Gå til innhold

Dette er en tråd til de som vil at levling skal gå litt fortere!


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har levlet mange characters opp til level 70 nå og jeg synes jeg skal gi litt støtte til de som holder på å levler opp sin første character eller vil at det bare skal gå litt fortere å levle opp en eventuel alt.

 

Her er to tips til addoner dere burde bruke.

 

Lighthead - kommer det kommentarer av questen ingame, importert fra www.wowhead.com

denne hjelper veldig ved siden av "TomTom" Addonen. Mye letter å finne cords.

 

Quest helper - Setter opp en quest rute du kan følge, den viser den raskeste veien for å komme seg til den plassen. Det som også er svært kjekt med den er at hvis du trykker på map og holder over det punktet som er grønt (Grønt = Anbefalt neste punkt fra QuestHelper) sier den hva du skal gjøre i korte trekk, ikke at du trenger å lese og lese i quest loggen. I tillegg viser den. Eksempel: Kill the wolves south of Alterac Mountains. Så står det en liten prikk, du holder over den og det kommer opp hvor du kan finne disse ulvene. Den har gjort slik at jeg levle i allefall 50% raskere, og jeg har litt erfaring fra levling fra før av.

 

Håper ikke det høres ut som en skryte tråd. Men dette er bare et bidrag fra meg til alle dere som har hjelpet meg med motivasjonen og stilt opp når jeg lurte på noe..

 

Tusen takk for meg. (Beautiful community of Diskusjon.no)

 

 

 

Linker til de forskjellige addonsene.

 

Lighthead - http://www.wowinterface.com/downloads/info...ightHeaded.html

 

QuestHelper - http://wow.curse.com/downloads/details/9924/

Endret av brage_sk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lighthead - kommer det kommentarer av questen ingame, importert fra www.wowhead.com

denne hjelper veldig ved siden av "TomTom" Addonen. Mye letter å finne cords.

 

Lighthead - http://www.wowinterface.com/downloads/info...ightHeaded.html

 

QuestHelper - http://wow.curse.com/downloads/details/9924/

 

Lighthead hørtes egentlig kjekk ut...

Nå har jeg halveis lagt opp wow da.

Spiller litt på kompiser sine kontoer i ny og ne.

Tror kanskje jeg skal teste disse addon'sa en gang :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fullversjonen av Carbonite Addon gjør også questing veldig raskt.

Marker en quest og sett på tracking, dermed vil det området hvor quest items dropper, bli merket på et eget minimap.

 

Bør testes også vurderes før kjøp http://carboniteaddon.com/

omtrent 30,- for et halvt år.

Lenke til kommentar

Noen tips til questing:

 

Drit i alt annet mens du levler. Prøv å gi faen i å være med å "ganke" andre spillere og generelt PvP. Gjør det du skal: LEVEL.

Hvis du levler istedenfor å gjøre alt mulig annet skit, vil du se at levling er mye gøyere en ellers fordi du merker at du levler MYE kjappere.

 

Hvis du absolutt skal gjøre alt annet mens du levler, som f.eks å gå i battlegrounds og slikt, vil du merke at du ikke levler en eneste xp. Da blir du lei fordi du ikke går opp i level. Hvis du derimot prøver å unngå instancer og bare gjør nærmest hele veien til 70 for deg selv, vil du få en helt ny opplevelse. (Hvis du vil bli 70 kjappest mulig, that is. Hvis du heler vil nyte spillet slik alle gjør på sin første character, er battlegrounds og instancer varmt anbefalt)

Lenke til kommentar
Drit i alt annet mens du levler. Prøv å gi faen i å være med å "ganke" andre spillere og generelt PvP. Gjør det du skal: LEVEL.

Velg gjerne en leveling spec også, som f.eks. combat swords for rogue. Velg også bort talenter som har med pvp å gjøre, ta de som gjør pve lettere og kjappere.

 

 

Hvis du derimot prøver å unngå instancer og bare gjør nærmest hele veien til 70 for deg selv, vil du få en helt ny opplevelse.

Ikke enig, instancer gir bra exp. Man kan også ha quests der. I tillegg kan du få bra drops som vil gjøre levlingen lettere.

Lenke til kommentar

Det er sant. Men nå tenker jeg på å finne gruppe og tulle med det. Alle har erfart hvordan det er å finne grupper til instancer under level 70. Når man først har prøvd i en time, er gruppa dønn useriøs og det går til helvete. Der er plutselig 2-3 timer brukt på tull.

 

Blir man boostet derimot, er det BARE bra. Det går dritfort, man får MASSE xp og ikke minst MASSE bra våpen som gjør at det går fortere å levle.

Lenke til kommentar

Lighthead og TomTom er meget genial å bruke når du gjøre de kjedelige og typiske "kill X and run you buttox off" questene WoW består av. Det beste er at det er kun for det meste å trykke på blå kordinator linker som automatisk setter et punkt på kartet.

 

Det eneste som det må være obs på er at kordinatene kun settes i den sonen du er i. Om du har kordinater som leder til et mål i f.eks Desolace men du står i Mulgore så settes kordinatene i Mulgor og ikke i Desolace. Så om du skal til sette inn kordinater må du være påpasselig at du setter dem riktige sone. Satte feile cords i Hillsbrad men den endte opp mitt i Allience territorie. Viste seg at cordsene var for Alterac istede.

 

Ellers er det et vidunderlig hjelpemiddel.

 

Et annet tips jeg vil gi er å gjøre alle questene, grønn like så. All Xp er god XP selv om det kan være lite i forhold til hva du trenger. Alle moner drar heter det og det kommer godt til synet i WoW.

Lenke til kommentar
Det eneste som det må være obs på er at kordinatene kun settes i den sonen du er i. Om du har kordinater som leder til et mål i f.eks Desolace men du står i Mulgore så settes kordinatene i Mulgor og ikke i Desolace. Så om du skal til sette inn kordinater må du være påpasselig at du setter dem riktige sone. Satte feile cords i Hillsbrad men den endte opp mitt i Allience territorie. Viste seg at cordsene var for Alterac istede.

Skjer ikke her.

Her virker det fett, men kanskje fordi jeg bruker en del andre map-addons samtidig som TomTom.

Lenke til kommentar
Skjer ikke her.

Her virker det fett, men kanskje fordi jeg bruker en del andre map-addons samtidig som TomTom.

 

Jeg fikk en quest i Hillsbrad som ledet til Arathi. Jeg trykket på linken og TomTom satte kordinatene til Hillsbrad Foothills noe som selvfølgelig ble totalt feil.

 

Bruker forøvrig Metamap og vMinimap, bedre map/minimap finner jeg ikke og jeg har forsøk cartographer.

Lenke til kommentar
nagina, der tar du feil.. Jeg har kun Questhelper. Og den fungerer perfekt..

 

Fremdeles, håper dere drar nytte av mitt lille innlegg.

 

Ser ut som at jeg har litt "old" QuestHelper versjon, synes jeg så at det sto at man må ha cartographer for å bruke det elns, men mulig det var et annet addon.

 

Uansttt, cartographer er kjekt addon allikavel, anbefales også.

Lenke til kommentar
Skjer ikke her.

Her virker det fett, men kanskje fordi jeg bruker en del andre map-addons samtidig som TomTom.

 

Jeg fikk en quest i Hillsbrad som ledet til Arathi. Jeg trykket på linken og TomTom satte kordinatene til Hillsbrad Foothills noe som selvfølgelig ble totalt feil.

 

Bruker forøvrig Metamap og vMinimap, bedre map/minimap finner jeg ikke og jeg har forsøk cartographer.

 

Ja, jeg tror den er avhengig av at du er i korrekt zone. Nå inntreffer jo ikke dette så ofte, det står stort sett i questsummary'en hvilken zone det er du skal til

Lenke til kommentar

Til dere noobs som har problemer med at dere blir ledet til feil plass:

 

Bruk Lightheaded kombinert med Cartographer. Cartographer er en addon som gjør at alle soner blir satt som fullexploret. Og da kommer et opp en pil på UI'en din som viser hvor du skal når du trykker på en coord i Lightheaded (som blir vist som blå).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg sitter med mange addons for øyeblikket :)

 

Bruker lighthead, tomtom, baggings og noen andre små-addons som fubar osv.

EDIT: Har også en addon som gjør at jeg har hele mappet - uten å ha "oppdaget" det.

 

Har levlet min første char som er en Dwarf Priest til lvl 36.. 5 levler på en helg :) (Deathwing)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...