Cappo Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Ok. På Linux er det bare programmet som klikker, mens på Windows er det bare kjernen som klikker? Windows og Linux er som Ying og Yang. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Bah, trykte ctrl+alt+backspace men det nytta ikke! Ingen tastekombinasjoner hjalp. Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Dust!Ser det ut som linux hang seg ? Tror du xmms klarer å crashe kernel ? Tror du "Linux" (altså kernelen som er felles) kan ta hensyn til alle bug i programmer som utvikles ? Nisse! Doh! I følge Linux folk er svaret på dine spørsmål disse; 1. Nei. 2. Nei. 3. Ja. Personelig så gir jeg f... i hva slags OS folk kjører. Selv liker jeg WinXP Pro. Stabilt som bare f. Men det finnes sikkert de som er enda mer stabile. Uten at jeg ser behovet for det for jeg har fortsatt til gode å oppleve en crash. Men poenget mitt er at folk påstår at Linux er så feilfritt. Noen jeg ville få frem at det ikke er. Det er som alle andre OS. Fylt til randen med bugs! Det tar bare litt lenger tid å finne dem på Linux pga at den har færre bruker. Vel vel, det er en vesentlig forskjell mellom Linux distroer og Win 200/XP, fordi det er mange forskjellige folk som lager de tingene du bruker i GNU/Linux, for eksempel er det en part som lager kernelen, og en part som lager grafikksystemet (f.eks XFree86) og en annen som lager desktopsystemet (KDE, Gnome, Fluxbox, Blackbox, Windowmaker etc.) Så det at dette oppstår kan være for eksempel Xfree86 sin skyld, ja da kan du kjøre en annen versjon av den (en nyere?) eller prøve ett alternatv (tror det er dårlig med det), ellers er det kansje KDE'en din som får det for seg? Så Linux i seg selv er stabilt som bare det, men kjører du masse dilldall på den så sier det seg selv at du ikke kan vente så mye mere. Kjører du f.eks en linux-box uten X da kan du nok vente deg en veldig stabil (kjempestabil) maskin. Har selv aldri opplevd at GNU/Linux med X og KDE har fått totalt klikkers og alt har hengt seg, men har iritert meg på KDE og dens idiotiske errorer (lenge siden) så hvis du ikke liker det, bytt til Fluxbox da, og se om det er bedre. Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det var faktisk slik at kernel'n må ha kræsja! Ihvertfall når Tux Racer klikka... Ingen reaskjon uansett hva jeg trykte på!Og systemet mitt har aldri følt trang til å klikke under WinXP som jeg har kjørt i et par måneder uten reinstall. Xmms husker jeg ikke fordi det er så lenge siden det kræsja. Har du fikla med kernelen? Gjort noe med den? Du har vel ikke en beta versjon en 2.5.x versjon som er ustabil, da er det kansje ikke så rart? Kansje du skulle laste ned en nye kernel? Om du vet hvordan du skal "installere" den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå