jeg_lyver_mye Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei. Siden ungdomsskolen har jeg ALDRI spist mat på skolen eller frokost pga. at magen blir forferdelig rar av det. Jeg kjenner jeg blir sulten, men det plager meg ikke lenger. Helt vant til det. Men kan det være ødeleggende for meg på skolen, kan jeg prestere bedre hvis jeg spiser på skolen? Jeg spiser som en flodhest når jeg kommer hjem da! Men jeg har gjort dette i laaang tid som sagt, kan det da gjøre at jeg presterer bedre hvis jeg spiser frokost og mat på skolen? konsentrerer meg bedre?. Jeg gjør det egentlig helt greit, men gjør heller ikek så godt jeg kan med mindre det er noe som er moro. natta Lenke til kommentar
StockDama Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Kommer annpå, noen funker bedre uten frokost fordi de foretekker å gå uten, mens andre blir bare sultne og irritable... dette vet nok du best hva som funker for deg. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Vis du er irritabel på skolen ville jeg tatt en skive på eller før skolen, jeg går selv uten innimellom. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Frokost er dagens viktigste måltid, he-he Som du sier selv, så spiser du mye når du først kommer hjem, og det er jo ikke akkurat bra for kroppen din. Spiser du før du går på skolen vil det bidra til å holde blodsukkeret ditt stabilt i flere timer og du vil klare å kunne konsentrere deg bedre. Hvis du ikke rekker å spise frokost før du drar på skolen, hvorfor ikke kjøpe noe på veien, eller alltid ha frukt og yoghurt i kjøleskapet som du kan ta med deg til skolen. Lenke til kommentar
NurseBetty Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Frokost er abdolutt det viktigste måltidet om dagen ja. Kanskje du føler du at magen blir rar fordi du spiser noe du ikke tåler. Jeg var alltid plaget med magesmerter etter frokost før, smertene ble verre ettersom årene gikk. For en stund siden byttet jeg ut vanlig kneip brød med spelt brød og føler meg mye bedre. Magesmertene er helt borte. Så du bør kanskje se litt på kosten din og prøve deg frem! Kroppen fungerer så mye bedre når den får energi. Lenke til kommentar
kaka Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) - Det er også 35-50% mindre sjanse for å få diabetes/bli overvektig hvis du spiser frokost. - Det at man ikke spiser frokost kan også påvirke din pyskiske helse; gutter som ikke spiser frokost har faktisk, basert på en omfattende undersøkelse om frokostvaner blant norsk skoleungdom, tre ganger så stor sannsynlighet som frokostspisende kamerater for å få angst eller depresjoner - Elever som ikke spiser frokost har dobbelt så stor sannsynlighet for dårlige karakterer som dem som spiser frokost daglig. Nå er selvfølgelig dette bare en pekepinn og trenger selvfølgelig ikke å gjelde deg. Så spis din frokost, gutt! Endret 5. februar 2008 av kaka Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei, du burde absolutt prøve det. Nå har du nok gått lengre enn meg, men personlig blir jeg helt gåen og sur hvis jeg ikke får frokost. Husk at frokost kan være så mye. Og ja, jeg VET at det ikke frister Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 På skolen min har vi frokostpauser. Veldig fint ettersom det ikke er alle som klarer å presse i seg mat på farten. Selv så er det sjelden jeg klarer å få i meg noe så tidlig. Og da er disse frokostpausene geniale! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det hørtes smart ut! Aldri hørt om det før forøvrig.. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 På skolen min har vi frokostpauser. Veldig fint ettersom det ikke er alle som klarer å presse i seg mat på farten. Selv så er det sjelden jeg klarer å få i meg noe så tidlig. Og da er disse frokostpausene geniale! Nytt tiltak? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Tja. Jeg trodde det var flere som hadde det, men det er tydelig at skolen min er en av få som har startet med dette. Håper flere begynner å innføre slike frokostpauser. Endret 6. februar 2008 av Loveless Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg er feit, tror ikke kroppen min for panikk om den ikke får mat... kan det være en grunn til at jeg takler litt sult ? Men kanskje hvis jeg begynner å spise så kanskje ikke spiser så mye når jeg kommer hjem. Tenkte jeg skulle begynne en helg her å venne magen til frokost . Sånn at jeg kan se åssen den funker... Mange takk for svar! Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg spiser heller aldri frokost eller på skolen. Blir sykt sulten i 11-12 tida, men etter det merker ikke jeg noe før jeg kommer hjem. Prøver å spise frokost hver dag, men det er sjelden jeg rekker det. Men, Nevoscript; Prøv å spis frokost en dag, og kjenn hvor jævla deilig det er Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Jeg tror faktisk du legger mere på deg om du kutter ut frokosten, da det er et grunnleggende for å få i gang forbrenning (for ikke snakke om resten av systemet). Du kan jo prøve å trekke ut halvparten av rammen i maskinen din, og se om den funker like bra på tunge programmer. (årets sammenligning?) Endret 6. februar 2008 av steffenz Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du bør spise regelmessig. Ikke sjeldnere enn hver 3-4 time. Dette for å ikke bli feit . Det er ikke bra for kroppen at alt du spiser inntas på ettermiddag/kveld. Det er bra for forbrenninga å spise regelmessig, og du vil kunne konsentrere deg bedre på skolen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå