Gå til innhold

Hvorfor kræsjer linuxprogs totalt ved klikk?


RPA

Anbefalte innlegg

Først så klikket pc'n mens jeg fikla rundt i Mandrake Linux9.0 med programmet Xmms(Winamp klone) Etter jeg hadde restarta pc'n så funka ikke programmet lengre! Tok å avinstallerte Xmms og la det inn på nytt via rpm-pakke¨programmet og det fungerte fortsatt ikke!

Hvorfor?

 

Brydde meg ikke så mye om det helt til spillet Tux racer klikka her nylig når jeg skulle prøve en annen bane. Spillet sluttet selvfølgelig å fungere etter på og jeg installerte det på nytt men helt dødt.

Slik som med Xmms så prøver det og starte men det kommer ingen feilmld og programmet forsvinner fra oppgavelinja.

 

Hvordan kan jeg legge inn disse programmene igjen uten å reinstallere Linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dust!

Ser det ut som linux hang seg ?

Tror du xmms klarer å crashe kernel ?

Tror du "Linux" (altså kernelen som er felles) kan ta hensyn til alle bug i programmer som utvikles ?  

 

Nisse!  :roll:  Doh!

I følge Linux folk er svaret på dine spørsmål disse;

 

1. Nei.

2. Nei.

3. Ja.

 

 

Personelig så gir jeg f... i hva slags OS folk kjører. Selv liker jeg WinXP Pro. Stabilt som bare f. Men det finnes sikkert de som er enda mer stabile. Uten at jeg ser behovet for det for jeg har fortsatt til gode å oppleve en crash. :p

 

Men poenget mitt er at folk påstår at Linux er så feilfritt. Noen jeg ville få frem at det ikke er. Det er som alle andre OS. Fylt til randen med bugs! Det tar bare litt lenger tid å finne dem på Linux pga at den har færre bruker.

Lenke til kommentar

Det var faktisk slik at kernel'n må ha kræsja! Ihvertfall når Tux Racer klikka... Ingen reaskjon uansett hva jeg trykte på!

Og systemet mitt har aldri følt trang til å klikke under WinXP som jeg har kjørt i et par måneder uten reinstall.

Xmms husker jeg ikke fordi det er så lenge siden det kræsja.

Lenke til kommentar
Det var faktisk slik at kernel'n må ha kræsja! Ihvertfall når Tux Racer klikka... Ingen reaskjon uansett hva jeg trykte på!

Og systemet mitt har aldri følt trang til å klikke under WinXP som jeg har kjørt i et par måneder uten reinstall.

Xmms husker jeg ikke fordi det er så lenge siden det kræsja.

Høyst sansynlig var det X som hang seg. Ctrl+Alt+Backspace hjelper som oftest når dette skjer. At dette sannsynligvis ikke skyldes linux, men programmer som er installert (I dette tilfellet X i kombinasjon med Tux Racer) er vel bare en mager trøst :wink:

Lenke til kommentar

Men poenget mitt er at folk påstår at Linux er så feilfritt. Noen jeg ville få frem at det ikke er. Det er som alle andre OS. Fylt til randen med bugs! Det tar bare litt lenger tid å finne dem på Linux pga at den har færre bruker.

 

Her har du nok snudd tingene opp ned. Linux har færre bugs enn windows XP, og det blir mye raskere rettet opp enn i windows pga at windows ikke er opensource, og derfor må mircrosoft selv fikse dem. Siden de er veldig late når det kommer til slikt tar dette lang tid. Bare se hvor mange nye versjoner det har kommet av Linux mellom hvert windows.....

Lenke til kommentar
:lol:  :lol:  

 

Trodde ikke Linux hang seg jeg.  :p

 

linuxprogram henger seg, svært sjelden kjernen henger. For en casual windows-bruker kan det virke som om hele systemet henger seg når X henger. Sjokket blri stort når Ctrl+Alt+F1 gir deg .. en terminal... med et login..

 

Men nok linux bashing.. Hva er poenget når alle vet OSX er best? Hupps.. feil forum... :wink:

Lenke til kommentar
Konkurransen blir jo litt urettferdig da, hvis dere sammenlikner

a) Windows (Hele operativsystemet m/applikasjoner som følger med windows)

B) Linux (bare kjernen (ikke X, KDE eller GNOME osv))

 

Er ikke livet fælt? ;)

 

Det er nettopp det som er poenget med Linux: strukturen. Alt er modulært, alt kan plukkes fra hverandre. Man kan sette sammen sitt eget system akkurat slik man vil (krever kunnskap selvfølgelig, men hva gjør vel ikke det?).

 

Hvis jeg vil sette opp en windows server så kan jeg faktisk ikke velge å ikke installere en grafikk-server, den sitter der og humrer til veggen uansett om jeg vil eller ei.

 

Tatt fra www.linuxfromscratch.org:

"We installed a system that was just enough to run the Apache web server; total disk space usage was aproximately 8 MB. With further stripping, that can be brought down to 5 MB or less."

 

Prøv det med Windows XP du, og se hvor langt du kommer... helt klart en av fordelene med linux framfor alle disse vinduene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...