Gå til innhold

W910i eller K850i

MrL

Anbefalte innlegg

Nå står jeg mellom Sony Ericsson W910i eller K850i. Litt vanskelig valg, håper dere kan hjelpe meg litt her. Har laget en liten liste på hva som er dårlig og bra på begge:

Sony Ericsson W910i

Bra:

Fet design

Super 3G, shake me, og andre fete funskjoner

"billig"

Dårlig:

Dritt kamera

Er en walkman telefon, alikevel har jeg hørt at lyd kvaliteten er dritt?

Total pris: Ca 1495 med tele2

Sony Ericsson K850i

Bra:

Bra kamera og funksjoner

Dårlig:

Ikke spesielt pen, og veldig kjedelig og "stygt" design

Kanskje ikke like bra egnet til musikk/walkman

Koster nesten 1000 kr mer enn W910i

Total pris med tele2: ca 2295

Veldig vanskelig valg, er vel omtrent som design VS funksjoner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står ovenfor samme valg, egentlig. Selvom det er mer sannsynlig med w580i for min del enn k850i.

Det verste med w910i er jo kameraet, alt annet er jo topp. Fin skjerm, bra design, tynn, gode funksjoner osv.

Angående w580i; har denne like dårlig kamera som w910i?

Når det gjelder k850i; denne har jo alt jeg trenger, men designet trekker ned.

Men det som er greia med w910i er jo at det er en Walkman-telefon. Noe jeg egentlig ikke trenger ettersom jeg har iPod. :p

Vanskelig valg. :confused:

Lenke til kommentar

Da sitter jeg her med K850i, og angrer ikke et sekund. Ved noen bilder så ikke mobilen så kul ut(lysene av), heller ikke i butikken. Men med en gang jeg slo den på og så de blå fete lysene, ble det noe helt annet. Nå har jeg bare hatt den i 1-2 timer, men jeg tror jeg gjorde et bra kjøp, veldig fornøyd ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Vel .. Min erfaring er egentlig at K850i krever toldmodighet. Prossessoren i denne er sinnsykt treg i forhold til w910i.. Men jeg hadde ALDRI i livet klart å ha en telefon med så elendig kamera .. xD

Lenke til kommentar

Den kunne sikkert hatt det, men da hadde det gått ut over størrelsen på telefonen.:p

Står mellom W910i og K850i her også. (eventuelt vente på W890i)

Men tror det blir en grønn K850i. Den ser ganske mye bedre ut i helsvart/grønt enn den blå synes jeg.

Endret av Panic
Lenke til kommentar

Gikk for en W910i i går selv. Angrer absolutt ikke. Driter strengt tatt loddrett i at kameraet ikke er på topp. Har uansett speilrefleks fra nikon eller eventuelt et lite kompakt kamera til festbilder og lignende.

Fantastisk god respons på telefonen, føler at den henger godt med i svingene når man navigerer ganske kjapt.

Spennende å se mange av PS3's funksjoner på den også. Som det nye oppsettet på Walkman og ikke minst shakeme som "stammer" fra bevegelsessensoren i Sixaxis.

Lenke til kommentar

Enig med forrige taler..!

Kameraytelse med en linse som er 2-5mm blir uansett ikke helt det samme som ett skikkelig kamera. Har ikke sett ett mobilbilde enda som jeg synes forsvarer å betale noe ekstra for.

Mange som vil ha megapixler, men hva er vitsen med 5 mp når linsen ikke er bedre enn at 3-4 pixel fanger det samme lyset siden optikken ikke klarer å sende detaljer til en enkeltpixel...

Men autofokus gjør noe med bildene da, i alle fall på kortere avstand.

Men en w910i til å se på bilder og video og høre musikk, og speilrefleks til bilder. Så får en god kvalitet på alt.

Angående dårlig lydkvalitet, så har jeg også lest det. Men har ikke fått testet w910 på dette skikkelig enda. Men på min gamle w810, var periodevis bassen totalt fraværende, og lite trykk i telefonen (Ja, bruker skikkelig headset).

For min del var det pga kontaktene i kontaken på telefonen var lett korrodert, eller fulle av skit, og etter å ha brukt en tannpirker eller en annen skarp gjenstand, kom trykket tilbake, når kontaktene var rene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...