boundishh Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) aha v70R du har ^^, hah ja jeg vet at 280hk std skyline r34 ikke kjører fra "alt" ,men bilen er laget for 500hk og grunnen til at den ikke kjører fra alt orginalt er at den blir tatt på slettene pga for liite power , men når du da øker effekten litt så har du kjøreregneskaper i massevis;) understellet på skyline er satt nesten optimalt fra fabrikk å hvis man fortsatt vil ha friskere kjøre egenskaper så har man jo alltids Z-tune og HKS edition;) (hks edition har foresten samme aks G som en jordan F1 bil) Bilen min veier 1600 kilo. Kjøreegenskapene er gode og laget for bilen og effekten. Bilen er levert med 260 hk, 20 mindre enn Skyline. Sjåføren har nok en del å si ja, men når jeg trøkker meg forbi en skyline som gir skikkelig hardt på, med en volvo stasjonsvogn med automatgir, så må jeg bare glise å si HADEBRA ;D Fanboy: Tror du en orginal skyline med 280 hk kjører fra hva som helst du? Hvor gammel er du? Trimmer jeg bilen min med å fjerne en ditt, og legge til en datt, så skal du ikke se i bort fra at med de 555 hk jeg får da, blir å kjøre likebra som du vil ha det til. Da har du misforstått fanboy, er ikke slik man skaffer seg erfaring. Erfaring får man når man setter seg bak rattet å kjører. Men du er ikke gammel nok til å kjøre ennå, så det kan du beklagelig nok ikke uttale deg om. erfaring ble feil ord i den sammenhengen fra min side , Kunnskap og fakta er mer riktige ord Endret 11. februar 2008 av Fanboy Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Bilen min veier 1600 kilo. Kjøreegenskapene er gode og laget for bilen og effekten. Bilen er levert med 260 hk, 20 mindre enn Skyline. Sjåføren har nok en del å si ja, men når jeg trøkker meg forbi en skyline som gir skikkelig hardt på, med en volvo stasjonsvogn med automatgir, så må jeg bare glise å si HADEBRA ;D Fanboy: Tror du en orginal skyline med 280 hk kjører fra hva som helst du? Hvor gammel er du? Trimmer jeg bilen min med å fjerne en ditt, og legge til en datt, så skal du ikke se i bort fra at med de 555 hk jeg får da, blir å kjøre likebra som du vil ha det til. Nå kan værken understellet og 4wd systemet på Skyline GT-R i det hele tatt sammenlignes med bilen din. og sikkert på at det ikke var en 2.0 140hk Skyline GT du kjørt mot? ser nesten helt lik ut Du får vise noen gode runde tider som har blitt gjort med den bilen din siden den er så fantastisk. Kan selv vise til banerekord på på ACR som Tommy Rustad kjørte inn på, med std dekk. Samme tid som EVO8 med 280hk, som man ser i alle videoene her er noe av det beste når det kommer til å sette runde tider. og dette var med en Celica t-sport FWD bil med 192hk :!: Men den volvoen din kjører vell da lett fra EVO8 også? og nei spiller heller ikke need for speed:P, har vært å kjørt 2 ganger på ACR. bilspill er kjedelig. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Bilen min veier 1600 kilo. Kjøreegenskapene er gode og laget for bilen og effekten. Bilen er levert med 260 hk, 20 mindre enn Skyline. Sjåføren har nok en del å si ja, men når jeg trøkker meg forbi en skyline som gir skikkelig hardt på, med en volvo stasjonsvogn med automatgir, så må jeg bare glise å si HADEBRA ;D Fanboy: Tror du en orginal skyline med 280 hk kjører fra hva som helst du? Hvor gammel er du? Trimmer jeg bilen min med å fjerne en ditt, og legge til en datt, så skal du ikke se i bort fra at med de 555 hk jeg får da, blir å kjøre likebra som du vil ha det til. poenget mitt er at en Skyline "egentlig" har mer effekt men er levert org med 280 pga japanerns avgiftsgrense... Har aldri kjørt V70 R men har kjørt 850 sedan T5, var jo sprek, men var liksom ikke hæla i taket hvis du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Kan jo slenge på at Z-Tune er bygget av Nissan (NISMO) så har over 500std fra fabrikk, greit å sammenligne den bilen da eller? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Morsom lesing fra div. 16 åringer her. Skal ikke nevne navn. Uansett, få lapp og bil før dere begynner å uttale dere om kjøring Når det gjelder Skyline, eller Primera som den kalles i Bergen, er det en helt vanlig sedan med 280 hk, og kjører ikke fletta av noe som helst. Kjørte fra en Skyline en gang med V70'n. Har kjørt både Skyline og mye andre biler, men det beste jeg har kjørt er faktisk min egen V70, som har mer motoreffekt enn en skyline, og ser bedre ut i mine øyne. Skyline er til dels oppskrytt. drag race kan alle biler vinne bare de har nok power , skyline er i utgangpunktet ikke laget for drag racing nyttig info/specs på z-tune Skyline GT-R Z-tune er navnet på skjønnheten. Den er sjelden, dyr, og meget rask, og hvis du noen gang skulle bli nærmere kjent med en, vil det sannsynligvis være det morsomste, men farligste forholdet du noensinne har hatt. Spesialbygd av Nismo i et meget begrenset antall, som alle ble bestilt den samme dagen som pressemeldinga om bilen kom ut. $160 000 var prisen, og skal man dømme etter utstyrslisten, de ufattelige spesialdelene, og den komplette pakka de heldige kjøperne fikk, var det mer enn verdt det. Redline på 9000 rpm, nytt speedometer som går til 200mph (ja, det er over 300km/h), og 500 hester skulle lokke fram villdyret i de fleste. Men det er mer. Mye mer. Karossen har fått spesialbehandling i de fleste avdelinger, og man kan se en del av forandringene meget raskt. Nytt panser med scoop og luftutslipp, nye breddede framskjermer for utlufting av motorrommet, dypere og mer aggressiv frontfanger, dypere sideskjørt, diffuser i bakfangeren og ny vinge er de forandringene man kan se umiddelbaert med det blotte øyet. Det man ikke ser er at dørene, deler av taket, koffertlokket og panseret er laget i karbon, for å holde vekten nede. Tar man en titt under vil man se et stort eksosanlegg i titan, samt en hel rekke kjølere til frontdiff, bakdiff, mellomdiff, motorolje, og girkasse. Under panseret ser man med en gang 'Z-Tune', som pryder toppdekselet. Under dekselet sitter det Nismo race-kammer, som trykker på oppgraderte ventiler og løftere. En Metalltoppakning ligger i klem mellom den porta toppen, og de volumbalanserte sylinderne, med nye sterkere sylinderforinger. Stempler, råder og veiv er utviklet av Nismo spesielt for dette prosjektet, og øker motorens volum til 2,8 liter. Vi snakker altså om en RB28DETT her. Ja, DETT. Nismo har valgt å beholde Twinturbo oppsettet, da singelturbo ikke er nødvendig for å klemme ut de 500 hestene, og et godt dimensjonert twinturbo oppsett beholder den nødvendige responsen. Et nismo ECM kontrollerer herligheten. N1 vann, olje og bensin-pumper sørger for tilførsel av de nødvendige væskene, mens en aluminiumsradiator, og en stor frontmontert intercooler sørger for kjøling. Understellet er et avsnitt for seg selv. Et coiloverkit sørger for veiholdningen, og er utviklet av Sachs. At det er høydejusterbart, og at både kompressjon og rebound i tillegg kan stilles på demperne, gjør at prisen for et slikt kit alene kommer på cirka $20 000. En rekke forsterkninger i alt fra dempertårn til døråpninger fører til at karossen er meget vridesterk. Bremsene er levert av Bembo, og består av kryssventilerte 365mm skiver foran, med 6-pots helstøpte kalippere, og helstøpte 4-pots kalippere bak, på 355mm skiver. Hjulene er utviklet av Rays Engineering, som lager alle Nismo sine felger. Disse heter Nismo LM GT5, og er svarte, 18 tommer høye, og 9,5 tommer brede. Fra fabrikken er de kledd i Bridgestone Potenza RE01R, i dimensjonene 265/35- ZR18. Kombinasjonen er dødelig om du ikke er klar for 2G under hard oppbremsing. Drivlinja i beistet består av en original RB26-girkasse med Nismo shortshifter, kombinert med en kobbermix to-plate clutch, en mekanisk frontdiff, og oppgradert bakdiff. Mellomakselen er i karbon, og det finnes også en ATESSA-ETS Pro diffkontroller i bilen, for å kontrollere fordelingen av kraft mellom hjulene. Innvendig er hele interiøret omgjort, og er nå svart med røde detaljer. De røde detaljene finner man i alcantara-senterne i sportssetene, senter-grepene i sportsrattet, og i en alcantara-kledd del av dasjbordet. I den røde delen av dasjbordet sitter også en ny utgave av Nismo Multi Function Display, som inneholder bl.a. den velkjente G-måleren, diverse trykkmålinger, og informasjon om hastigheter, rundetider o.l. Intrumenteringen har som nevnt tidligere fått en 9000rpm's turteller, og speedometer som går til svimlende 320km/h. Nok teknologisk babbel. Over til bilens virkelige prestanda. Tvilerne sa at 500 hester i denne motoren aldri ville holde. Nismo hørte på dem, gikk hjem, og lo seg ihjel over en varm sake. I tillegg til å gi 10 000 kilometers garanti på bilen, forhåndsproduserte de to av motorene for testing. Testen foregikk på Nürburgringen Nordsløyfe i Tyskland, under det ikke så veldig ukjente 24-timers løpet. Motorene satt i Falken race-GTR i 2003 og 2004. De fleste konkurrentene i dette løpet er meget avanserte, V8-utstyrte, carbonchassis biler, som er utviklet med bare dette løpet som mål. Falken-bilen plasserte seg godt på 5. plass, og kom da foran biler som kostet mange ganger dens pris. De som har vært på Nürburgring vet at 24 timer på denne banen, med god plassering, virkelig viser hva motoren går for. Nismo så seg fornøyde, og gikk igang med produksjonen. Og det er her vi er idag. 20 eiere verden rundt, hovedsakelig i Japan, koser seg med Z-Tunene sine. Vi får håpe de får oppleve mye action rundt om på landeveier og baner, der de hører hjemme. Skyline GT-R introduserte seg selv med et brak, fortsatte med et brak, og forsvinner igjen med et brak. Slutten på historien er neppe nådd, men ryktene sier at dette er den siste GT-R'en som vil ha Skyline som fornavn, og hvis dette er det siste vi får se av denne modellen, kan vi vel alle være enige i at det var en meget hyggelig reise, og at farvel'et var meget prangende. Ryktene sier at en ny værsting vil bli vist fram av Nissan på Tokyo Auto Show i 2007, men jeg tror at dette vil forbli i de flestes minner som det perfekte manifest av GT-R. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 drag race kan alle biler vinne bare de har nok power , skyline er i utgangpunktet ikke laget for drag racing Så du sier altså at skyline ikke har power? Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 OZ-Racing: Har du kjørt en 850 T-5 med 220 hk, så er ikke det hæla i taket nei. Har hatt flere T-5er selv, siste jeg hadde var en autotech T5, med 335 hk i, men den ble stjålet for en tid tilbake.. humre... Og nei, det var ikke en 2 liter med 140 gamp jeg kjørte fra. En kliss orginal kvit skyline på prøveskilter i Bergen, med rattet på høyre side, og uten skikkelig loff. Dere som henger på NCCN eller hva det heter, vet sikkert hvem sin bil det er. Og når det gjelder firehjulstrekk, er volvos system på R-serien laget for nettopp bruk for proff banekjøring Hvertfall på nyere V70R. På min, er jeg ikke sikker, men den funker helmaks på bane. Holder fint følge med skyline på bane også (rudskogen) uten noen virkelig store problemer. dekk er det viktigste. uten skikkelige dekk, er man en taper uansett men jeg gidder ikke å diskutere mer, for dere vil ikke innse at skyline er en forvokst primera med loffpotte og bøtteseter og har større motor Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 dekk har jo uhyre mye si det er sant drag race kan alle biler vinne bare de har nok power , skyline er i utgangpunktet ikke laget for drag racing Så du sier altså at skyline ikke har power? jeg sikta til at den i videoen ikke har nok Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 jeg sikta til at den i videoen ikke har nok Selvfølgelig gjorde du det, det svei vel å se skyline tape. Jeg kunne egentlig sagt akkurat det samme som deg i videor der skyline vinner, lamboen hadde jo bare for lite power. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 nå misforstår du meg litt her drag racing er bare hvem som har mest power og her har volvo'en mest power derfor vinner den , dekk og reksjonstiden til sjaførene har og sin del og si da , btw har du noen gang prøvd å trimme en lambo før? tviler på det holder i lengden Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvorfor tviler du? Har du prøvd? Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hva? såklart er det flere forksjeller, noe må jo gjøres for å få effekten ned til 280hkjeg skrev blant annet. og hvor får du fra et det er andre kammer? det som jeg har lest og hørt er at forsjellen er mindre bensin dyser og dårligere turbo på jdm utgaven. er da enda akkurat samme motor. de har jo gjort dette for å få ned effeken til under 280hk i japan. Du skrev at JDM og Euro-Spec har akkurat samme motor. Det er fortsatt akkurat samme motor selv om de har forskjellige kammer, turboer + noen andre smådeler? Det kan jeg ikke si meg helt enig i... Vil nå påstå at kammer og turbo er en del av motoren, selv om de ikke akkurat sitter inne i forbrenningskammeret. Kan jo slenge på at Z-Tune er bygget av Nissan (NISMO) så har over 500std fra fabrikk, greit å sammenligne den bilen da eller?Ja, for denne er jo så jævla billig også. Hvis du først får tak i en av disse 20 eksemplarene og det faktisk hadde vært mulig å registrere den her i Norge, så hadde dette kommet GODT over millionen (muligens nærmere to millioner). siden v70 din revolvolution kjører fra skyline test den mot 911 gt2 da å se du kjører fra den også (org r34 tar gt2 ) å si at en std skyline kjører fra en bil som tar ringen kjappere en porscher å lamboer , er direkte teit , men kan du bevise det skikkelig så trur jeg degNå skjønte ikke jeg mer en halve innlegget ditt, men hva legger du i at en original R34 GT-R tar en Porsche 911 GT2? Nå finnes de tre forskjellige 911 GT2-er; 993, 996 og 997, hvor 993 GT2 gjør 0-100 km/t på 3.7 sek og har en toppfart på rundt 300 km/t, 996 GT2 gjør 0-100 km/t på 3.9 sek og har en toppfart på 315 km/t, og 997 GT2 som gjør 0-100 km/t på 3.6 sek og har en toppfart på 330 km/t. Til sammenlikning gjør Skyline R34 GT-R 0-100 km/t på 5.2 sek og har en toppfart på 250 km/t. Ble mye fakta det her, men Porsche-tallene untatt 997 GT2 har jeg fra div. tester som er utført av magasiner, så vil påstå at det er relativt sikre kilder. Ellers vil alle disse GT2-ene kjøre fra originale R34 GT-R på de aller fleste baner. Ellers kunne jeg tatt en Hakasuka GTR fremfor 20 1000-hesters plastikkraketter (nyere Skyline/Supra). Makan til lyd er det langt mellom! Standardutgaven av disse ligger på ca. samme prisnivå som R34 GT-R i Japan, og racingversjonen (slik som den på filmen) ligger _veldig_ mye høyere i pris. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) hakasukaen er min største drømmebil faktisk Endret 11. februar 2008 av Fanboy Lenke til kommentar
picpac Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Ellers kunne jeg tatt en Hakasuka GTR fremfor 20 1000-hesters plastikkraketter (nyere Skyline/Supra). Makan til lyd er det langt mellom! Standardutgaven av disse ligger på ca. samme prisnivå som R34 GT-R i Japan, og racingversjonen (slik som den på filmen) ligger _veldig_ mye høyere i pris. Den var fet! Her er en Skyline "sportsbil" (ikke R34 men) mot en SPORTSBIL Syntes er mere drømme bil. Endret 11. februar 2008 av picpac Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Etter å ha lest en del innlegg sitter jeg igjen med følgende inntrykk: - Volum på motoren/motortype har ingenting å si. En Skyline vil uansett slå en V10-sugemotor med 5 liters slagvolum. - Billige plastkasser fra Japan er så overlegne at det blir totalt overflødig å bruke penger på et 'egg eller Bentley og andre dyre biler. - Det er bare masse preik om 0-100 km/t på så og så mange sekunder. Hva med 100-200 km/t konkurranse? Ville Skyline vunnet da også? Da vet jeg det, når jeg skal få meg en ny bil så tar jeg en F&F-japsekasse uansett om jeg så ble steinrik og hadde flere mill på konto. Jada... Bare se på f.eks. denne: Mazda Her får man over 200 gamp for bare litt under 400k. Imponerende volum på 1.3 liter. Hvis man tuner den så får den sikkert masse gamp i tillegg! Da stiller man seg selvfølgelig uforståelig på hvorfor man gidder å kaste pengene på noe sånt istedet, når man kan få så mange gamp med japsen for langt billigere: Martin Endret 12. februar 2008 av morningstar665 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) å style en skyline med masse plast er bare FYFY etter min mening utseende skal være orginalt hvite blinker å sånn små detaljer går ann gjøre noe med da , det er ytelser man skal ha ut av en skyline se her TRYKK fyren i videoen kunne ha forbedret seg på kjappe starter Endret 12. februar 2008 av Fanboy Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 hvorfor er alle opptatt av mest mulig gamp og raskest mulig rett frem? ingen andre en meg som synes det er morro å kjøre i "gocart" som sitter som limt på veien, du sitter med kinnet trykket inn i sideruten når det er en liiite antydning til at bilen slipper? klart, det er morro å ligge i 200km/t på flystripa, men er så sykt mye bedre å ligge i 150 på svingete vei eller bane så klart man kan kjøre fort med en skyline på svinger også, men den har langt ifra de egenskapene jeg setter pris på ihvertfall... Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 fyren i videoen kunne ha forbedret seg på kjappe starter Da hadde han nok blitt flink til å bytte drivverk, dekk og clutch... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 hvorfor er alle opptatt av mest mulig gamp og raskest mulig rett frem?ingen andre en meg som synes det er morro å kjøre i "gocart" som sitter som limt på veien, du sitter med kinnet trykket inn i sideruten når det er en liiite antydning til at bilen slipper? klart, det er morro å ligge i 200km/t på flystripa, men er så sykt mye bedre å ligge i 150 på svingete vei eller bane så klart man kan kjøre fort med en skyline på svinger også, men den har langt ifra de egenskapene jeg setter pris på ihvertfall... fyren i videoen kunne ha forbedret seg på kjappe starter Da hadde han nok blitt flink til å bytte drivverk, dekk og clutch... syline er laget for å kjøre fortest mulig i svinger faktisk, å nei så skyline har ikke bra nok kjøreegenskaper for deg når det gjelder sviger hva er du vil ha da go cart ariel atom?? ..Erik , driverket i skyline takler sånt er ikke sierra 2.0L akslinger på skyline heller Lenke til kommentar
rublings Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) ..Erik , driverket i skyline takler sånt er ikke sierra 2.0L akslinger på skyline heller Ehm.. Vet du mye om å launche en 4hjulstrekker på høyt turtall? Du må rulle først, ellers blir du nok vant til å bytte div deler. Sierraen ville nok holdt lenge hvis det var dette det kom til Edit: er slik det må gjøres, hvis du sjønner.Edit: Hadde forøvrig tatt en Slik forann Skyline når som helst. Endret 12. februar 2008 av rublings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå