hardrocxsludge Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Er av smak og behag alt sammen.. men med nok penger så får du det meste til å gå bra.. er ikke noe problem og få en gammal lada til å kjøre fra en lambo med nok penger til å putte inn deler og gjøre karroseriarbeid.. ser jo gode gamle granada`en som er på gatebil treffene med 1700 hk, kanskje ikke rette bilen og sitte godt i svinger med men da har du hvertfall motoren.. bare med nok penger så kan mye gjøres uansett bil.. lamborghini og ferrari og aston martin etc er fine biler det er skyline og supra også.. foretrekker selv de 2 siste.. Endret 5. februar 2008 av hardrocxsludge Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Er av smak og behag alt sammen.. men med nok penger så får du det meste til å gå bra.. er ikke noe problem og få en gammal lada til å kjøre fra en lambo med nok penger til å putte inn deler og gjøre karroseriarbeid.. ser jo gode gamle granada`en som er på gatebil treffene med 1700 hk, kanskje ikke rette bilen og sitte godt i svinger med men da har du hvertfall motoren.. bare med nok penger så kan mye gjøres uansett bil.. lamborghini og ferrari og aston martin etc er fine biler det er skyline og supra også.. foretrekker selv de 2 siste.. godt sagt , skyline å supra er farlig lette og få mye hester ut av også tåler motorene det uten så altfor mange dyre forsterkninger , ergo så man lett 500hk og kjøreegenskapene til skylinee er jo fenomenalt bra som det har bevist utallige ganger , ergo igjen , supercar killer with 4 seats and boot space , slå den , ikke begynn å dra inn rs4 rs6 å sånn her nå de har ikke like bra kjøreegenskaper som r34 anyway , men de rå for det om:) Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 mindre enn en 996 turbo i hvertfall , selve bilen koster vel en 3-400.000 tenker jeg , kommer vel på rundt 900 tusen tenker jeg Her har du en 996 Turbo til den artige summen 911 000,- http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12047796 Videre kan du jo du som er bilekspert regne ut hvor mye det koster å registrere en Skyline med 650 hester her til lands, oppskriften finner du her: http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?...d=44778#satsene Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det virker som om de fleste av ris-fansene her glemmer at du per dags dato ikke har mulighet til å registrere en Skyline i det hele tatt. Klin umulig. Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det virker som om de fleste av ris-fansene her glemmer at du per dags dato ikke har mulighet til å registrere en Skyline i det hele tatt. Klin umulig. Jepp, og dette gjelder alle de japanske risikoerne som ikke er typegodkjent i Norge. Dvs. blant annet JDM Supra, Skyline, Silvia osv. Er usikker på hvordan det nå er å få godkjent Skyline med mer krutt under panseret enn originalt her i landet, men meg bekjent så er alle Skyline GT-R'ene registrert på motorhistorisk grunnlag, dvs. at de må være klin originale uansett. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det virker som om de fleste av ris-fansene her glemmer at du per dags dato ikke har mulighet til å registrere en Skyline i det hele tatt. Klin umulig. Jepp, og dette gjelder alle de japanske risikoerne som ikke er typegodkjent i Norge. Dvs. blant annet JDM Supra, Skyline, Silvia osv. Er usikker på hvordan det nå er å få godkjent Skyline med mer krutt under panseret enn originalt her i landet, men meg bekjent så er alle Skyline GT-R'ene registrert på motorhistorisk grunnlag, dvs. at de må være klin originale uansett. Nei, ikke alle Skyliner med skilt i Norge er registrert på motorhistorisk grunnlag, det er vel faktisk de færreste som er det. Jeg vet bare om en hvit R33, men det er sikkert fler. Grunnen til at det i en periode var mulig å registrere Skyliner i Norge var pga. litt triksing med papirer hvis jeg ikke tar feil. Da vegvesenet oppdaget at det var falske papirer på disse bilene i omløp ble det full stopp. Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg vet om denne triksingen med papirer, men merk deg at jeg sa Skyline GT-R. Jeg har ikke oversikt over alle registrerte GT-R i Norge, men de 3-4 jeg vet om er registrert på motorhistorisk grunnlag. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Aha, la faktisk ikke merke til at du skrev GT-R. Her er forresten informasjonen som gikk ut fra SFOOR: Informasjonskriv fra SFOOR (Statens vegvesens Spesialistgruppe For Ombygde, Oppbygde og Reparerte kjøretøy) hvor man tar opp registrering av (RHD) Skyline, Supra, RX-7 osv. på falske dokumenter, manglende og feilaktig underlagsdokumentasjon etc. Infoskrivet er nylig sendt ut til samtlige stasjoner. :::::::::::::::::::::::::: Hei SFOOR og regionskontakter Vi får en del henvendelser vedrørende godkjenning og registrering av spesielle biler som importeres fra USA og Asia (hovedsaklig Japan). Disse kommer enten direkte til Norge som bruktimport eller de registreres først i et annet europeisk land som har enklere krav til bruktimport, for så å importeres til Norge. Felles for flere av disse bilene er at de ikke er bygd for det europeiske eller amerikanske markedet og dermed oftest faller utenfor Kjøretøyforskriftens §1-15. De må dermed fremlegge dokumentasjon på at de klarer kravene med utgangspunkt i §1-7; krav som de i utgangspunktet ofte ikke tilfredsstiller fordi de er bygd for et annet marked. Noen av disse dokumentasjonene er blitt oversendt SFOOR for vurdering, og vi har funnet dokumentasjoner som er falske, dokumentasjoner som utsteder har trukket tilbake og dokumentasjoner hvor utsteder ikke kan fremlegge tilfredsstillende underlag. De falske dokumentasjonene kan være relativt primitive idet de bruker en tidligere dokumentasjon fra eksempelvis TÜV på en helt annen bil som de tilpasser sin bil. Her vil ofte ABE nr som brukes ikke stemme overens med vedkommende bil. Det kan også være feil med dato i forhold til attestnr, feil brevhode, feil adresse, tekst- og skrivefeil osv. Det er derfor å anbefale at man går nøye gjennom disse dokumentasjonene. Videre er det utstedt dokumentasjoner som tar utgangspunkt i ABE (Allgemeines BetriebsErlaubnis) for europeisk utgave av bilen, men som da ikke er i samsvar med den aktuelle bilen som er bygd for et annet marked. Dette kan være vanskelig å finne ut av med mindre man ber om underlag for dokumentasjonen. I noen tilfeller kan man imidlertid finne at motoreffekt, vekter og spesifikasjoner ellers kan variere fra den foreviste bilen og dokumentasjonen som gis. Videre blir det ofte dokumentert at bilbelter og lys er iht EU-direktiv mens vi fysisk kan kontrollere på bilen at disse er iht annen norm og/eller mangler e-merking. Vår erfaring er at dette ofte gjelder spesielle biler som Nissan Skyline, Toyota Supra, Mitsubishi Eclipse m.fl. Videre finner vi at for en stor del av disse bilene så fremlegges det dokumentasjon/bestätigung fra TÜV Hanse med underskrift av XXX(navn fjernet). Vår anbefaling er derfor at dersom man har biler som tydelig ikke er produsert for det europeiske markedet og som ikke ønskes, eventuelt ikke kan, registreres iht §1-15, så bør det fremlegges underlag for dokumentasjonen som gis. Dette gjelder særlig ved dokumentasjon utstedt av "uavhengig laboratorium". Det kan synes som om dette er et økende problem, og vi i SFOOR vil gjerne få tilbakemeldinger i forhold til slike saker som dere har hatt tidligere og som dere måtte få inn. Det vil trolig være aktuelt å gå videre til Vegdirektoratet i forhold til de som utsteder falske eller ikke-gyldige dokumentasjoner. I så henseende er det viktig at vi har en del saker å vise til og som vi også kan dokumentere. Dersom dere har saker hvor dere er i tvil i forhold til dokumentasjon, innhold, relevans mv, så ta kontakt så skal vi bistå så langt vi klarer. Vi håper dere kan informere de stasjonene/personene som er aktuelle/behandler disse sakene i deres region i forhold til dette. SFOOR Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Selvfølgelig vil en trimma skyline ta en org lambo, men la oss se saken fra en annen vinkel. Hvis du da har en skyline med twinturbo og en lambo med twinturbo, så tipper jeg skylinen taper. På alle slike skrytevideoer av skyline og supra etc, så kjører de som oftest heftig trimma biler mot orginale lamborghinier, derfor er det heller ikke rart skylinen vinner. Dessuten er det MYE mer spesielt å ha en lamborghini, ferrari etc enn en skyline. Tipper flere folk snur seg etter lamborghinien enn skylinen. prøv å trim en lambo eller en ferrari da å se hvor lenge det holder Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Masse vidoer av Twin Turbo lamboer på youtube, ikke noe særlig imponerende tider på dem på feks 1/4 mile. og så og si ingen som klarer over 800hk på en 6.4l 12vmotor, man klarer 700-800hk på en Supra motor med std inmat som råder, stempler osv. og det er 3.0l rekke 6er. Drit motorer sier nå jeg. kan jo få mer hk ut av en liten 1.8l 4 sylinder japse med snurre. det værste er jo at det er mer pålitelig en en lambo motor :!: , trenger ikke full service til 80 000kr hver 10 000km på en Supra med over 1000 gamp. Skyline har foresten 2.5l motor og GTR har 2.6l motor. Så er enkelt å se hvem som klarer å bygge best motor med å se på størrelse, vekt og hvor mye hk dem drar ut av motoren. Bør være mylig å dra godt over 2000hk ut av en motor på størrelse med dem til lamborghini men nei, dette er italienske biler vi snakker om Ikke gjør dem gode rundetider heller, er bare utseende de har. Endret 10. februar 2008 av Dennis87 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 det værste er jo at det er mer pålitelig en en lambo motor :!: , trenger ikke full service til 80 000kr hver 10 000km på en Supra med over 1000 gamp. Så en Supra med 900 hester har ikke noe større vedlikeholdsbudsjett enn en vanlig Avensis? Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 det værste er jo at det er mer pålitelig en en lambo motor :!: , trenger ikke full service til 80 000kr hver 10 000km på en Supra med over 1000 gamp.Så du tror disse 1000-hesters Skyline/Supra-motorene har like god holdbarhet som originalmotorene? Du kan jo spørre eierne av slike biler om hvor ofte de må skifte motor/drivverksdeler og hvor mye det koster. Du vil sannsynligvis få sjokk hvis du faktisk mente det du skrev. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg kjenner folk som har skyline og supra med 600hk-til ca1000 og når det først er bygd med skikkelige deler så holder det bra. En jeg kjenner har Supra med ca 600hk som brukes til dagelig og har den bare inne på vanlige servicer. Det kommer helt ann på hvor gjennomført det er, driver man med cowboy trimming så sier det jo seg selv at det ikke er like holdtbart, men de som har peil på hva man driver med har ikke noe problem med å bygge opp en Supra motor med over 1000hk som har samme service intervaller som en Avensis. Ikke sitt her å si ting så sikkert når du ikke har peil. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) det værste er jo at det er mer pålitelig en en lambo motor :!: , trenger ikke full service til 80 000kr hver 10 000km på en Supra med over 1000 gamp. Så en Supra med 900 hester har ikke noe større vedlikeholdsbudsjett enn en vanlig Avensis? Nei trenger ikke ha det, blir den kjørt som en Avensis hver dag så trenger man da ikke gjøre stort mer enn å bytte olje og oljefilter. Supra har std akkurat samme service intervaller som en Avensis, og kjører std fra en god del av det lamborghini har bygget. Så når alt av deler osv er dimensjonert for ca 1000hk hk hvilke mer utgifter mener du man har på service da? og da blir såklart begge bilene kjørt likt. Kan jo ikke sammenligne en Avensis på blir kjørt vanlig og en Supra som blir brukt til banebruk. Endret 10. februar 2008 av Dennis87 Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Hvordan vet du at jeg ikke har peiling? Jeg uttaler meg sjeldent hvis jeg ikke har peiling. Snakket med Reidar aka Quicksilver for et par år siden ang. den sølvfarga Supra'en hans, og han sa noe helt annet enn det du påstår. Usikker på hvor mye gamp han hadde, men det var vel nærmere 1000hk. Han har også hatt et par (les: mange) andre ganske heftige japser, og driver for tiden å bygger en ny carbon-Supra med en turbo som kan levere 1500hk (noe som ikke nødvendigvis betyr at han får så mye). "Overhørte" også en samtale i sommer da Tore Bjørnstad fortalte litt om holdbarhet på slike biler, og også han sa så å si det stikk motsatte av det du sier. Dessuten er det stor forskjell mellom 600hk og 1000hk. Redigert: skrivefeil Endret 10. februar 2008 av jorg1s1 Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Hvordan vet du at jeg ikke har peiling? Jeg uttaler meg sjeldent hvis jeg ikke har peiling. Snakket med Reidar aka Quicksilver for et par år siden ang. den sølvfarga Supra'en hans, og han sa noe helt annet enn det du påstår. Usikker på hvor mye gamp han hadde, men det var vel nærmere 1000hk. Han har også hatt et par (les: mange) andre ganske heftige japser, og driver for tiden å bygger en ny carbon-Supra med en turbo som kan levere 1500hk (noe som ikke nødvendigvis betyr at han får så mye). "Overhørte" også en samtale i sommer da Tore Bjørnstad fortalte litt om holdbarhet på slike biler, og også han sa så å si det stikk motsatte av det du sier. Dessuten er det stor forskjell mellom 600hk og 1000hk. Redigert: skrivefeil Det er også stor! forskjell på biler som bare blir brukt til banebruk enn en som blir brukt til vanlig. Tore Bjørstad og quicksilver går hele tiden etter mer gamp i bilene, dem holder seg ikke på feks 1000hk så er det greit, de skal hele tiden ha mer og bilene blir kjørt hardt! Kan ikke tenke med alle utgiftene på en lambo som blir brukt på bane, når service etter vanlig kjøring ligger på 80k Når man kjøper en fabbrik bygget lambo 6.5l v12 motor med 640hk som holder dårligere enn enn 3.0l Supra motor som er trimmet til 640hk er det noe som er veldig feil. Endret 10. februar 2008 av Dennis87 Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) feks Jun Super lemon som er en GTR33 fra England med godt over 1000hk har gått vedlikeholds fritt nå i 3år. og skulle hilse fra kompisen min som har en GTR34 med 1000hk at det er bare piss at det er masse vedlikehold på en slik bil bare bytter olje og oljefilter på bilen , og han har peil, da han har en slik bil i garagen sin. Han har foresten også vært i Gatebil bladet med bilen sin. Endret 10. februar 2008 av Dennis87 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 feks Jun Super lemon som er en GTR33 fra England med godt over 1000hk har gått vedlikeholds fritt nå i 3år. og skulle hilse fra kompisen min som har en GTR34 med 1000hk at det er bare piss at det er masse vedlikehold på en slik bil bare bytter olje og oljefilter på bilen , og han har peil, da han har en slik bil i garagen sin. Han har foresten også vært i Gatebil bladet med bilen sin. ikke vedlikholdt den på 3år og trimma til 1000hk, det skorter lii men enig i at hvis det er noen biler som tåler 1000hk så er skyline på den lista. Dog det er den gammle blokka til r32 som er den som holder best. Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 feks Jun Super lemon som er en GTR33 fra England med godt over 1000hk har gått vedlikeholds fritt nå i 3år. og skulle hilse fra kompisen min som har en GTR34 med 1000hk at det er bare piss at det er masse vedlikehold på en slik bil bare bytter olje og oljefilter på bilen , og han har peil, da han har en slik bil i garagen sin. Han har foresten også vært i Gatebil bladet med bilen sin. OMFG har kompisen din en Skyline R34 GT-R med 1000hk? Kan jeg få ta på deg? Siden kompisen din har det så må jo alt du har sagt være sant også! Vært i Gatebilmagasinet også gitt, må være A-kjendis denna fyren. Nei seriøst, dette blir for dumt. Du kan kanskje fortelle oss hvem denne kompisen din er? Går ikke så alt for mange Skyline'r her i Norge med 1000 hester (et par-tre jeg vet om, men de kjører ikke med denne effekten hele tiden). Jeg vil ikke uttale meg noe mer om servicekosnader og holdbarhet på disse bilene, da jeg kun baserte uttalelsene mine på hva et par eiere av slike biler har sagt og som jeg har hørt selv. Ja, det er stor forskjell på en bil som blir kjørt hardt/brukt på bane og en som kjører som tante Turid på 75 år. Men hvem bygger seg en 1000 hesters japse hvis de skal kjøre som tante Turid med '70 Fiat og 66hk? Jeg husker den JUN-Skyline'n fra Top Gear, men ikke noe mer enn det. Kan gå med på at den har holdt tre år uten vedlikehold hvis den har stått i garasjen med et par lufteturer i året, men hvis den har blitt kjørt på bane flere ganger i året så stiller jeg meg tvilende til det. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Hurra for japsebiler med masse hester. Sikkert veldig gøye, men ikke noe mer enn det. Jeg drømmer om å få meg en BMW 630i eller 650i med automatgir. De bruker 5-6 sekunder på å komme seg opp til 100 km/t. Ikke noe å få hakeslep av, og den bilen koster 1 til 1.3 millioner basert på hva slags utstyr man stapper i den ved bestilling. Fordi jeg vektlegger komfort, design og kvalitet. Hvis jeg bare ville råkjøre så kunne jeg brukt pengene på en japsekasse som er tunet opp til det ugjenkjennelige, men gud så harry. Legg til Acid Trance i anlegget og gullkjeder så har vi full pakke. Husk spinnende felger og blått lys under, samt billakk med skrikende fargekombinasjoner. Endret 10. februar 2008 av morningstar665 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå