Gå til innhold

Det trenger ikke koste mye


The_Inca

Anbefalte innlegg

Her er en helt gratis oppskrift på en meget god kjøler. Skaff 2 stk. 60x60 og 1 stk. 40x40 vifter fra no avkasert elektronikk, litt kobber fra en peis-smed, og litt artic silver (det koster penger dah...men jeg regner med de fleste har det liggende).

Ta et stykk Slot1 CPU med orginal kjøler, planslip cpu, orginal ribbe og kobberplate med 1200 papir.

Drill opp hull i kobberplata (samme som på ribba).

Sett sammen med pasta og litt superlim. Hvis du har brukt "kasse-skrue" trikset for å få ut plastpinnene som holder cpu'en sammen kan disse brukes om igjen.

Monter de to 60x60 viftene med skruer på ribba, og det må gjøres etter at ribba er festa til cpu'en.

Det kan lønne seg å drille opp monteringshulla i viftene, så ikke presset innover får dem til å sprekke.

Bruk en hullskjærer til å lage et hull i bakplata som passer til 40x40 vifta, og lim vifta fast på bakplata. Bilde av resultat medfølger (og det er dårlige WebCam bilder, jeg vet det. Men det kommer bedre senere). Min 450@600 (2,2v via teip-på-cpu-kontakta trikset) holder gode 19c. Dessverre stopper L2 cacha meg fra å gå videre. Denne kjøleren passer akkurat mellom parallel-pluggen bak og minne-slot'en.

 

Cpu2lj.jpg

 

_________________

Hun sa hun var vegeterianer...men jaggu fikk jeg pressa litt kjøtt i a allikevel :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: The_Inca på 2001-09-26 22:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...