Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

drømmen min og mange andres


Anbefalte innlegg

feks Jun Super lemon som er en GTR33 fra England med godt over 1000hk har gått vedlikeholds fritt nå i 3år.

 

og skulle hilse fra kompisen min som har en GTR34 med 1000hk at det er bare piss at det er masse vedlikehold på en slik bil :D

bare bytter olje og oljefilter på bilen , og han har peil, da han har en slik bil i garagen sin.

 

Han har foresten også vært i Gatebil bladet med bilen sin.

OMFG har kompisen din en Skyline R34 GT-R med 1000hk? Kan jeg få ta på deg? Siden kompisen din har det så må jo alt du har sagt være sant også! Vært i Gatebilmagasinet også gitt, må være A-kjendis denna fyren.

 

Nei seriøst, dette blir for dumt. Du kan kanskje fortelle oss hvem denne kompisen din er? Går ikke så alt for mange Skyline'r her i Norge med 1000 hester (et par-tre jeg vet om, men de kjører ikke med denne effekten hele tiden). Jeg vil ikke uttale meg noe mer om servicekosnader og holdbarhet på disse bilene, da jeg kun baserte uttalelsene mine på hva et par eiere av slike biler har sagt og som jeg har hørt selv. Ja, det er stor forskjell på en bil som blir kjørt hardt/brukt på bane og en som kjører som tante Turid på 75 år. Men hvem bygger seg en 1000 hesters japse hvis de skal kjøre som tante Turid med '70 Fiat og 66hk?

 

Jeg husker den JUN-Skyline'n fra Top Gear, men ikke noe mer enn det. Kan gå med på at den har holdt tre år uten vedlikehold hvis den har stått i garasjen med et par lufteturer i året, men hvis den har blitt kjørt på bane flere ganger i året så stiller jeg meg tvilende til det.

 

yess bare å komme å ta på meg :tease:

 

Han har hvite skilter på den også, så nå er vi vell kanskje ned i 1 eller 2 i Norge. men vil ikke legge ut noe navn her i forumet.

men hvis du har veldig lyst til å vite det kan du få det på PM :p

 

Jeg stoler mer på hva en venn som fakktisk har en slik bil, enn folk på et forum som har hørt fra en venn til en venn som har hørt fra en i USA at det er slikt eller no :!:

 

den JUN skylinen er gateregistrert og blir brukt til mer enn pynt i garagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hurra for japsebiler med masse hester. Sikkert veldig gøye, men ikke noe mer enn det.

 

Jeg drømmer om å få meg en BMW 630i eller 650i med automatgir. De bruker 5-6 sekunder på å komme seg opp til 100 km/t. Ikke noe å få hakeslep av, og den bilen koster 1 til 1.3 millioner basert på hva slags utstyr man stapper i den ved bestilling. Fordi jeg vektlegger komfort, design og kvalitet. Hvis jeg bare ville råkjøre så kunne jeg brukt pengene på en japsekasse som er tunet opp til det ugjenkjennelige, men gud så harry. Legg til Acid Trance i anlegget og gullkjeder så har vi full pakke. Husk spinnende felger og blått lys under, samt billakk med skrikende fargekombinasjoner.

 

Det du ramser opp her med skrikende farger, spinnende felger, og gullkjeder hører vell kanskje mer til et annet merke, hvordan biler kjører de fra pakistan hmmm...

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Han har hvite skilter på den også, så nå er vi vell kanskje ned i 1 eller 2 i Norge. men vil ikke legge ut noe navn her i forumet.

men hvis du har veldig lyst til å vite det kan du få det på PM :p

 

Jeg stoler mer på hva en venn som fakktisk har en slik bil, enn folk på et forum som har hørt fra en venn til en venn som har hørt fra en i USA at det er slikt eller no :!:

 

 

og skulle hilse fra kompisen min som har en GTR34 med 1000hk at det er bare piss at det er masse vedlikehold på en slik bil :D

bare bytter olje og oljefilter på bilen , og han har peil, da han har en slik bil i garagen sin.

 

Han har foresten også vært i Gatebil bladet med bilen sin.

 

 

 

Er det han her?

http://www.gatebil.no/index.php?id=221&pageid=116

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Jeg kjenner folk som har skyline og supra med 600hk-til ca1000

og når det først er bygd med skikkelige deler så holder det bra.

En jeg kjenner har Supra med ca 600hk som brukes til dagelig og har den bare inne på vanlige servicer. Det kommer helt ann på hvor gjennomført det er, driver man med cowboy trimming så sier det jo seg selv at det ikke er like holdtbart, men de som har peil på hva man driver med har ikke noe problem med å bygge opp en Supra motor med over 1000hk som har samme service intervaller som en Avensis.

 

Ikke sitt her å si ting så sikkert når du ikke har peil.

 

Så du når topgear testet en skyline med ca 1000 hk? Motorbygget kostet over 50000£ Så tror ikke man får lett 1000 hk hehe. Utgiftene på slike biler er jo helt hinsides i forhold til en standard bil. I hvertfall hvis det brukes.

1000 hk motoren hadde nok vært knall når det nærmet seg 30k km service :D

Endret av picpac
Lenke til kommentar
911 vs Skyline

 

Skyline blir slått av både 996, 993 og 964 på "hjemmebane":

http://www.youtube.com/watch?v=3WPba3M_UFI

 

Er en Skyline GT-T det der da, stooor! forskjell fra GT-R da GT-R har 4wd mens GT-T er billig utgaven med rwd.

en GT-T blir kjørt fletta av en GT-R. Understell, bremser, motor alt er bedre på GT-R.

GT-T er egentlig bare en fattigmans skyline, slik Porsche boxer er for Porsche :p

Lenke til kommentar
Han har hvite skilter på den også, så nå er vi vell kanskje ned i 1 eller 2 i Norge. men vil ikke legge ut noe navn her i forumet.

men hvis du har veldig lyst til å vite det kan du få det på PM :p

 

Jeg stoler mer på hva en venn som fakktisk har en slik bil, enn folk på et forum som har hørt fra en venn til en venn som har hørt fra en i USA at det er slikt eller no :!:

 

 

og skulle hilse fra kompisen min som har en GTR34 med 1000hk at det er bare piss at det er masse vedlikehold på en slik bil :D

bare bytter olje og oljefilter på bilen , og han har peil, da han har en slik bil i garagen sin.

 

Han har foresten også vært i Gatebil bladet med bilen sin.

 

 

 

Er det han her?

http://www.gatebil.no/index.php?id=221&pageid=116

 

Er det ja, men ikke en hest mer enn 280hk på den motoren når den er på veien :D

Lenke til kommentar
Er det ja, men ikke en hest mer enn 280hk på den motoren når den er på veien inv_biggrin.gif

 

Ikke for å tråkke noen på tærne, men må bare påpekes:

 

Eier: Tonny Sagen, bosatt i drammen. Kjæreste med Christine Tufte. Jobber som snekker hos Space Montering. Tonny har drømt om Skyline siden han så den Hollywood- filmen 2 Fast 2 Furious.

 

Men for all del, fint for han at han har drømmebilen, men var nok aldri Porsche-materiale uansett. :tease:

Lenke til kommentar
Skyline nok en gang slått :D

 

 

Nå er dette en nedtrimmet skyline med 280hk, ingen som har Skyline med respekt for seg selv som har det :cool:

 

Bilen er jo ikke nedtrimmet, den er original. Slik den kommer rett fra butikken. Du kan ikke si at det ikke "teller" bare fordi Skylinen ikke er trimmet. Dette blir jo bare vås fra deg. Man kan trimme Porscher også.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Skyline nok en gang slått :D

 

 

Nå er dette en nedtrimmet skyline med 280hk, ingen som har Skyline med respekt for seg selv som har det :cool:

 

Bilen er jo ikke nedtrimmet, den er original. Slik den kommer rett fra butikken. Du kan ikke si at det ikke "teller" bare fordi Skylinen ikke er trimmet. Dette blir jo bare vås fra deg. Man kan trimme Porscher også.

 

Trudde alle viste det, men kan godt si det så vi har det klart.

Supra, skyline, Evo og mange andre japse biler blir levert med 280hk pga en japansk avgifts grense som blir mye høyere når man går over 280hk.

bilene har også sperre på 180km/t og speedometer som bare går til 180.

 

feks Euro spec supra har ikke 280hk slik som den japanske har, men akkurat samme motor.

Japanske Supra blant annet sperre i eksos systemet som gjør at den ikke skal utvikle mer enn 280hk.

 

Du kan jo si hva du vil, men er forskjell på en riksmanns supersport bil som er tatt alt av hk som er mulig og få ut av motoren. og en som er satt i sperrer på for å at motoren ikke skal gi mer enn 280hk.

Greit at den er levert slik orginalt, men motoren er ikke utviklet for å gi 280hk, Nissan sier jo selv ca500hk.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Greit at den er levert slik orginalt, men motoren er ikke utviklet for å gi 280hk, Nissan sier jo selv ca500hk.

Du kan preike om dette så mye du orker. Fakta er at motoren yter 280hk, ferdig diskutert. Om det er pga en gentlemans agreement mellom bilprodusentene i japseland, avgiftsgrense, eller fordi lille chop suey ville det slik spiller ingen trille.

 

Og det er ikke billig å trimme en gammal rb-motor til 911-turbo ytelse hvis man skal ta hensyn til alle avgasskrav, slik porsche må gjøre når de skal lage en serieprodusert bil med høy effekt.

Lenke til kommentar
Greit at den er levert slik orginalt, men motoren er ikke utviklet for å gi 280hk, Nissan sier jo selv ca500hk.

Du kan preike om dette så mye du orker. Fakta er at motoren yter 280hk, ferdig diskutert. Om det er pga en gentlemans agreement mellom bilprodusentene i japseland, avgiftsgrense, eller fordi lille chop suey ville det slik spiller ingen trille.

 

Og det er ikke billig å trimme en gammal rb-motor til 911-turbo ytelse hvis man skal ta hensyn til alle avgasskrav, slik porsche må gjøre når de skal lage en serieprodusert bil med høy effekt.

 

Ja der ser du japsene er lure :yes: de veit alle kjøper bilen uansett, da de er klare over hva som er mulig og få ut av dem.

De kan selge bilene mye billigere enn feks Porsche og selge mye flere.

 

Sier jo seg selv at det er mer lønsomt. Så slipper man betale sure penger til staten for ekstra hk :thumbup:

Lenke til kommentar
Du tror vel ikke på det du selv skriver her nå?

 

Euro spec Supra har 320hk og en japan spec har 280hk og er akkurat samme bil, hva er det du ikke ser her?

Supra kom med oppgadert motor i 96 (BEAMS motoren)(VVT-i som er inteligent styring av ventil tider), denne kom bare til japan, denne yter bevist bedre enn den gamle motoren som feks står i Euro spec Supra, men enda ja 280hk i japan.

Hvorfor er det slik?

 

Er det fordi Toyota ikke var sikker på at de ville klare å kjøre med over 280hk i japan? eller er det kanskje andre grunner bak?

hva mener du? :!:

 

Skyline GT-T og GT-R har begge 280hk men GT-R har større motor og twinturbo.

rart dette her eller?

her har dem utviklet en spesial motor til GTS, satt på twinturbo, gjort den større, go for mye mer turtall. men havnet merkelig nok på 280hk her også gitt.

Noen i Nissan som må få sparken?:p eller er det en annen grunn?

 

Trenger da ikke være noe geni for å skjønne at det er for å komme seg under avgifts grensa slik at dem kan selge bilen billigere = selge flere biler.

 

Er du uenig i det? skriv gjerne hvilke andre grunner det kan være :)

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Euro spec Supra har 320hk og en japan spec har 280hk og er akkurat samme bil, hva er det du ikke ser her?
Jeg ser det samme som du ser, nettopp det at en rb26dett er oppgitt til 280PS i japan

 

Supra kom med oppgadert motor i 96 (BEAMS motoren)(VVT-i som er inteligent styring av ventil tider), denne kom bare til japan, denne yter bevist bedre enn den gamle motoren som feks står i Euro spec Supra, men enda ja 280hk i japan.
Igjen, det offisielle tallet er 280...

 

Er det fordi Toyota ikke var sikker på at de ville klare å kjøre med over 280hk i japan? eller er det kanskje andre grunner bak?

hva mener du? :!:

Jeg mener at det offisielle tallet er 280PS

 

 

Skyline GT-T og GT-R har begge 280hk men GT-R har større motor og twinturbo.

rart dette her eller?

Hva skulle være rart her? Teknologien har kommet så langt at man kan ta ut så mye eller lite effekt som man selv ønsker. Nå har ikke jeg fulgt med så mye på hiroshimafronten, men det kan godt hende at gt-r fikk de oppgraderingene den fikk fordi bilen skulle homologiseres i en eller annen racingserie. Bare se på Escort Cosworth t34 vs. t25. Eller rs500 bilene som hadde opplegg for vanninsprut og 8 dyser, større ic, annen vinge, annen turbo osv, bare for å få det homologert til asfaltracing

 

 

her har dem utviklet en spesial motor til GTS, satt på twinturbo, gjort den større, go for mye mer turtall. men havnet merkelig nok på 280hk her også gitt.

Noen i Nissan som må få sparken?:p eller er det en annen grunn?

Hvorfor noen skulle få sparken for å utvikle en motor som Nissan fikk bruk for skjønner ikke jeg. Du må nesten forklare.

 

Trenger da ikke være noe geni for å skjønne at det er for å komme seg under avgifts grensa slik at dem kan selge bilen billigere = selge flere biler.
Nei, man trenger heller ikke være rakettforsker for å se at du glatt overså spørsmålet og svarte på noe helt annet i forrige post...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...