sindreberth Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 hei, Jeg har en saab 900s 4dørs kombi, grønn jeg kunne tenke meg å pynte litt på. Ikke noe overdådig styling, kun stilfull "styling". Tenkt til å gjøre: -vaske,polere,vokse (bilen er bra møkkete nå) -skaffe meg hvite blinkers ved døra (eventuelt hvor får jeg tak i det?) -trenger ett sett med felger til sommerdekka. vet ikke hva som blir fint til den bilen, noen forslag? tenkte meg aolly felger, må være 17" eller 18" (hvor?) -oppfriske plasten forran og bak på bilen, samt lister og innvendig dash -Rense setene, har støvsuger med rensefunksjon, aner bare ikke hvordan rensemiddel=)? (lyse seter) -Mulig litt senking også, ikke mer enn 30mm, går det ann å få 20mm - 25mm? Er det no mer som kan gjøres for å få en litt mer sporty saab? noen som eventuelt vet hvor jeg kan få felger osv, til en billig penge? har noen dårlige bilder bare: Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Saab Turbo Car Norge Der er det mange som vet mye om Saab! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Saab Turbo Club of NorwayDer er det mange som vet mye om Saab! Rette, rette Det råeste hadde jo vært å få tak i aero/viggen-styling, men da må du nesten ha litt kapital siden det er sjeldent man kommer over og i tillegg må man mest sannsynlig lakkere også. Du bør helt klart få senk og felg på bilen din. Anbefaler gul koni og koni-fjører, ganske rimlig og veldig bra sett. Senker 30mm. Ellers så kan du jo skaffe deg en 9-3 grill, jeg synes i hvert fall de er penere. Er så mye man kan gjøre.. har du satt et budsjett eller? Lenke til kommentar
sindreberth Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Saab Turbo Club of NorwayDer er det mange som vet mye om Saab! Rette, rette Det råeste hadde jo vært å få tak i aero/viggen-styling, men da må du nesten ha litt kapital siden det er sjeldent man kommer over og i tillegg må man mest sannsynlig lakkere også. Du bør helt klart få senk og felg på bilen din. Anbefaler gul koni og koni-fjører, ganske rimlig og veldig bra sett. Senker 30mm. Ellers så kan du jo skaffe deg en 9-3 grill, jeg synes i hvert fall de er penere. Er så mye man kan gjøre.. har du satt et budsjett eller? Tviler på at jeg kommer til å kjøpe aero/viggen-stylig til denne bilen. Har heller ikke kapital til det nå. Tenkte til å sette på felger ja, ikke nye, helst noen brukte som ser ok ut. 16" eller 17". Blir nok et senkesett hetter hvert når de demperne og fjørene blir litt mer slitt =) bilde av en 900 som er senka 30mm? 9-3 grill ja, passer den rett over uten masse modifisering? takk for svar. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Her ser du en 900 som er senket 30mm. 9-3 grillen er bare plug&play, er helt lik. Lenke til kommentar
sindreberth Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 ja ok, takk for det, er det mulig å ha litt høyere senk =) som 20 / 25 mm ellernoe? Lurte også på hvordan man strammer hånbrekket på denne, alrdi hatt saab før så er greit å spørre. sikkert en smaal sak. hvor får man kjøpt 9-3 grill da? bilen var veldig fin forresten =) Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Elkparts selger blant annet 9-3 grill, og det gjør vel også din nærmeste Saab-forhandler. Vet det har vært en del problemer med brekket på NG900. Du kan jo se litt på wiren og fjærene. Angående senking så lite, så er jeg usikker. Hva er egentlig grunnen til at du ikke vil senke mer? Bilen er ikke "for hard" på 30mm, og kjøper du koni kan du stille på hardheten. Du vil heller ikke få noen problemer med å 'dunke nedi' på 30mm, og i tillegg ser jo bilen mye bedre ut med 30mm kontra 20mm. Lenke til kommentar
sindreberth Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 lønner seg vel å kjøpe på elkparts,pluss frak. Tipper prisen er bra høy i saab forhandler? hehe grunnen til at jeg ikke vil senke så mye er pga jeg er intressert i jakt, og jakter en del, ikke det mest praktiske å kjøre rundt med i skauen da. De veiene jeg kjører på pleier å være ganske bra da. hvordan blir det og bare bytte fjørene? tenkte på å spare noen kroner, eller er det lurt og bytte det helt? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Saab-forhandlere har en tendens til å overprise ting ja. 400kr for et nytt lager osv For å si det sånn, så har ikke 10mm forskjell noe å si. Kommer du deg frem i skauen med Saaben på 20mm, så gjør du det på 30mm også. Det er mange som velger og kun bytte fjørene, men det pleier å være lurt å bytte dempere og, spesielt hvis du ønsker å stive bilen mest mulig. Tipper demperne dine er ganske seige. Men om du kun vil senke den for looken sin skyld, er det vel like greit å holde de gamle demperne på. Lenke til kommentar
sindreberth Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Hehe, takk for svar. Tror nok det bare blir fjører i første omgang. så kommer resten når lommeboka vokser litt. så har jeg ett siste spm =) får man tak i shortshift til denne bilen? og eventuelt link. Har kikket litt rundt men kunne ikke finne noe. takk for bra svar Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det kan du nok sikkert, selv om jeg tror det er mest vanlig på japsebiler(?). Personlig ser ikke jeg helt nytten i det. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Pynte sa du? Ikke gidd og bare bytt fjører, da sliter du bare ut de gamle demperen enda fortere viss de ikke er utslitt allerede... Har H&R fjører og bilstein dempere på min 900nå det funker knall.. Men 30mm senk ble litt for lite for meg så jeg har skaffa meg 45mm senkefører Altså 30mm senk er ikke mye, det skal du ikke vere redd for.. De enkeleste tingene du kan gjøre har nå blitt ramsa opp her... Ny grill og svarte blinklys på sidene, dette får du hos speedparts Samme med senkesett osv.. Legger ved bilde av min 900 så du kan se hva jeg har gjort, min er en taladega utgave så den har spoiler framme og bak orginalt Spoiler bak er et MUST!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå