_vamecum Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei! Kjøpte meg nettopp mitt første SLR-kamera, et nikon D40 med 18 - 55mm objektiv. Dro ut og tok noe bilder i dag, men jeg er helt nybegynner, så kan ikke så mange triks enda. snø på en gren. mjøsa som ikke helt får til is i år. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det var vel og stilig, det første bildet ditt var uskarpt. Manglet fokus. Men det andre bildet ditt var bedre. Du hadde skarpheten, og det brune som gikk igjennom isen der gjorde bildet enda mer spennende. Kunne kanskje ha vært litt tøffere utsnitt men men. Upassende topic på posten da, jeg forventa å se bilder av kameraet ditt. Lenke til kommentar
preje Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Gratulerer med nytt og godt kamera Bilde nr 1 syns jeg er helt ordinært og greit. Ikke noe spes med det. Et sted må man begynne, så jeg er sikker på at det kommer bedre bilder senere Bilde nr 2 var mye mer interessant, for meg. Det ser ut som et fjell i nærheten av vannet, selvom det nok bare er bakkenivå. Du kunne kanskje jobbet med lyset og kamerainnstillinger for å få bedre resultat. Det bærer litt preg av støy, og blir litt flatt. Og med bedre dybdeskarphet hadde det vært enda bedre. Alt i alt - en god start Lenke til kommentar
_vamecum Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Takk for tilbakemeldinger! Ja, er enig, ble litt mye støy på bilde nr 2. Får prøve å stille ned iso neste gang. oj, fant nettopp en bok i bokhylla som heter "the complete photography course" .. wooho, *lese* Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Gratulerer med SLR-kamera Er enig med det cv-trial sier om det første bildet ditt, men det andre likte jeg! Stilig mønster i isen. Bare synd med støyen og kanskje du kan øke litt kontrast? Bra jobbet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå