kontakten, prøv å få snakket litt mer med personen helt casual på MSN / ordentlig, dog hold en litt mer "flørtende" tone for å sondre terenget. Det å invitere personen til en "date" når dere ikke kjenner hverandre så veldig mye mer enn å være venner / bekjente, kan virke skremmende. Legg heller opp til et "tilfeldig" møte, typen "åh, en venn av meg avlyste planene mine for i kveld, lyst å finne på noe eller?", eller noe slik.

Så tar man det der fra. Foreslår forresten at dere leser PUA's tråd om sjekking, da de greiene han redgjør der fungerer fanden så godt til å "finne tonen" med jenta.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Tid for en liten update ... hehe

Snakket med henne forrige helg, og sa bare at det hadde vært gøy å møtt henne utenfor jobben på kino elns. Hun sa at det virket koselig, så sendte henne melding nå nettopp, som lød omtrent slik:

" Hey

Skal du noe på lørdag? Finne på noe, se en film eller noe slik? =p

"

Fikk, selvfølgelig ( :p ), positivt svar.

Så har jeg et problem til ...

Har bedt henne hjem på film, så trenger jeg å vite hvordan jeg skal få det perfekt. Har klart å få unna alt av foreldre, lillebrødre og søstre - men hva bør vi gjøre liksom? Alle mine andre forhold har bare begynt med en random person på fest liksom, eller gjennom bekjente - så har aldri bedt ut en jente på den måten før, har bare komt naturlig.

Gotta love the gjest-funksjon. Hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...