Gå til innhold

Å kjøpe E8500 er en flopp, kjøp E8400!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, for en tulling du er.

<snip-bs>

 

Den eneste som oppfører seg som en tulling her er nok deg trådstarter.

E8n00 er ingen flopp. Endre emnetittel nå.

:)

 

Sånn, der fikk du viljen din. Fornøyd?

 

Tror denne tråden blir stengt om du ikke bytter den emnetittelen, den er jo rett og slett idiotisk :nei:

 

En så god prosessor som E8500 vil aldri bli en flopp, hvorvidt den er verdt pengene iforhold til E8400 er da opp til den enkelt forbruker.

 

Jeg for min del ville jeg mye heller anbefalt E8400 eller Q9450, men å gå så langt som å si at den er flopp er litt drøyt ;)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Haha, for en tulling du er.

<snip-bs>

 

Den eneste som oppfører seg som en tulling her er nok deg trådstarter.

E8n00 er ingen flopp. Endre emnetittel nå.

:)

 

Sånn, der fikk du viljen din. Fornøyd?

 

Ja. :D

Nå er jeg enig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Har kompisen din montert cpuen enda?Hvis ikke er det en fair og grei sak og levere den inn på angrerett.Det må gjøres minst 14 dager etter at varen er hentet ut på posten.
Nei, det må gjøres innen 14 dager, og det er lov å teste produktet før du sender det tilbake.

 

Ikke glem at en E8400 kan være en prosessorkjerne som ikke klarte testen for å bli solgt som en E8500. Dog er sjansen ikke så veldig stor for dette.

Har også inntrykk av at Intel ikke har tatt i bruk aggresiv binning på C2*-serien.

Lenke til kommentar
Han kunne jo også fått en Q9450 for samme prisen ;)

 

Det kunne han ikkje! Fordi q9450 ikkje er kommet ut for salg enda ;)

Så egentlig er det Q9xxx-serien som er en flopp? :!:

 

Personlig kan jeg ikke akkurat si jeg har hatt så enormt mye glede av Quad Core. Vil heller ha 2 kjerner på 4,3Ghz enn 4 på 3,2Ghz...

 

 

Jeg har en e6850 @ 3,9 og en q6600 @ 3,8. Bruker bare quadden til spilling da. Server er dualcore.

Lenke til kommentar
Jeg hørte også til de som disset quadcore´s - det gikk fort over når jeg byttet ut min E6600 med Q6600 G0 - uansett hva folk tror og hvilke utvalgte benchmarker de leser - Du merker forskjell! Og multicores er fremtida, forskjellen vil bli større for hver dag som går.

Jeg byttet fra en E6600@3,2 til en Q6600@3,0 (B3) og merket ikke en dritt forskjell. For benchmarkenes del ikke annet enn litt høyere score i 3DMark06. Ikke noe forbedring på "hverdagsbruk" som spill, surfing, utpakking av filer, lasting av OS, prosessering i Photoshop o.l.

Lenke til kommentar
Jeg byttet fra en E6600@3,2 til en Q6600@3,0 (B3) og merket ikke en dritt forskjell. For benchmarkenes del ikke annet enn litt høyere score i 3DMark06. Ikke noe forbedring på "hverdagsbruk" som spill, surfing, utpakking av filer, lasting av OS, prosessering i Photoshop o.l.

 

Det sier vel mer om deg kanskje? :!:

 

Så med andre ord har alle vi som har kjøpt oss Quadcores bare blitt lurt?

 

Jeg merket i alle fall stor forskjell bare i Windows - alt blir raskere og mere "smooth", trur stort sett alle quadeiere jeg kjenner er enig.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en 8400 for "moro skyld".Klokket den til 4.3GHz stabilt,men solgte den igjen,da jeg føler at min Q6600 på 3.8GHz glir bedre i det meste av det jeg foretar meg.

 

Edit:Jeg var også dualcore "fan" inntil jeg motvillig kjøpte meg firekjerne :p

 

 

Hehe, det samme var jeg helt til jeg fant ut av at quadden klokka mye lengre enn jeg trodde :D Håpte liksom på 3,5 ghz, men når den spratt opp til 3,8, så var det liksom ikkje tvil lengre :D

 

Nedgraderte dualcoren på 3,9 til serveren min :p

Lenke til kommentar
Jeg byttet fra en E6600@3,2 til en Q6600@3,0 (B3) og merket ikke en dritt forskjell. For benchmarkenes del ikke annet enn litt høyere score i 3DMark06. Ikke noe forbedring på "hverdagsbruk" som spill, surfing, utpakking av filer, lasting av OS, prosessering i Photoshop o.l.

 

Det sier vel mer om deg kanskje? :!:

 

Så med andre ord har alle vi som har kjøpt oss Quadcores bare blitt lurt?

Nei, dere er bare unger som vifter med e-penis... :tease: Vi mennesker er flinke til å innbille oss ting hvis vil tro at noe er sant. Om man kjøper noe som er "mye flottere og bedre enn det man hadde før" så er det "merkbart bedre" hvis man vil det skal være det.

Lenke til kommentar
Nei, dere er bare unger som vifter med e-penis... :tease: Vi mennesker er flinke til å innbille oss ting hvis vil tro at noe er sant. Om man kjøper noe som er "mye flottere og bedre enn det man hadde før" så er det "merkbart bedre" hvis man vil det skal være det.

 

Ok, du har sikkert rett og vi andre har feil

Lenke til kommentar
Nei, dere er bare unger som vifter med e-penis... :tease: Vi mennesker er flinke til å innbille oss ting hvis vil tro at noe er sant. Om man kjøper noe som er "mye flottere og bedre enn det man hadde før" så er det "merkbart bedre" hvis man vil det skal være det.

 

Ok, du har sikkert rett og vi andre har feil

Nå er ikke jeg den eneste som mener dette da til info. Både med å tro så hardt på ting at man ser det og at Quad Cores i praksis ikke er noen stor forbedring...

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2738

http://www.hardware.no/artikler/c2d_e6850_...d_q6600/44695/8

Lenke til kommentar

Jo, man kan alltids si "ikke kjøp ditt og datt i dag, du behøver det ikke nå". Men som det står i tillegg i artikkelen: "Se på bruksmønsteret ditt og tenk på hvor ofte du oppgraderer". I framtiden vil flere kjerner være en fordel, man ser lett på de spillene som utnytter flere enn to kjerner i dag (Supreme Commander), hvor stort utslag det -kan- ha.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...