jeps79 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 jepp som topic sier, hvordan gjør man det? lett litt på nettet men fant egentlig ingen god faq. jeg har altså nero 8, å kjører nå nero mediahome, finner der xboxen på nettverket og har lagt den til/ godtatt den, sjekket at ip er riktig osv. å 360en er koblet til datamaskinen min, men står jeg må gå på xbox.com/pcsetup. har foresten delt et par mapper som test i Nero mediahome, å startet server. noen som vet neste skritt? Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 prøver du å gå på mediacenter eller går du bare på Video (på xbox'en) Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg fikset det der til en kompis av meg, men det var til en ps3. Aner ikke om det virker til xbox360, ser heller ikke helt poenget. Om du skal bruke Media Center biten så MÅ du ha Media Center installert på PC-en. Om du ikke har det så kan du vel bare legge bilder, musikk, bilder i mappene i mine dokumenter. Mulig xbox360 får til å streame vha nero 8, husker ikke i farten hva jeg gjorde for å få det til med ps3'en. Husker værtfall at jeg fikk opp ett ikon nede ved klokken.. Trur det var Nero MediaHome. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hvorfor ikke bare bruke Windows Media Connect? Lenke til kommentar
jeps79 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 prøver du å gå på mediacenter eller går du bare på Video (på xbox'en) prøvde vell begge... mener jeg på Jeg fikset det der til en kompis av meg, men det var til en ps3. Aner ikke om det virker til xbox360, ser heller ikke helt poenget. Om du skal bruke Media Center biten så MÅ du ha Media Center installert på PC-en. Om du ikke har det så kan du vel bare legge bilder, musikk, bilder i mappene i mine dokumenter. Mulig xbox360 får til å streame vha nero 8, husker ikke i farten hva jeg gjorde for å få det til med ps3'en. Husker værtfall at jeg fikk opp ett ikon nede ved klokken.. Trur det var Nero MediaHome. ja, er det det heter.. og fant xboxen der osv, å la den til. mediacenter må innstalleres som eget operativsystem, riktig? synes det er idiotisk, burde jo finnes en enklere måte til nå. saken var at jeg leste om nero 8 at Nero 8 takes home entertainment around the house Organize and manage all your multimedia files with Nero's home media center. Nero 8 lets you use your Xbox 360 or PlayStation 3 to stream High Definition video content and surround sound audio files to enjoy in the comfort of any room in your house så jeg tenkte de hadde laget et enkelt system... de fleste guidene jeg har sett til nå om streaming, ser forholdsvis kompliserte ut, men skal se litt på "Windows Media Connect" litt senere i dag. om bare gode gamle xboxen hadde klart hd... takk for svar så langt! Lenke til kommentar
Amored Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Windows Media Connect er kjempe enkelt. Bare å installere programmet, åpne Windows Media Player ---> Klikk på pila under Bibliotek ---> Klikk på Mediadeling ---> Velg Xbox 360n din og klikk på Tillat. Så skal det være gjort Windows Media Player kan du bare lukke etterpå. Trenger ikke ha noen vinduer opp faktisk. Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 prøver du å gå på mediacenter eller går du bare på Video (på xbox'en) prøvde vell begge... mener jeg på Jeg fikset det der til en kompis av meg, men det var til en ps3. Aner ikke om det virker til xbox360, ser heller ikke helt poenget. Om du skal bruke Media Center biten så MÅ du ha Media Center installert på PC-en. Om du ikke har det så kan du vel bare legge bilder, musikk, bilder i mappene i mine dokumenter. Mulig xbox360 får til å streame vha nero 8, husker ikke i farten hva jeg gjorde for å få det til med ps3'en. Husker værtfall at jeg fikk opp ett ikon nede ved klokken.. Trur det var Nero MediaHome. ja, er det det heter.. og fant xboxen der osv, å la den til. mediacenter må innstalleres som eget operativsystem, riktig? synes det er idiotisk, burde jo finnes en enklere måte til nå. saken var at jeg leste om nero 8 at Nero 8 takes home entertainment around the house Organize and manage all your multimedia files with Nero's home media center. Nero 8 lets you use your Xbox 360 or PlayStation 3 to stream High Definition video content and surround sound audio files to enjoy in the comfort of any room in your house så jeg tenkte de hadde laget et enkelt system... de fleste guidene jeg har sett til nå om streaming, ser forholdsvis kompliserte ut, men skal se litt på "Windows Media Connect" litt senere i dag. om bare gode gamle xboxen hadde klart hd... takk for svar så langt! Windows Media Center er meget enkelt som Amored sier, og det er innbaket i Windows versionen (værtfall den jeg har). Om du skal spille av HD filmer så tar Xbox360 bare WMV eller hva nå enn heter det programmet. Genialt om nero 8 får til å streame "fra seg" HD filmer, dette er vel neppe mkv filer vil jeg tru. Om du setter opp ett slikt system så tipper jeg du må gå på video og velge kilde, der velger du pcen din om du finner den der. Gamle XBOX'en klarer ikke HD kvalitet pga cpu og minne, noe som du kan få oppgradert, men er utrolig dyrt og vanskelig å skaffe. Jeg sjekket det opp i sommer, det dreit jeg lang f for å si det slik. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du må åpne porter på routern... portnummerene finner du i oppsettet for PC på Xboxen. Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du må åpne porter på routern... portnummerene finner du i oppsettet for PC på Xboxen. Hva pokker er det du snakker om? Man trenger ikke internett for å streame fra PC-en! Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 bruker bare windows media player 11 jeg for å dele mapper jeg vil xboxen skal finne. trenger ikke å kopiere ting til mine dokumenter. bare velger de mappene den skal få lov å gå inn på. ganske enkelt. Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 bruker bare windows media player 11 jeg for å dele mapper jeg vil xboxen skal finne. trenger ikke å kopiere ting til mine dokumenter. bare velger de mappene den skal få lov å gå inn på. ganske enkelt. Stemmer det ja ;-) Lenke til kommentar
jeps79 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 kun wmv altså, det er jo håpløst, fikk det til nå btw, men har jo bare mkv filer. må man konvertere da? Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 wmp er vel ikke håpløst? trenger ikke å ha programmet åpent engang for at xboxen skal finne mappene som er delt gjennom programmet. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hva pokker er det du snakker om? Man trenger ikke internett for å streame fra PC-en! Er du en nøtt eller? Vet du hva en router er? Du kan koble dataen mot Xboxen hvis du bruker en krysset-nettverkskabel, HUB/switch eller router. Hvis man bruker en router Må man åpne portene for at man skal få tilgang! Men ikke svarte om jeg gidder å svare mere i denne tråden om det slik oppførsel jeg skal få for hjelpen! Lenke til kommentar
jeps79 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 wmp er vel ikke håpløst? trenger ikke å ha programmet åpent engang for at xboxen skal finne mappene som er delt gjennom programmet. litt håpløst når alle hd filmer jeg har er i mkv.. noen gode konverteringsprogrammer å anbefale? Lenke til kommentar
jeps79 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Men ikke svarte om jeg gidder å svare mere i denne tråden om det slik oppførsel jeg skal få for hjelpen! ettersom det er "min tråd" så ser jeg gjerne at du fortsetter å svare, selv om jeg fikk det til (å finne filene fra pcen på 360en), er det flott at det kommer løsninger på eventuelle andre problemer man kan få, slik at tråden kanskje kan være til hjelp for andre en meg! Har ikke router, bruker bare en switch. men nå har jeg altså kontakt osv, å finner filene, nå er det filformatet som er problemet som jeg nevnte i forrige innlegg. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 kansje denne tråden hjelper.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893309 Lenke til kommentar
kehax Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg tror ikke det går å spille av mkv. Det finnes masser av convertere du kan bruke. dessverre vet ikke jeg om noen som ikke koster penger. Men den tråden som _Krosjefen_ kom med så veldig fin ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå